Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-23, 13:25
  #1
Medlem
Tjenare!

Jag har sett och älskat alla Entourage, Californication och Weeds avsnitt som kommit ut och nu undrar jag om någon vet någon serie som påminner lite om någon av dessa serier.

Tack!
Citera
2008-06-23, 13:28
  #2
Medlem
slashindexs avatar
Spana in breaking bad
Citera
2008-06-23, 13:48
  #3
Medlem
Jag funderar på att kolla in Californiacation, har den kommit ut på dvd än?
Citera
2008-06-23, 13:49
  #4
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spankdogg
Jag funderar på att kolla in Californiacation, har den kommit ut på dvd än?

Japp, finns även på div. torrent-trackers...
Citera
2008-06-23, 14:23
  #5
Medlem
Cloudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spankdogg
Jag funderar på att kolla in Californiacation, har den kommit ut på dvd än?

Rekomenderar den serien starkt, såg alla avsnitt på raken utan att sluta. Blev helt fast i den
Citera
2008-06-23, 14:29
  #6
Medlem
-Metal-s avatar
Om man gillar Entourage och Weeds så borde man spana in, Arrested Development, Monk, 30 Rock, The Office, The Job.
Alla i en klass för sig men de flesta påminner lite om varandra på ett eller annat sätt.
Citera
2008-06-23, 17:27
  #7
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Metal-
Om man gillar Entourage och Weeds så borde man spana in, Arrested Development, Monk, 30 Rock, The Office, The Job.
Alla i en klass för sig men de flesta påminner lite om varandra på ett eller annat sätt.
Hur påminner dessa om varandra? Jag har sett alla dessa utom The Job och ser inte riktigt kopplingen mer än att de är underhållande allihopa (med Monk undantaget).
Citera
2008-06-23, 18:10
  #8
Medlem
-Metal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Hur påminner dessa om varandra? Jag har sett alla dessa utom The Job och ser inte riktigt kopplingen mer än att de är underhållande allihopa (med Monk undantaget).

Beror på hur mycket man "analyserar" serierna man kollar på. Jag menar inte att dessa serier är kopplade eller lika rätt upp och ner. Men jämför karaktärerna/familjerna/miljön så ser du att det inte är så stor skillnad på t.ex. Weeds och Arrested Development eller The Office för den delen.
Hur som helst så var det inte menat att folk skulle börja sitta och gå igenom kopplingar
Sätt på ett avsnitt och njut istället.
Citera
2008-06-23, 19:11
  #9
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashindex
Spana in breaking bad

Dom censurerade boobs!
Citera
2008-06-24, 19:03
  #10
Medlem
bnks avatar
dirty sexy money kanske
Citera
2009-05-23, 13:59
  #11
Medlem
Fahrquarhs avatar
Något liknande Entourage?

Jag tittade nyss färdigt på alla säsonger av Entourage, och jag kan helt ärligt säga att det var det bästa jag någonsin sett i serieväg!
Nu till frågan; är det någon som har några tips på serier som liknar Entourage? Kommer inte på några själv!

Edit: Någon som vet när säsong 6 kommer ut?!
Citera
2009-05-23, 14:07
  #12
Medlem
Skulle rekommendera Californication. Kanske inte samma sak, men påminner mycket om Entourage.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback