2010-03-05, 13:45
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Är det någon som har ett tips på en bra skräckserie. Då menar jag riktig skräck, inte semiskräck i stil med Arkiv X eller The Twilight Zone.
Citera
2010-03-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Är det någon som har ett tips på en bra skräckserie. Då menar jag riktig skräck, inte semiskräck i stil med Arkiv X eller The Twilight Zone.

Jag tycker faktiskt Harper's Island är riktigt bra, jag får screamvibbar av den. Handlar om att ett par som ska gifta sig på en ö och så händer diverse hemskheter där.
Annars har du ju Masters of Horror som jag bara har sett några avsnitt av, men tycker inte det är någon höjdare faktiskt.
Dead Set är en zombie-serier i 5 delar, har inte sett den, men den har jag hört mycket gott om.
Citera
2010-03-05, 22:24
Medlem
pontan11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krewli
Jag tycker faktiskt Harper's Island är riktigt bra, jag får screamvibbar av den. Handlar om att ett par som ska gifta sig på en ö och så händer diverse hemskheter där.
Annars har du ju Masters of Horror som jag bara har sett några avsnitt av, men tycker inte det är någon höjdare faktiskt.
Dead Set är en zombie-serier i 5 delar, har inte sett den, men den har jag hört mycket gott om.

Håller med om att Harper's Island är nog passande
Citera
2010-03-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloggaren
Jag minns när jag gick på gymnasiet och kollade på Dawsons Creek. Vilken underbar serie detta var!

Nu när man blivit äldre tycker jag att det är svårare att hitta liknande serier som följer samma mönster: Helt vanliga ungdomar som pluggar möter kärleken, framgångar o motgångar osv. Helt enkelt mer drama, passion och komedi i det hela och samtidigt mindre våld, action och sci-fi/fantasy.

Har ni möjligen tips på någon bra serie som kanske ligger inom samma genre? Har faktiskt ingen större koll, men de serier jag provat följa känns inte alls lika "ungdoms-vänliga". Jag vill se mer utav dessa ungdomsproblem och kärleksproblem istället för en massa våld, hokus pokus och fantasifigurer.

Eller har ungdomarna förändrats så mycket under dessa år?

Jag förstår vad du menar. Jag ser massa olika sorters serier, bland annat en del med mord och hemskheter (typ Criminal Minds), och ibland vill man bara ha något lättsamt. Dock tycker jag de flesta ungdomsserier idag innehåller så himla mycket problem, som nya Beverly Hills till exempel - jag menar hur mycket kan hända ett gäng ungdomar under ett år?

Den jag kan tipsa om är väl Greek som nog har det du söker. Annars är det väl One Tree Hill, som dock har rätt mycket dramatik men första säsongerna är rätt hyfsade.
Citera
2010-03-06, 01:14
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterroboto
Jag förstår vad du menar. Jag ser massa olika sorters serier, bland annat en del med mord och hemskheter (typ Criminal Minds), och ibland vill man bara ha något lättsamt. Dock tycker jag de flesta ungdomsserier idag innehåller så himla mycket problem, som nya Beverly Hills till exempel - jag menar hur mycket kan hända ett gäng ungdomar under ett år?

Den jag kan tipsa om är väl Greek som nog har det du söker. Annars är det väl One Tree Hill, som dock har rätt mycket dramatik men första säsongerna är rätt hyfsade.

Skulle säga att de enda som inte har något drama alls och något riktigt lätt att kolla på är serier som The Hills och The City. One Tree Hill, fan ungarna måste ju ha men för livet med tanke på allting som händer runtomkring dem på bara några månader.
Citera
2010-03-07, 21:07
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Jag söker tips på politisk kommentar och satir ifrån Usa, representerande både rött och blått. Nu kollar jag på Real Time med Bill Maher, Keith Olbermann, Glenn Beck, Alex Jones, The Colbert report och The Daily show. Är ni med? Politisk kommentar eller satir ifrån bägge sidor. Det finns någon korthårig halvlesbisk ung madam som har någon tv show nu men jag kommer inte ihåg hennes namn. Hon är liberal och kanske någonting i stil med Olbermann.

Tacksam för tips.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-03-07 kl. 21:09.
Citera
2010-03-11, 02:50
Medlem
fakirens avatar
Söker komediserier, helst amerikansk då jag avskyr den engelska dialekten och klarar inte av att se mer än 1 minut utan att tröttna. Serien/serierna ska helst ha samma eller liknande humor som de jag har sett. Med eller utan studio-skratt. Alla tips är välkomna

Komediserier jag har sett:

x How I Yet Your Mother
x Two and a Half Men
x The Big Bang Theory
x Community
x Psych

Ni kan också rekommendera serier som är liknande: American Dad, Californication, Chuck, Dexter, Entourage, Eureka, Family Guy, FlashForward, Kyle XY, Lost, Paradox, Past Life, Prison Break, Reaper, Supernatural, The Mentalist, The Simpsons, The Cleveland Show.
Senast redigerad av fakiren 2010-03-11 kl. 03:14.
Citera
2010-03-11, 08:33
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Söker komediserier, helst amerikansk då jag avskyr den engelska dialekten och klarar inte av att se mer än 1 minut utan att tröttna. Serien/serierna ska helst ha samma eller liknande humor som de jag har sett. Med eller utan studio-skratt. Alla tips är välkomna

Komediserier jag har sett:

x How I Yet Your Mother
x Two and a Half Men
x The Big Bang Theory

Rules of Engagement med Patrick Warburton (Puddy i Seinfeld och rösten till Joe i Family Guy) och David Spade är väldigt lik serierna där. Den går dessutom på samma kanal.

Serien är inne på sin fjärde säsong nu, har visats på Kanal 5 (går numera 17.30 på fredagar) och Comedy Central har visat den till för bara ett tag sedan.
Citera
2010-03-17, 00:54
Medlem
Sobofieds avatar
Jag söker en TV-serie med mycket explicit sex i. Rome är ett bra exempel. Självklart vill jag också att serien ska vara någorlunda välskriven och seriös. Jag begär inte The Wire, men är heller inte så sugen på Desperate Housewifes-kvalité. Jag har sett L Word, SATC och the cougar eller vad den heter, så de behöver inte nämnas.

Tack!
Citera
2010-03-17, 01:03
Medlem
raeksmoergosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Jag söker en TV-serie med mycket explicit sex i. Rome är ett bra exempel. Självklart vill jag också att serien ska vara någorlunda välskriven och seriös. Jag begär inte The Wire, men är heller inte så sugen på Desperate Housewifes-kvalité. Jag har sett L Word, SATC och the cougar eller vad den heter, så de behöver inte nämnas.

Tack!

Antar att du sett californication och spartacus?
Senast redigerad av raeksmoergosen 2010-03-17 kl. 01:06.
Citera
2010-03-17, 15:33
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raeksmoergosen
Antar att du sett californication och spartacus?

Nej, men efter lite wikkande så ska jag definitivt det. Tack!
Citera
2010-03-18, 02:17
Medlem
B Kanalens avatar
Jag söker efter serier där handlingen till stora delar utspelar sig i eller kring ett fängelse, likt OZ http://www.imdb.com/title/tt0118421/ .

//B Kanalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in