2011-06-29, 22:30
Medlem
BrottareGustavs avatar
Jag kan rekommendera Breaking Bad till alla som gillar Dexter Riktigt bra!

OT: Är det bara jag som tycker att Breaking Bad är slående lik Dexter? En snubbe som gömmer ett hemligt yrke och
Tycker hela stilen är väldigt lik Dexter!
Citera
2011-06-30, 00:22
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
Aldrig garvat så mycket åt en serie som Black Books, och för ett tag sedan kollade jag igenom IT Crowd, likadant där. Brittisk humor är fan helt kung!

Så tips på serier liknande:

Black Books
The IT Crowd

Och den måste vara Brittisk.

går Irländskt bra? Graham Linehan som gjort Black Books och It-crowd har även gjort Father Ted som jag tycker är jäkligt skönt program, b som fan men roligt som fan.

Spaced av Simon Pegg är också roligt.

Flight of The Conchords kan också vara värt att kolla in, en av skaparna är engelsman, dom andra är Nya Zeeländare.
Citera
2011-06-30, 16:44
Medlem
sv1nt0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professorn.
går Irländskt bra? Graham Linehan som gjort Black Books och It-crowd har även gjort Father Ted som jag tycker är jäkligt skönt program, b som fan men roligt som fan.

Spaced av Simon Pegg är också roligt.

Flight of The Conchords kan också vara värt att kolla in, en av skaparna är engelsman, dom andra är Nya Zeeländare.

Spaced kikar jag på nu, älskar Pegg o Frost!

Ska kika på de andra 2 sen, tack!
Citera
2011-07-01, 17:40
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ston366
Jaha, nu har jag sett igenom samma sit-coms om och om igen. Jag behöver nya att kolla på fort!

Sit-coms jag har sett:

That 70's show
Vänner
How I met your mother
Scrubs
Modern family
Community
The office
Extras
The big bang theory

Serier jag inte orkar se:
2½ men

Testees - handlar om två stycken killar som jobbar med att testa nya läkemedel osv. Vid varje avsnitt har de testat något som försvårar deras vardag..

The inbetweeners - denna serie handlar om 4 brittiska ungdomar som försöker få till det med kvinnor. Men det går inte så bra..
Citera
2011-07-01, 18:18
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Jag tycker att det är så härligt med extremt temperamentsfulla, lättförbannade karaktärer som skriker och har sig.
Som Malcolm Tucker - The thick of it.
http://www.youtube.com/watch?v=99CZHHgAOy8
Basil Fawlty, George Costanza och kanske också Eric Cartman.
Nån som kan tipsa om andra nervvrak?

sv1nt0 och Ston366 kanske tycker om The thick of it.
Tycker absolut att dom ska testa Peep show i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0

[quote=Ston366]
Citera
2011-07-01, 19:27
Medlem
Jag skulle gärna vilja ha lite tips på serier som liknar Spartacus och Game of Thrones. Medeltida serier som helst ska vara ganska realistiska.
Citera
2011-07-01, 22:13
Medlem
SarneyBtinsons avatar
Söker en serie som har konceptet som:
Greek
O.C
Chuck
Entourage
Alltså 40 minuter lång(per avsnitt) komedi (typ) där det finns handling som för vidare serien.
Citera
2011-07-03, 15:13
Medlem
Mintztahs avatar
Söker serier liknande The Sopranos

dvs maffia. (INTE mc gäng)
Citera
2011-07-03, 17:57
Medlem
dunker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neandra
Testa någon av följande, ingen av dem är amerikaniserad...

- Keeping up appearances (klassisk brittisk humor, ofta röstad som en av de bästa brittiska komedierna någonsin).

- Trailer Park Boys (Handlar om folk på en trailer park i Canada, man skrattar så man gråter).

- Coupling (Liknande Friends i formatet, men 100 gånger roligare. Komedi som bara britterna kan göra).

- Outrageous fortune (drama / komedi från NZ, en av de bästa serier någonsin gjord).

- Angry Boys (Ny komedi från AU, hittills har det kommit fyra avsnitt, rolig).

- Father Ted (Irlänsk komedi om tre katolska präster på en liten ö. Helt sanslöst rolig).

- Alan Partridge (Finns tre säsonger. Talkshow host med grandios överskattning av sin förmåga och talang).

- The worst week of my life (Brittisk, så rolig att det gränsar på olagligt, jag grät minst en gång av skratt i varje avsnitt).

Trailer park boy är ju helt otroligt rolig!!
ska kika om jag kan hitte resten också =)
tackar
Citera
2011-07-04, 23:53
Medlem
Dammerts avatar
Lost. Nåt genomarbetat, med mysterier, men också gripande karaktärsdramer. Kollat lite på Fringe men inte fastnat än, tänkte försöka igen snart.
Citera
2011-07-05, 19:55
Medlem
Orkade inte läsa igenom alla inlägg, så sorry om någon redan frågat. Tips på tv-serier som liknar "Modern family"?
Citera
2011-07-06, 03:20
Medlem
abbe101s avatar
Någon som har tips på en komedi serie som är lik Frasier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in