2011-01-01, 22:24
Medlem
n3xmillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse.Kongo
Jag är på jakt efter en serie som liknar The Office. Serien får gärna pågått i några säsonger så man kan sträckkolla i några veckor. Avskyr som alla andra att vänta en vecka med varje avsnitt. Ingen jäkla krigsserie eller vampyrer.

Hit me!
Du vet att det finns en engelsk och en amerikansk version? Vet inte vilken du har sett men jag har sett den engelska och den var väldigt bra. Är riktigt kort, typ 15 avsnitt eller nåt sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Marklar
Såg två avsnitt på olika säsonger av Entourage men gillade den inte så mycket.
Ska snart se lite "It's Always Sunny In Philadelphia" som troligen passar mig lite bättre. Redan kollat på två avsnitt och det känns som något jag lätt skulle kunna se på.

Tack för tipsen :-)
Lugnt!

Någon som har tips på serier liknande Entourage?
Citera
2011-01-02, 20:24
Medlem
SemperInAngarias avatar
Jag söker serier med lite mer mörker och satir med starka karaktärer och många händelser.
Det låter säkerligen rätt odetaljerat.

Jag har sett alla avsnitt av House M.D, Alla avsnitt av Breaking Bad och nu även varje släppt avsnitt av The Walking Dead.

Jag vet inte om jag bör ge mig på Misfits ( serie från storbrittanien ) .. men den verkar måttligt roande.

Är det någon som vet en serie i stil med dessa ?
Citera
2011-01-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n3xmillionaire
Du vet att det finns en engelsk och en amerikansk version? Vet inte vilken du har sett men jag har sett den engelska och den var väldigt bra. Är riktigt kort, typ 15 avsnitt eller nåt sånt.

Lugnt!

Någon som har tips på serier liknande Entourage?

How to make it in America är från HBO, samma som Entourage, och är lite samma stuk, fast i hipster mijö i NY. Mer städad kan man nog säga, men väldigt väldigt bra.
Min fråga i retur, vet någon en serie som liknar How to make it in America?
Citera
2011-01-02, 22:37
Medlem
n3xmillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowriderxl
How to make it in America är från HBO, samma som Entourage, och är lite samma stuk, fast i hipster mijö i NY. Mer städad kan man nog säga, men väldigt väldigt bra.
Min fråga i retur, vet någon en serie som liknar How to make it in America?
Okej, ska checka in den, tackar!
Citera
2011-01-03, 00:03
Medlem
buttsecks?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Hejsan jag önskar någon serie som är liknande dessa som jag gillar.
  • Simpsons
  • How I met your mother
  • Scrubs
  • According to Jim
  • Frasier
  • Breaking Bad
  • Alias
  • 24
  • Dexter
  • Cops
  • Sopranos
  • It's always sunny in Philadelphia
  • Mythbusters
  • NCIS
  • NCIS: Los Angeles
  • Two and a half men
  • The big bang theory
  • Fresh prince of bel air
  • Friends
  • Joey
  • That 70's show
  • The shield
  • Trailer park boys

Några jag kan direkt säga jag itne gillar är; Family guy, south park och american dad, samt drama trams.

Något tips för en cineast som mig?

Mvh
Prova The Wire
Ge den några avsnitt innan du avfärdar den
Citera
2011-01-03, 06:29
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adambrody
Skulle behöva tips på serier som liknar The O.C och One tree hill!

Pågående serier - Friday Night Lights, Hellcats, Gossip Girl.

Avslutade serier - Everwood, Gilmore Girls, Falcon Beach, October Road

Särskilt FNL och Everwood rekommenderar jag starkt.
Citera
2011-01-03, 10:19
Medlem
Citat:
Jag är på jakt efter en serie som liknar The Office. Serien får gärna pågått i några säsonger så man kan sträckkolla i några veckor. Avskyr som alla andra att vänta en vecka med varje avsnitt. Ingen jäkla krigsserie eller vampyrer.

Hit me!

Har inte sett så mycket på the Office men om man gillar the Office så tror jag att ni kommer gilla Peep show.

Finns 6-7 säsonger och man kan se det på Youtube om man inte orkar eller inte vill ladda ner.
Citera
2011-01-03, 17:48
Medlem
Citat:

Hit me!

Nej nu kom jag på..

Parks and Recreation är ungefär som the Office.
Citera
2011-01-04, 04:49
Medlem
mekanos avatar
Har nu nördat igenom Supernatural(S01-S06E11), hela Lost-serien, hela Prison Break-serien och Heroes. Traveler, Smallville och Heroes har jag redan sett och är inte alltför imponerad av de två sistnämnda.

Kan någon rekommendera mig en populär serie som liknar någon(eller alla) som jag listade ovan. +2000-tal, inget gammalt skit som 24, Alias eller Dark Angel. De är inte skit men har redan sett det på TVn i ~10 år. Ska vara amerikansk.

Om jag ska specifiera genren gillar jag Action/Thriller/Skräck/Sci-fi men det får absolut inte gå för långt mot Fantasy-hållet som jag mest tycker är fjantigt(Heroes). Och INTE Star Trek.
Citera
2011-01-04, 06:46
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

Hit me!

Curb Your Enthusiasm eller den danska serien Klovn, kanske?

Klovn: http://www.youtube.com/watch?v=vEBdjONWYsg
Citera
2011-01-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mekano
Har nu nördat igenom Supernatural(S01-S06E11), hela Lost-serien, hela Prison Break-serien och Heroes. Traveler, Smallville och Heroes har jag redan sett och är inte alltför imponerad av de två sistnämnda.

Kan någon rekommendera mig en populär serie som liknar någon(eller alla) som jag listade ovan. +2000-tal, inget gammalt skit som 24, Alias eller Dark Angel. De är inte skit men har redan sett det på TVn i ~10 år. Ska vara amerikansk.

Om jag ska specifiera genren gillar jag Action/Thriller/Skräck/Sci-fi men det får absolut inte gå för långt mot Fantasy-hållet som jag mest tycker är fjantigt(Heroes). Och INTE Star Trek.

Dexter
Sons of Anarchy
The Shield
Sopranos
Oz
The Wire
Citera
2011-01-05, 17:00
Medlem
Megadeaths avatar
Jag skulle vilja ha tips på serier som är likt
- How i met you mother
- its allways sunny in philadelphia
- The king of queens
- vänner
- two and half men
- the big bang theory
- joey
- the war at home
- malcom in the middle
- cougartown
- advised development eller vad de heter

serien ska hälst vara ganska ny och handla om rätts så unga personer 18-35 och helst amerikansk ni får gärna rabla upp så många ni kan tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in