2019-08-28, 21:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Åtalad nu.

https://gardets.nu/cissi-wallin-nu-a...aren-av-metoo/

"En åklagare har, efter en lång och kostsam utredning för skattemedel, nu valt att väcka åtal mot mig."

"Det är en tydlig signal från rättsväsendet och samhället till alla kvinnor och unga tjejer: Var tyst."

"Detta är ett reellt hot mot både vår frihet och vår lagstadgade yttrandefrihet."

Hon har ju för fan ingen jävla självinsikt eller kunskap!

Virtanen säger följande: "Jag är inte orolig för protester. Jag tror de flesta, även media som 2017 trodde på henne och återpublicerade de här lögnerna, och även hennes näthatarsvans, har förstått att uppgifterna inte stämde."

https://www.expressen.se/nyheter/cis...as-for-fortal/
Citera
2019-08-28, 21:29
Tycker inte det är rätt att åtala. Fredde förtjänade allt skit han fick. Han var ett svin. Har det någonsin kunats bevisa att Fredde inte begick våldtäkt?

Han var ett totalt svin och fick sota för det. Är det synd om Fredde på grund av det?
Citera
2019-08-28, 21:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är bra att fallet blir prövat i domstol.

Någon som kan fräscha upp mitt minne? Var det inte så att det tog cirka fem år för Cissi Wallin att komma på att hon blivit våldtagen? Var det hennes terapeut som började locka fram förträngda minnen hos henne? För efter händelsen kände hon sig väl inte våldtagen och hon fortsatte att ha kontakt med Virtanen? Efter fem år anmälde hon och åklagaren valde att inte åtal då brott inte kunde styrkas och tio år efter den påstådda våldtäkten går hon ut med det öppet under hashtaggen #metoo?
Jag tror att resan började när hon frågade sin väninna "Gissa vem jag har legat med?" och inte möttes av någon entusiasm. Därefter tog det ca fem år till polisanmälan om jag minns rätt. Signaturen Emmaslemma är nog den som grundligast gått igenom materialet, dels i den här tråden, dels i Virtanen-tråden. Den verkligt intresserade bör gå igenom hennes/hans inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Det är svår att fixera hennes motiv, de är antagligen lika flytande och föränderliga som den bild hon har skapat av den påstådda/eventuella våldtäkten - Från "Gissa vem jag har legat med!" via rådgivning av "välmenande" feministväninna till "Jag blev drogad och våldtagen, visserligen asfull men jag hade nästan inte druckit något, så det måste ha varit en spetsad drink - det var med säkerhet Rohypnol." Ungefär så.

Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
Precis så är det. Det är den versionen det finns bevis för. Allt sagt av Cissi själv men vid olika tidpunkter.

Det nya är att hon, när hon blev ifrågasatt om sina olika versioner av att Virtanens advokat hotat hennes bekanta, hävdar att den ena versionen som är vad hon sagt i polisförhör, är påhittad av polisen. Hon svarar att polisen skrivit ner hennes förhör så annorlunda att det ändrat innebörden. Men saken är att det är ett inspelat dialogförhör som skrivs ned ordagrant med alla småord och små pauser osv. Polisen är jättenoga med detta. Inspelningen finns också kvar så varför har inte Cissi anmält detta eller påtalat det?

Nu hävdar hon i ett försök att svartmåla Virtanens advokat att advokaten ringt upp de tjejer som Cissi hittat som på något sätt råkat ut för Virtanen, och hotat dem att inte anmäla.

Hon nämner inte att detta var för över tio år sedan och inte alls gick till så. Den version som hon uppgivit i polisförhöret 2011 är troligen den sanna.

Då sa hon att advokaten ringt hennes vän efter att Cissi och hon bloggat om mediavåldtäktsmannen och eftersökt offer i bloggen. Hon hade sagt att det kunde vara förtal och att hon kunde anmälas för det. Det var inget hot och verkligen inte hotat dem att inte anmäla.

I förhöret säger Cissi att anledningen till att de andra tjejerna inte anmälde Virtanen var för att ”de inte tyckte det han gjort var så farligt”. Det rörde sig om saker som klapp i baken. De andra tjejerna sa enligt Cissi att det isåfall bara var för Cissis skull de anmälde. Enligt förhör med Cissis terapeut uppger hon att Cissi sagt till henne att de andra tjejerna inte tyckte de hade något värt att anmäla och att Cissi och tjejerna sen blev rejält osams.
(FB) Skvaller om Metrokolumnisten Cissi Wallin?
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-08-28 kl. 21:40.
Citera
2019-08-28, 21:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag tror att resan började när hon frågade sin väninna "Gissa vem jag har legat med?" och inte möttes av någon entusiasm. Därefter tog det ca fem år till polisanmälan om jag minns rätt. Signaturen Emmaslemma är nog den som grundligast gått igenom materialet, dels i den här tråden, dels i Virtanen-tråden. Den verkligt intresserade bör gå igenom hennes/hans inlägg.

(FB) Skvaller om Metrokolumnisten Cissi Wallin?
Tack för tipset. Jag beger mig dig
Citera
2019-08-28, 21:44
Medlem
Citat:
Det är bra att fallet blir prövat i domstol.

Någon som kan fräscha upp mitt minne? Var det inte så att det tog cirka fem år för Cissi Wallin att komma på att hon blivit våldtagen? Var det hennes terapeut som började locka fram förträngda minnen hos henne? För efter händelsen kände hon sig väl inte våldtagen och hon fortsatte att ha kontakt med Virtanen? Efter fem år anmälde hon och åklagaren valde att inte åtal då brott inte kunde styrkas och tio år efter den påstådda våldtäkten går hon ut med det öppet under hashtaggen #metoo?

2006 har Virtanen och Wallin sex, det är ju vad hon säger att hon haft när hon ringer en kompis morgonen efter, något hon sen ursäktar med "chock", faktumet att hon ringde och berättade detta alltså. Och ja de hade kontakt lång tid efter, något hon också har försökt snacka bort.

2010 börjar Wallins skriva om "en mäktig medieman som har drogat, och våldtagit" henne och det är kring nätupproret "#prataomdet" som startade efter Julian Assange anklagats för sexbrott i Sverige. Sen börjar hon valsa detta i sociala medier.
https://feministisktperspektiv.se/20...-prata-om-det/

När hon sen jobbar på Metro så ringer Aftonbladets advokat Peter Althin för Virtanens räkning till den tidningens jurist och förklarar att Wallins förtal av Virtanen måste upphöra. Eller så får hon polisanmäla så att det påstådda brottet kan redas ut.

Och det gör hon i slutet av 2011, anmäler Virtanen för våldtäkt. Så du har rätt att det var 5 år efter. På uppmaning av Aftonbladets jurist alltså för Virtanens räkning. För att få slut på vad som redan då var att betrakta som trakasserier. Då väldigt många hade förstått att det var Virtanen hon avsåg.

Jag tror inte hon kommit fram till att hon blivit våldtagen i terapi, det med att locka fram bortträngda minnen var stort i början av 90 talet, men terapeuter har nog mer vett idag än att ägna sig åt sånt. Och Cissi behöver väl inte direkt någon hjälp för att få fart på fantasin.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-28 kl. 22:09.
Citera
2019-08-28, 21:46
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Tycker inte det är rätt att åtala. Fredde förtjänade allt skit han fick. Han var ett svin. Har det någonsin kunats bevisa att Fredde inte begick våldtäkt?

Han var ett totalt svin och fick sota för det. Är det synd om Fredde på grund av det?

Har någon lyckats bevisa att du inte begått våldtäkt? Vad skriver du människa...
Citera
2019-08-28, 21:48
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Har någon lyckats bevisa att du inte begått våldtäkt? Vad skriver du människa...

Jag ställer om frågan. Vad finns det för bevis att Cissi har begått förtal?
Citera
2019-08-28, 21:52
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Hur mycket som helst. Hur domstolen ser på det får vi väl reda på vad det lider.

Det spelar ingen roll om det som sägs är sant eller inte för att det ska vara förtal, om det är något åt det hållet du tänker på.
Citera
2019-08-28, 21:54
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:

För det första är det väl det som ska prövas nu och för det andra krävs det inte att det hon sagt/skrivit INTE stämmer för att det ska vara förtal och för det tredje har du redan blottat dig i och med det förra inlägget. Man må tycka att han är ett svin, TROTS det kan man alltså inte förutsätta att han våldtagit någon. Det låter bananas, jag vet, men så är det.
Citera
2019-08-28, 21:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"En åklagare har, efter en lång och kostsam utredning för skattemedel, nu valt att väcka åtal mot mig."

Jisses - anledningen att utredningen tog så lång tid var för att Cissi och hennes advokat själva försökte fördröja den så länge som möjligt, antagligen med förhoppningen på att det hela skulle till slut rinna ut i sanden. Hon är knappast orolig för skattemedlen det har kostat om man säger så.
Citera
2019-08-28, 22:02
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Känner du till att Cissi Wallin öppet på sociala medier hängde ut Virtanen under #metoo för att ha våldtagit henne vilket i förlängningen ledde till att han miste sitt jobb och allmänt utsattes för andras missaktning? Det står klart att det är Cissi och ingen annan som hängt ut honom och hon har erkänt det. Menar du att de bevisen inte håller?

Jag gissar att du inte är bekant med begreppet "förtal" i juridisk bemärkelse och jag råder dig att googla lite innan du t.ex. kommer med påstående som att det skulle kunna vara sant att hon våldtagits och att det därmed inte rör sig om förtal.
Citera
2019-08-28, 22:08
Citat:
Känner du till att Cissi Wallin öppet på sociala medier hängde ut Virtanen under #metoo för att ha våldtagit henne vilket i förlängningen ledde till att han miste sitt jobb och allmänt utsattes för andras missaktning? Det står klart att det är Cissi och ingen annan som hängt ut honom och hon har erkänt det. Menar du att de bevisen inte håller?

Jag gissar att du inte är bekant med begreppet "förtal" i juridisk bemärkelse och jag råder dig att googla lite innan du t.ex. kommer med påstående som att det skulle kunna vara sant att hon våldtagits och att det därmed inte rör sig om förtal.

Bara en snabb googling på Wiki:

"Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. Grundregeln är att det ska finnas ett allmänt intresse av att uppgiften lämnas.[2] En ytterligare förutsättning för att ej dömas till ansvar är emellertid att uppgiften var sann eller att det fanns skälig grund för den. I lagtexten uttrycks det som: "Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar." Här är distinktionen mellan orden och och eller i lagtexten viktig; det räcker inte med att uppgiften är sann eller skäligt grundad, utan det ska också anses försvarbart att lämna uppgiften. Spridning av sanna uppgifter som kan utsätta någon för andras missaktning kan alltså i vissa fall utgöra förtal.

En uppgift kan anses försvarlig att lämna, om den har högt allmänintresse. Så kallade offentliga personer, som genom att ha förtroendeuppdrag eller vara kända på annat sätt har ett högt allmänintresse, får ofta finna sig i att utsättas för granskning och kritik på ett sätt som okända personer inte behöver finna sig i."

Cissi hade skälig grund att uttala sig. Hon har haft samlag med Fredrik som hon upplever inte var frivilligt. Fredrik var en person med högt allmänintresse och får tåla att bli granskad med tanke på hans feministiska värdegrund på en känd nationell tidning.

Eller tänker jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in