2010-03-02, 22:38
Medlem
Bajskissens avatar
The Unit tycker jag är väldigt spännande
Citera
2010-03-02, 22:43
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontan11
Gillar speciellt serier med en väldigt speciell handling. Om man kollar på de jag älskat tidigare:

Lost - Fast på öde ö
Jericho - Bygga upp ett samhälle efter atombomb
Prison break - Rymma ur fängelse
Heroes - Alla springer runt med superkrafter

Finns det någon till sådan här typ av unikt scenario att lägga till på min lista?

Ps. tankar första avsnittet av breaking bad och sons of anarchy, men det jag läst om dem så verkar det inte riktigt vara det jag söker; väldigt speciella scenarion
Möjligt att dessa serier inte är 'speciella' nog för dig, men The Shield och 24 är olidligt spännande serier. Speciellt första säsongerna utav 24, och de senare av The Shield. Kan garantera dig "måste-ha-mer" känslan, om du ser dem.

Helt ärligt, första säsongerna utav 24. Tror inte att du kommer hitta värre nagelbitare.
Citera
2010-03-03, 10:05
Medlem
Citat:
Gillar speciellt serier med en väldigt speciell handling. Om man kollar på de jag älskat tidigare:

Lost - Fast på öde ö

Finns det någon till sådan här typ av unikt scenario att lägga till på min lista?

Ps. tankar första avsnittet av breaking bad och sons of anarchy, men det jag läst om dem så verkar det inte riktigt vara det jag söker; väldigt speciella scenarion

Om du tillåter animé så rekommenderar jag starkt Death Note, även om du inte gillar animé så tycker jag du ska ge serien en chans. Själv har jag inte varit mycket för animé sedan Pokémon, men såg Death Note för några månader sedan och tycker det är bland den bästa serien jag har sett.

Förövrigt älskar jag Prison Break, Jericho och Lost.... Heroes var inte mig grej.
Som föregående talare sa är 24 en riktig nagelbitare som jag tror du skulle gilla, om inte älska.
Dexter är ju också sjukt bra som är väldigt unik.
Flashforward är också rätt bra, dock har det bara gått 10 avsnitt, men om två veckor börjar avsnitt 11.
Så mina rekommendationer är 24, Dexter, flashforward och Death note (Animé).
Senast redigerad av Krewli 2010-03-03 kl. 10:07.
Citera
2010-03-03, 10:58
Medlem
HawkeyeSwes avatar
Citat:

Lost - Fast på öde ö

Om du nu inte har något speciellt mot science fiction så föreslår jag Battlestar Galactica. Grymt bra serie, och rymden är egentligen bara en backdrop för ett karakträrsdrama. Har inget med Star Wars eller Star Trek att göra och har en fyra säsonger lång kontinuitet.
Citera
2010-03-03, 22:22
Medlem
pontan11s avatar
Har nu sett första säsongen av Breaking bad och den var bra och spänannde dock ej i klass med Lost, PB, jericho etc.

Många som verkar gilla Battlestar Galactica, men vet inte om jag klarar av en rymdserie. Hatar verkligen Star trek och star wars och kan knappt spela Mass effect.

24 verkar också bra men det är inte det bara "superagent" boom boom bomb biljakt crash crash boom typ? Är så trött på sådana filmer för tillfället.

Dexter har jag försökt mig på men det fastna ej...
Citera
2010-03-04, 02:14
Medlem
pontan11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Breaking Bad!

Citat:
Ursprungligen postat av Spinatus
Instämmer med föregående talare och föreslår också Breaking Bad, du kommer inte bli besviken.

Tack för tipsen. Säsong 2 är helt sjukt bra hittills.
Citera
2010-03-04, 03:13
Medlem
Söker efter en/flera serier som är likt Californication och Entourage. Alla tips uppskattas.
Citera
2010-03-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
The Unit tycker jag är väldigt spännande

Håller med fullständigt. Dennis Haysbert gör verkligen sin roll! Undrar varför serien inte fått den publiciteten den egentligen förtjänar...
Citera
2010-03-04, 19:04
Medlem
sparvens avatar
Älskar Sopranos.
Gillar Dexter.
Gillar Oz.

Någon som har nåt tips? Har sett halva första säsongen av The Wire men ser inte riktigt storheten.
Citera
2010-03-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
Älskar Sopranos.
Gillar Dexter.
Gillar Oz.

Någon som har nåt tips? Har sett halva första säsongen av The Wire men ser inte riktigt storheten.

fortsätt the wire.. den är riktigt bra. Den enda serien som ens är i närheten utav Sopranos kvalitetsmässigt
Citera
2010-03-05, 00:29
Medlem
booreds avatar
Citat:
Många som verkar gilla Battlestar Galactica, men vet inte om jag klarar av en rymdserie. Hatar verkligen Star trek och star wars och kan knappt spela Mass effect.

Är inte heller så förtjust i SW/ST, men BSG gillade jag ändå. Ge den en chans med 3 timmars miniserien +kanske nån enstaka episod av säsong 1 och kassera sedan om de inte smakar är väl mitt tips.

Det är väl snarare en serie som använder sci-fi som intressant och vacker rekvisita/bakgrund och verktyg att driva karaktärerna till ställen(inte fysiska ställen då) ....än att vara en ren sci-fi serie.

Mörker, apokalyps, mänsklighetens överlevnad, karaktärsstudier... är väl något som dyker upp i huvudet när jag tänker på serien.... givetvis sedan dom vackra action/rymdfighterna ....och musiken.

kan ju iaf bjuda på öppnings scenen från miniserien 2003
http://www.youtube.com/watch?v=KLaTmro5MfE
Senast redigerad av boored 2010-03-05 kl. 00:45.
Citera
2010-03-05, 08:22
Medlem
Jag minns när jag gick på gymnasiet och kollade på Dawsons Creek. Vilken underbar serie detta var!

Nu när man blivit äldre tycker jag att det är svårare att hitta liknande serier som följer samma mönster: Helt vanliga ungdomar som pluggar möter kärleken, framgångar o motgångar osv. Helt enkelt mer drama, passion och komedi i det hela och samtidigt mindre våld, action och sci-fi/fantasy.

Har ni möjligen tips på någon bra serie som kanske ligger inom samma genre? Har faktiskt ingen större koll, men de serier jag provat följa känns inte alls lika "ungdoms-vänliga". Jag vill se mer utav dessa ungdomsproblem och kärleksproblem istället för en massa våld, hokus pokus och fantasifigurer.

Eller har ungdomarna förändrats så mycket under dessa år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in