2022-06-16, 11:37
Medlem
Upperkutts avatar
https://m.imdb.com/title/tt0387764/

Peep Show

Finns något liknande?
Citera
2022-06-16, 11:39
Bannlyst
Finns det en tv-serie som påminner om Twin Peaks?
Citera
2022-06-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://m.imdb.com/title/tt0387764/

Peep Show

Finns något liknande?

”Spaced” med Simon Pegg var det första jag kom att tänka på. Men det var länge sen jag såg den.

Och, av någon anledning kom jag att tänka på ”Adrian Mole’s hemliga dagbok”. Inte en komediserie direkt utan en ungdomsserie, men med mycket humor kring osäkerhet och sociala situationer. Ser Mike mycket som en vuxen Adrian Mole.
Citera
2022-06-16, 23:22
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metallian
”Spaced” med Simon Pegg var det första jag kom att tänka på. Men det var länge sen jag såg den.

Och, av någon anledning kom jag att tänka på ”Adrian Mole’s hemliga dagbok”. Inte en komediserie direkt utan en ungdomsserie, men med mycket humor kring osäkerhet och sociala situationer. Ser Mike mycket som en vuxen Adrian Mole.

Tackar!

Jag menade mer stilen, pratrar utifrån eget perspektiv, rå humor, "vardagliga" sysslor, inget överdrivet.
Citera
2022-06-26, 20:26
Medlem
Har någon sett serie The Boys?
Är den sevärd eller kan man passa och gå vidare?
Citera
2022-07-03, 14:28
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowfighter
Kan någon hjälpa mig med förslag på tv-serie där varje avsnitt avslutas, men att det gärna finns en story mellan karaktärer man kan följa genom flera avsnitt. Alltså inte en cliffhanger serie och inte en antologi.
Bästa exempel jag kan ge som jag sett är
Blacklist
CSI
Cold case (typ bästa serien någonsin)

Big bang theory och that 70 show är ju av samma slag oxå fast jag är inte sugen på komedi.
Tack på förhand
Kommer spontant på Sex the City, Arkiv X och Star trek som har avsnitt med avslut. Men vet inte om det är din genre.
Citera
2022-07-03, 14:34
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzr
Har någon sett serie The Boys?
Är den sevärd eller kan man passa och gå vidare?

Gillar du mörk humor, gore, samhälls/nutids-satir och duktiga skådisar så rekommenderar jag den.
Citera
2022-07-03, 15:43
Medlem
fittelkjells avatar
Om man inte gillar fantasy, zombies, varulvar, utomjordingar, animerat, serier där de säger "fuck" i varannan replik, slips-kontorsserier, kvinnliga deckare - vad finns det då?

De enda serier som jag gillat hittills:
Breaking Bad
Better Call Saul
Bates Motel

Några förslag?
Citera
2022-07-13, 11:36
Medlem
pillowfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Kommer spontant på Sex the City, Arkiv X och Star trek som har avsnitt med avslut. Men vet inte om det är din genre.

Sex and the city är väll komedi tror jag? Det är jag inte så pepp på. Mer som dom jag skrev, CSI och Cold Case. Cold case tyckte jag var helt sjukt bra o fattar inte att inte den serien blev större. Black list är oxå bra.
Citera
2022-07-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
Om man inte gillar fantasy, zombies, varulvar, utomjordingar, animerat, serier där de säger "fuck" i varannan replik, slips-kontorsserier, kvinnliga deckare - vad finns det då?

De enda serier som jag gillat hittills:
Breaking Bad
Better Call Saul
Bates Motel

Några förslag?
Ozark borde du gilla om du gillar Breaking bad.
Citera
2022-07-14, 11:43
Medlem
fittelkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Ozark borde du gilla om du gillar Breaking bad.

Tack. Ska kolla den.
Citera
2022-07-20, 13:10
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowfighter
Sex and the city är väll komedi tror jag? Det är jag inte så pepp på. Mer som dom jag skrev, CSI och Cold Case. Cold case tyckte jag var helt sjukt bra o fattar inte att inte den serien blev större. Black list är oxå bra.
Ja, Sex and the City är en dramakomedi men inte som tex Friends.
Jag blev aldrig ett fan av CSI men något avsnitt har jag sett här och där. Om du gillar lite skräck har du ju alla som Tales from the Crypt, The twilight zone osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in