2019-08-29, 03:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Tänk om alla brottslingar hade den inställningen . "En åklagare har, efter en lång och kostsam utredning för skattemedel, nu valt att väcka åtal mot mig". Rättssamhället ska underförstått inte polisutreda och åtala henne för att det kostar för mycket. Tycker Cissi samma sak om t.ex. Bosse Svensson lägger upp bilder av sexuell karaktär (hämndporr) på sin ex-tjej på nätet? Ska Bosse inte utredas och åtalas för att det kostar samhället för mycket? Nej, Bosse är man och ska utredas och helst fängslas medan kvinnor fritt ska kunna hänga ut män.

Rättegången mot CW kommer att bli årets mediashow. Det finns ingen som helst förståelse från CW om att det trots allt är rättssamhället som måste döma människor. Rättssamhället är långtifrån perfekt, men alternativet skulle vara att varje kvinna som känner för det kan hänga ut vilken man hon vill för vad som helst utan att kunna straffas för det. I CW:s värld vore det den perfekta ordningen, men så fungerar det inte i ett rättssamhället tack och lov.

CW borde arbeta mer för att kvinnor som blir våldtagna ska ringa polisen direkt så att bevis kan säkras. Cissi borde gå ut och säga till unga tjejer att om de blir våldtagna så ring polisen. Det är ingen bra idé att dagen efter ringa sin väninna och fråga "vet du vem jag har haft sex med?". Om det dröjer flera år innan man kommer på att man blivit våldtagen och först då gör en polisanmälan så är möjligheten att fälla någon för det väsentligt mycket mindre än om man ringer polisen direkt. Sådant borde Cissi ut och föreläsa om. Gardet har trots allt en del pengar som skulle kunna användas till sådant informationsarbete.
Citera
2019-08-29, 04:00
Medlem
Kämpendahls avatar
Skapligt martyrskap av CW i SVT nyheter
"– Åtalet är ett otroligt bakslag för metoo-rörelsen. Det är som att tala om för oss att vi borde vara tysta. Nu tror jag ännu färre kommer våga berätta och anmäla, säger Cissi Wallin till SVT Nyheter"
Men vänta nu. Färre kommer att våga anmäla. Men det är ju själva grejen att man ska anmäla våldtäkter, gärna så fort man kan. Man blir inte stämd för förtal för att man polisanmält någon för våldtäkt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...r-grovt-fortal
Citera
2019-08-29, 06:17
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Sluta snurra till det. Vilka "händelser" på Aftonbladet menar du ledde till att Virtanen fick sparken? Försök vara lite ärlig mot dig själv istället. Om CW inte anklagat Virtanen för våldtäkt hade han arbetat kvar på Aftonbladet idag. Då hade heller inte Aftonbladets dåvarande politiska chefredaktör Karin Pettersson petat honom från ledarsidan, vilket till slut gjorde situationen ohållbar för både Virtanen och Aftonbladet. Läs själv vad Aftonbladet skrev i samband med detta.
"Aftonbladets politiska chefredaktör Karin Pettersson petar Fredrik Virtanen från tidningens ledarsida. Detta efter att han anklagats för våldtäkt och sexuella trakasserier. Virtanen är starkt kritisk mot beslutet. "Hon vänder kappan efter den populistiska vinden", säger han."
Det finns inte en grej som kommit fram om att han skulle betett sig illa på Aftonbladet som skulle ha lett till att han fick gå. Tänk efter själv, skulle det varit någonting som hänt på Aftonbladet som gjort att tidningen köpt ut honom för flera årslöner så skulle det komma fram. Men känner du till något som ska ha hänt på Aftonbladet som gjort att Virtanen fick sparken så presentera gärna den faktan för oss andra.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dets-ledarsida

Var det inte 12 kvinnor som anklagade honom för sexuella trakaserier och olämpligt beteende?
Citera
2019-08-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Var det inte 12 kvinnor som anklagade honom för sexuella trakaserier och olämpligt beteende?

Expressen påstod det ja. Och sen blev de fällda för det reportaget i pressens opinionsnämnd. 12 - anonyma - kvinnor stod det. Inte 12 kvinnor det är en stor skillnad. Wallin ringde också runt till en massa kvinnor i mediebranschen och pressade dem så de skulle känna sig ansatta av Virtanen. Hon har varit svårt besatt av honom i evigheter nu. Någon har liknat henne vid Sjösalakvinnan som en gång förföljde Taube och långt därifrån är det ju inte. Det är stalking absolut bara i en annan form.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-29 kl. 08:25.
Citera
2019-08-29, 08:30
Medlem
Tagelapas avatar
Om hon nu som hon påstår blev våldtagen 2006 varför väntade hon då till 2012 på att anmäla?
Varför gjorde hon inte som nu och sprang till pressen?
Förundersökningen sex år efter den påstådda våldtäkten lades ner och det var inte förrän 2017 som hon vädrade morgonluft i o m att metoo-rörelsen startade.
Anmälde igen och det blev nedlagt. Du vet man måste ha bevis kära CW och har man inte det så är gången sådan.

All denna skitkastning som hon sedan ägnat sig åt och tillåtits ägna sig åt är obehaglig. Hon är ö h t en obehaglig person som förmodligen trodde att hon skulle tjäna något på hela den här historien.
Jag tycker hela hennes beteende i den här frågan är märklig. Hon och den där bollkastande Linnea Claeson känns ungefär lika trovärdiga. Det kan bli lite för mycket påhittade "sanningar".
Det blir intressant att se vad rätten anser om det här.

F ö tycker jag FV är ett äckel men det hör inte hit för han är inte dömd för något.
Citera
2019-08-29, 08:58
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Expressen påstod det ja. Och sen blev de fällda för det reportaget i pressens opinionsnämnd. 12 - anonyma - kvinnor stod det. Inte 12 kvinnor det är en stor skillnad. Wallin ringde också runt till en massa kvinnor i mediebranschen och pressade dem så de skulle känna sig ansatta av Virtanen. Hon har varit svårt besatt av honom i evigheter nu. Någon har liknat henne vid Sjösalakvinnan som en gång förföljde Taube och långt därifrån är det ju inte. Det är stalking absolut bara i en annan form.

Expressen? Var det inte SvD som publicerade? Blev de också fällda?
Citera
2019-08-29, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Expressen? Var det inte SvD som publicerade? Blev de också fällda?

Oavsett så är det ju helt åt fanders att hänvisa till "12 anonyma". Hur ska du kunna hävda att de ens finns. Om jag inte minns fel så sa Virtanen i Uppdrag gransknings program att han bara hittat två av dem, den ena var Cissi Wallin och den andra hon som påstått att Virtanen erbjudit henne praoplats. Och som skrev: "Fredrik jag avgudar dig" till honom på fejjan och inte frågade om någon praoplats.
Citera
2019-08-29, 09:44
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Om hon nu som hon påstår blev våldtagen 2006 varför väntade hon då till 2012 på att anmäla?
Varför gjorde hon inte som nu och sprang till pressen?
Förundersökningen sex år efter den påstådda våldtäkten lades ner och det var inte förrän 2017 som hon vädrade morgonluft i o m att metoo-rörelsen startade.
Anmälde igen och det blev nedlagt. Du vet man måste ha bevis kära CW och har man inte det så är gången sådan.

All denna skitkastning som hon sedan ägnat sig åt och tillåtits ägna sig åt är obehaglig. Hon är ö h t en obehaglig person som förmodligen trodde att hon skulle tjäna något på hela den här historien.
Jag tycker hela hennes beteende i den här frågan är märklig. Hon och den där bollkastande Linnea Claeson känns ungefär lika trovärdiga. Det kan bli lite för mycket påhittade "sanningar".
Det blir intressant att se vad rätten anser om det här.

F ö tycker jag FV är ett äckel men det hör inte hit för han är inte dömd för något.

För att hon "upptäckte" att hon blivit våldtagen genom en session med sin terapeut.
Citera
2019-08-29, 09:54
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Oavsett så är det ju helt åt fanders att hänvisa till "12 anonyma". Hur ska du kunna hävda att de ens finns. Om jag inte minns fel så sa Virtanen i Uppdrag gransknings program att han bara hittat två av dem, den ena var Cissi Wallin och den andra hon som påstått att Virtanen erbjudit henne praoplats. Och som skrev: "Fredrik jag avgudar dig" till honom på fejjan och inte frågade om någon praoplats.

Fast, att Virtanen själv bara fått tag på 2 av 12 betyder inte att de övriga 10 inte existerar. Vi har något som kallas källskydd och SvD kan knappast ge ut namnen om Virtanen ringer. Han medger själv att han är alkoholist och knarkat som fan i perioder, så att han inte kommer ihåg namn på olika kvinnor han strulat med är knappast underligt.
Citera
2019-08-29, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Fast, att Virtanen själv bara fått tag på 2 av 12 betyder inte att de övriga 10 inte existerar. Vi har något som kallas källskydd och SvD kan knappast ge ut namnen om Virtanen ringer. Han medger själv att han är alkoholist och knarkat som fan i perioder, så att han inte kommer ihåg namn på olika kvinnor han strulat med är knappast underligt.

Vad har de här 12 kvinnorna sagt i så fall, att han våldtagit dem? Nej, det har de inte. De har i så fall vittnat om att han varit en gris. Och som jag skrev tidigare så är det detta som gör honom till ett perfekt offer för Wallin. Vem ska tro på honom? En gris?

Det är ju det som det grova förtalet handlar om. Att Cissi Wallin över hela riket spridit ut att Virtanen har våldtagit henne. Och att hon inte slutat med det trots att han anmält henne för förtal.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-29 kl. 10:18.
Citera
2019-08-29, 10:09
Medlem
Borde startas en tråd om den kommande rättegången redan nu för
att hålla sig till verkligheten i den här tråden och inte bara en mängd
personliga antipatier gentemot ena eller andra parten.

Få se om det kommer så mycket press att det behövs säkerhetssal ...
Citera
2019-08-29, 10:27
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:

Jag hävdar inte att de 12 finns men jag tror att de existerar eftersom SvD hävdar att de finns.
Letade upp Pressen Opinionsnämnds klandring av SvD där kan man läsa lite om SvD bedömning innan publiceringen.
Pressen Opinionsnämnd

Försvaret lär nog vilja använda information från Aftonbladets interna utredningen (som Aftonbladet sedan lägligt lät destruera) för att minska skadeståndet.
Ser fram emot FUP förhoppningsvis ger förhören med de som var involverade i utredningen klarhet i vad som egentligen hände innan FV fick gå från Aftonbladet.
Senast redigerad av crocodilelilo 2019-08-29 kl. 10:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in