2019-11-08, 19:30
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Konsensus verkar vara det som gäller här. Svart eller vitt och inget trams mittimellan.

Du har uppenbarligen inte läst vad jag skrivit!

Då kan väl du som är så duktig förklara igen för alla oss andra?
Citera
2019-11-08, 19:38
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Du ser inga problem i att hon offentligt förnedrar hans sambo? Eller att hon medvetet skadar hans sambo pga att hon inte kom någonstans med sina anklagelser om att Henrik är våldsam, en stalker, obehaglig och hotfull mot kvinnor? För det är vad det handlar om, anklagelserna hon kastade på honom gällde inte hans privatliv, det utvecklades till det.
Jag vet att du ser rött så fort man nämner Cissi Wallin och att det påverkar dig i diskussionerna. Jag försöker se det hela mer objektivt och tycker att båda sidor är lika goda kålsupare och att det blir lite lekstuga över det hela. Båda parter tar fram ofördelaktiga saker om varandra och använder det. Jag ser inget vuxet i det här och ser fram emot den dagen då rättegången är avklarad (eventuellt efter överklagan) så att CW inte behöver #Rättslösa längre och att allting skulle handla lite mindre om Cissi Wallin. Många skulle må bra av det inklusive CW själv. Det kan helt enkelt inte vara bra att alltid hamna i världens epicentrum som CW gör. Hon skulle må bra av ett vanligt hederligt jobb om någon frågar mig.
Citera
2019-11-08, 19:44
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Konsensus verkar vara det som gäller här. Svart eller vitt och inget trams mittimellan.

Du har uppenbarligen inte läst vad jag skrivit!

Att inte hålla med är inte detsamma som att se allt i svart eller vitt. Du är inte ens hälften så objektiv som du låter påskina, och vi märker det.
Citera
2019-11-08, 19:50
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag vet att du ser rött så fort man nämner Cissi Wallin och att det påverkar dig i diskussionerna. Jag försöker se det hela mer objektivt och tycker att båda sidor är lika goda kålsupare och att det blir lite lekstuga över det hela. Båda parter tar fram ofördelaktiga saker om varandra och använder det. Jag ser inget vuxet i det här och ser fram emot den dagen då rättegången är avklarad (eventuellt efter överklagan) så att CW inte behöver #Rättslösa längre och att allting skulle handla lite mindre om Cissi Wallin. Många skulle må bra av det inklusive CW själv. Det kan helt enkelt inte vara bra att alltid hamna i världens epicentrum som CW gör. Hon skulle må bra av ett vanligt hederligt jobb om någon frågar mig.

Men herregud. Att någon är otrogen vs att någon konstant ljuger och slarvar bort hundratusentals kronor som människor skänker till utsatt kvinnor är inte överhuvudtaget jämförbart. Det ena bör allmänheten informeras om, det andra är en privat angelägenhet.
Citera
2019-11-08, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
Kajsa Ekis Ekman är knappast högerkristen tvärtom är hon ledarskribent på ETC vart får du allt ifrån?

Nämen snälla nån, lär dig läsa. Jag skrev att i USA och Storbritannien så förekommer sådana samarbeten. Jag nämnde inte Ekis vid namn, även om hon också till och från uppvisar de där fascistoida tendenserna som är så vanliga bland både en viss typ av marxister och en viss typ av TERFs. Nu är vi pissmycket off-topic, men det är väl det du vill, för allt handlar ju om att ta fokus från att Cissi är ett manipulativt och egoistiskt praktarsle.
Citera
2019-11-08, 19:57
Citat:
Se där, lite självdistans har du allt.

Citat:
Hon är redan i säng med TERF-communityt, kolla bara på gardets nya styrelsemedlem!

Dessutom har hon en otroligt nyttig idiot i det lägret. Maria "Jag klarar inte ens att sköta min munhygien såpass att mina tänder iaf sitter fast, men jag är en auktoritet på -och kan uttala mig tvärsäkert om- könsdysfori" Engelwinge vore synd att förlora. Som bekant gör hon precis vadsomhelst för Cissi under sina skov, trots att det är allmänt känt att Cissi tar avstånd från henne bakom hennes rygg

Det var värst vad du gick i försvar när man pratar om transor. Självdistans är verkligen inget man kan anklaga dig för, pojkspoling.
Citera
2019-11-08, 20:05
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Nämen snälla nån, lär dig läsa. Jag skrev att i USA och Storbritannien så förekommer sådana samarbeten. Jag nämnde inte Ekis vid namn, även om hon också till och från uppvisar de där fascistoida tendenserna som är så vanliga bland både en viss typ av marxister och en viss typ av TERFs. Nu är vi pissmycket off-topic, men det är väl det du vill, för allt handlar ju om att ta fokus från att Cissi är ett manipulativt och egoistiskt praktarsle.

Men snälla nån man behövet inte vara fascist för att inte acceptera premissen att transor är kvinnor, de flesta normala män brukar trots sina övriga brister kunna se skillnad på en slida och ett rövhål och de flesta kvinnor låter pojkarna hållas av ren artighet.

Cecilia vet det här men väljer att prata om verkliga kvinnoproblem, aborträtt till exempel. En fråga som transor sällan engagerar sig i för allt handlar om transor för transor.
Senast redigerad av Mensflytning 2019-11-08 kl. 20:08.
Citera
2019-11-08, 20:22
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag vet att du ser rött så fort man nämner Cissi Wallin och att det påverkar dig i diskussionerna. Jag försöker se det hela mer objektivt och tycker att båda sidor är lika goda kålsupare och att det blir lite lekstuga över det hela.

Det enda jag egentligen så var att det hade varit ok att jämföra deras respektive pajkastning på varandra, men att det här inte är något som är motiverat hur kränkt än Cissi känner sig av Henrik. Hon drar in en oskyldig kvinna i sin vendetta, det är äckligt.
Citat:
Det var värst vad du gick i försvar när man pratar om transor. Självdistans är verkligen inget man kan anklaga dig för, pojkspoling.

Trans är inget skällsord för mig, så jag tar inte åt mig. Vet att det är sjukt känsligt för dig dock, så jag ska försöka ta det lugnt med att säga att de är människor som alla andra gmn.
Citera
2019-11-08, 20:36
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Det enda jag egentligen så var att det hade varit ok att jämföra deras respektive pajkastning på varandra, men att det här inte är något som är motiverat hur kränkt än Cissi känner sig av Henrik. Hon drar in en oskyldig kvinna i sin vendetta, det är äckligt.
eh nej? HENRIK startade det hela genom att dra in CW:s man och privatliv
Citera
2019-11-08, 20:38
Medlem
Den här tråden är ett bra exempel på vilka pajasar som stödjer Cissi Wallin.

De sista sidorna i tråden har varit extremt pinsamma.
Citera
2019-11-08, 20:43
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
eh nej? HENRIK startade det hela genom att dra in CW:s man och privatliv

Linus har aktivt deltagit i en mängd av Cissis bråk. I eget namn. Av helt fri vilja. Han blev inte indragen i nånting, i alla fall inte av någon annan än Cissi själv.
Citera
2019-11-08, 20:45
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Du hatade Cecilia långt innan det här debaclet så sluta hyckla nu, du hatar kvinnor för att du råkade födas med kuk vilket är fullt begripligt men det är väl ändå lite överdrivet att haka upp ditt bedrövliga liv på just Cecilia?

Ohoj, kan vi ta detta som CW's by-proxy-komma-ut-inlägg om sitt trans-hat? Du har ju talat för henne hittills, så.. Vackert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in