2010-03-18, 07:46
Medlem
Sobofieds avatar
Prison Break säsong 1, som är den enda sevärda.
Citera
2010-03-19, 21:05
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Söker komediserier, helst amerikansk då jag avskyr den engelska dialekten och klarar inte av att se mer än 1 minut utan att tröttna. Serien/serierna ska helst ha samma eller liknande humor som de jag har sett. Med eller utan studio-skratt. Alla tips är välkomna

Komediserier jag har sett:

x How I Yet Your Mother
x Two and a Half Men
x The Big Bang Theory
x Community
x Psych

Ni kan också rekommendera serier som är liknande: American Dad, Californication, Chuck, Dexter, Entourage, Eureka, Family Guy, FlashForward, Kyle XY, Lost, Paradox, Past Life, Prison Break, Reaper, Supernatural, The Mentalist, The Simpsons, The Cleveland Show.

Du ska naturligtvis se It's always sunny in Philadelphia. Den bästa komediserie som har gjorts.
Citera
2010-03-21, 12:47
Medlem
Jag vill hitta något i stil med "alone in the wild", som bara gick i tre avsnitt.
Det vill säga, typ en snubbe som åker ut i vildmarken helt själv och skall överleva.
Denna killen skulle vara i kanadas skogar i hundra dagar och hade bara med sig basföda för de första veckorna.

Skall inte avsluta hur de slutade men som sagt gick ju bara tre avsnitt.
Jag vill inte ha tips på Bear Grylls eller Survivorman, gimme something new!
Helst då en gubbe själv i vildmarken som filmar själv, inga kamerateam.

Alone in the wild --> http://channel.nationalgeographic.co...ne-in-the-wild
Citera
2010-03-21, 14:33
Medlem
frankensteins avatar
Någon som har tips på en postapokalyptisk serie i stil med BBC's "Survivors"?

Kan även passa på att önska en zombieserie när vi ändå är igång. (Håller på att kolla upp Dead Set nu.)
Citera
2010-03-21, 15:30
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Någon som har tips på en postapokalyptisk serie i stil med BBC's "Survivors"?

Kan även passa på att önska en zombieserie när vi ändå är igång. (Håller på att kolla upp Dead Set nu.)
Jericho är den enda postapokalyptiska serien jag kan komma på. Inte sett varken den eller Survivors, så huruvida de är lika kan jag inte svara på.
Citera
2010-03-22, 19:14
Medlem
Robbadobbs avatar
Jag såg just färdigt serien Oz och blev kraftigt besviken när den tog slut.
Finns det något liknande? Jag letar tex inte efter serier såsom prisonbreak då jag tycker den suger.
Tack på förhand
Citera
2010-03-23, 12:46
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatepung
Du ska naturligtvis se It's always sunny in Philadelphia. Den bästa komediserie som har gjorts.

Ska kolla upp den när jag kommer hem. Tack för tipset
Citera
2010-03-24, 20:04
Medlem
Har precis fastnat i Breaking Bad, fruktansvärt bra serie. Nån som kan rekommendera en serie i samma stil? Gärna också lite random serier som man borde kolla igenom också :P Tack i förskott iaf, måste ha något att kolla på medans man väntar på nya avsnitt av Breaking Bad.
Citera
2010-03-26, 23:11
Medlem
HC47s avatar
Skulle vilja ha någon serie som behandlar astronomi, ungefär som The Universe.

http://www.imdb.com/title/tt1051155/
Citera
2010-03-27, 13:29
Medlem
Korders avatar
Undrar om det finns nån serie som liknar Friday Night Lights? Behöver inte nödvändigtvis handla om sport - ett realistiskt ungdomsdrama duger. Nämn för fan inte O.C.
Citera
2010-03-27, 13:36
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Undrar om det finns nån serie som liknar Friday Night Lights? Behöver inte nödvändigtvis handla om sport - ett realistiskt ungdomsdrama duger. Nämn för fan inte O.C.

En av producenterna för FNL, Jason Katims har en ny serie som heter Parenthood. Den är rätt ok men fokuserar inte på ungdomarna på det sättet utan mer som namnet antyder hur man som föräldrar hanterar sina barn.

Annars vet jag inte...Greek kanske http://www.imdb.com/title/tt0976014/
Citera
2010-04-06, 22:14
Medlem
God kväll gott folk.

Jag känner suget av att följa ytterligare en/flera serier, mycket p.g.a HIMYM inte ens kommer en gång i veckan nu för tiden.

Jag följer just nu:
The Pacific
How I Met Your Mother
It's Always Sunny In Philadelphia

Tycker inte om:
2½ Men
Family Guy
Scrubs
Alla dessa jävla vampyr-serier.

Söker:
I prinicip vad som helst, ger det mesta en chans. Vill helst också att serien ska vara inne i en säsong just nu så att man slipper vänta allt för länge. Vore väldigt trevligt också om den var i någon tidig säsong.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in