2010-05-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
Söker någon ny kul serie att kolla på. För att göra det lite lättare för ett att hjälpa mig så skriver jag ut en lista på de senaste serierna jag kollat på, så ni kanske kan se vad jag har för smak.
  • American Dad - Funkar bra i sällskap när man vill ha något kul att kolla på.
  • Breaking Bad - En av mina nutida favoritserie!
  • Entourage - Väldigt rolig när den väl gick, Humor men ändå seriös.
  • Family Guy - Som American Dad.
  • HIMYM - Funkar bra för att fördriva tiden med.
  • It's Always sunny in Philadelphia - Lite för skrikig och idiotisk för min smak, ses bara när inget annat kul är tillgängligt.
  • Modern Family - Rolig serie som gärna ses. Pappan och den tjocka bögen är karaktärsfavoriterna i denna serie.
  • Scrubs - Var roligt när det gick men tröttnade fram mot slutet.
  • Soutpark - Som AD och FG, dock mycket mer sällan.
  • Spartacus - Underbar serie! Väntar på nästa säsong med höga förhoppningar!
  • The Cleavland Show - Inte så rolig som jag hade förväntat mig. Såg de första 5 avsnitten men tröttnade.
  • The Vampire Diaries - Precis som Breaking bad, fast snäppet bättre. Absoluta favoriten atm.
  • Two and a half men - Rolig serie som gör en glad, men inget man går och väntar på nästa avsnitt med spänning.
  • V - Ska ge en chans idag, aldrig sett. Tror det kan bli något jag följer.
  • Weeds - Spännande och bra. Lagom med humor respektive allvar.
  • True Blood - Älskar humorn i denna serien. I kombination med våld och action blir det väldigt bra underhållning!
  • That 70's Show - Bland den första serien jag plöjde igenom från början till slut i sträck. Gillade det då men inte så mycket längre.
  • Generation Kill - Bra serie men slutade kollade. Tröttnade efter ett tag pga. att det hände lite för lite saker i den. Blev det bättre på slutet?

The Wire
http://www.imdb.com/title/tt0306414/

Spaced
http://www.imdb.com/title/tt0187664/

Blackadder
http://www.imdb.com/title/tt0084988/
http://www.imdb.com/title/tt0088484/
http://www.imdb.com/title/tt0092324/
http://www.imdb.com/title/tt0096548/
Citera
2010-05-24, 20:36
Medlem
Nu när både supernatural och legend of the seeker nått sitt säsongslut skulle jag
gärna vilja hitta något som "liknar" dessa två serier

ALLA som inte sett supernatural måste jag faktist säga att det är den bästa serie jag sett i mitt liv
Citera
2010-05-25, 00:07
Medlem
raggss avatar
Efter att ha kollat på alla Couplings (http://www.imdb.com/title/tt0237123/) avsnitt vi jag se mer Engelsk humor, någon som har tips på något skönt? Har i princip kollat på att från USA
Ska iaf dra ner Extras, som jag har för mig är svinroligt.
Citera
2010-05-25, 16:08
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
  • American Dad - Funkar bra i sällskap när man vill ha något kul att kolla på.
  • Breaking Bad - En av mina nutida favoritserie!
  • Entourage - Väldigt rolig när den väl gick, Humor men ändå seriös.
  • Family Guy - Som American Dad.
  • HIMYM - Funkar bra för att fördriva tiden med.
  • It's Always sunny in Philadelphia - Lite för skrikig och idiotisk för min smak, ses bara när inget annat kul är tillgängligt.
  • Modern Family - Rolig serie som gärna ses. Pappan och den tjocka bögen är karaktärsfavoriterna i denna serie.
  • Scrubs - Var roligt när det gick men tröttnade fram mot slutet.
  • Soutpark - Som AD och FG, dock mycket mer sällan.
  • Spartacus - Underbar serie! Väntar på nästa säsong med höga förhoppningar!
  • The Cleavland Show - Inte så rolig som jag hade förväntat mig. Såg de första 5 avsnitten men tröttnade.
  • The Vampire Diaries - Precis som Breaking bad, fast snäppet bättre. Absoluta favoriten atm.
  • Two and a half men - Rolig serie som gör en glad, men inget man går och väntar på nästa avsnitt med spänning.
  • V - Ska ge en chans idag, aldrig sett. Tror det kan bli något jag följer.
  • Weeds - Spännande och bra. Lagom med humor respektive allvar.
  • True Blood - Älskar humorn i denna serien. I kombination med våld och action blir det väldigt bra underhållning!
  • That 70's Show - Bland den första serien jag plöjde igenom från början till slut i sträck. Gillade det då men inte så mycket längre.
  • Generation Kill - Bra serie men slutade kollade. Tröttnade efter ett tag pga. att det hände lite för lite saker i den. Blev det bättre på slutet?

Har plöjt igenom "V" nu, och måste säga att jag fullkomligt älskade den. Synd bara att det dröjer till November för att se klart, så behöver en ny att se nu.

Funderar på Supernatural, verkar vara uppskattat här i tråden. Har sett ett avsnitt lite då och då ur serien men inte riktigt gillat det. Förmodligen för att jag inte har kollat från början.

Vill hur som helst ha en till serie att se, gärna en som är färdig så man kan streck kolla.

Serie som går helt bort:
  • 24 - Såg de första säsongerna. Har tröttnat på pangpang action.
  • Alias - Som 24
  • Band of brother -Har redan sett men länge sen.
  • Lost -Tröttnade efter någon säsong.
  • Dexter - Har sett rätt mycket lösa avsnitt och aldrig gillat. Serien är för mig förstörd.
  • Big Bang Theory - Inte min humor.
  • Smallville - Sett några avsnitt då och då, kan tänkas att jag någon gång kollar igenom alla.
  • How To Make It In America - Vet inte mycket om men har fått intryck av att jag inte gillar den.
  • Futurama - Inte vad jag vill se.
  • Simpsons - Inte vad jag vill se.
  • Chuck - Gillar inte.

De serie som jag nu funderar på att välja mellan är:
  • Six Feet Under
  • Californication
  • Legend of the seeker
  • Merlin
  • Human Target
  • Justified
  • The Wire
  • Supernatural
  • Heroes

Skriv gärna vilken ni tycker jag ska välja och varför, en liten summering eller vad som helst som kan få mig lite mer intresserad. Andra förslag uppskattas självklart också. Vill helst att det är en relativt ny serie, inte äldre än -00.

Tack i förväg.
Senast redigerad av FISKISCH 2010-05-25 kl. 16:21.
Citera
2010-05-27, 07:36
Medlem
Citat:
Har plöjt igenom "V" nu, och måste säga att jag fullkomligt älskade den. Synd bara att det dröjer till November för att se klart, så behöver en ny att se nu.

Funderar på Supernatural, verkar vara uppskattat här i tråden. Har sett ett avsnitt lite då och då ur serien men inte riktigt gillat det. Förmodligen för att jag inte har kollat från början.

Vill hur som helst ha en till serie att se, gärna en som är färdig så man kan streck kolla.

Serie som går helt bort:
  • 24 - Såg de första säsongerna. Har tröttnat på pangpang action.
  • Alias - Som 24
  • Band of brother -Har redan sett men länge sen.
  • Lost -Tröttnade efter någon säsong.
  • Dexter - Har sett rätt mycket lösa avsnitt och aldrig gillat. Serien är för mig förstörd.
  • Big Bang Theory - Inte min humor.
  • Smallville - Sett några avsnitt då och då, kan tänkas att jag någon gång kollar igenom alla.
  • How To Make It In America - Vet inte mycket om men har fått intryck av att jag inte gillar den.
  • Futurama - Inte vad jag vill se.
  • Simpsons - Inte vad jag vill se.
  • Chuck - Gillar inte.

• Six Feet Under
  • Californication
  • Legend of the seeker
  • Merlin
  • Human Target
  • Justified
  • The Wire
  • Supernatural
  • Heroes

Skriv gärna vilken ni tycker jag ska välja och varför, en liten summering eller vad som helst som kan få mig lite mer intresserad. Andra förslag uppskattas självklart också. Vill helst att det är en relativt ny serie, inte äldre än -00.

Tack i förväg.

Orkar inte skriva varför du ska välja dom men
Californication
Merlin
Legend of the seeker
Human Target

Dessa kan jag iaf rekommendera att du ser...
Citera
2010-05-29, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raggs
Efter att ha kollat på alla Couplings (http://www.imdb.com/title/tt0237123/) avsnitt vi jag se mer Engelsk humor, någon som har tips på något skönt? Har i princip kollat på att från USA
Ska iaf dra ner Extras, som jag har för mig är svinroligt.

Då har jag 2 förslag i alla fall; "IT Crowd" och "Fawlty Towers" - IT crowd har jag sett hela serien och den var Riktigt rolig, gillar den skarpt! Fawlty Towers har jag bara kollat på första säsongen, som var lite sådär enligt mig, förutom avsnitt 10 som är bland det bästa som gjorts inom komedi, helt ärligt!

Nåja 2 tips i alla fall, hoppas du gillar dem
Citera
2010-05-29, 22:16
Medlem
Citat:
  • Six Feet Under
  • Californication
  • Legend of the seeker
  • Merlin
  • Human Target
  • Justified
  • The Wire
  • Supernatural
  • Heroes[/b]

Tack i förväg.
Jag föreslår The Wire, det är helt enkelt världens bästa dramaserie. Lärorik, detaljerad och fascinerade. Den håller sig så realistisk som möjligt och är inte någon ordinär cop-show. IMDb-betyget på 9.7 ljuger inte.
Senast redigerad av Indico 2010-05-29 kl. 22:18.
Citera
2010-05-30, 01:18
Medlem
Ksprs avatar
*Generation kill
*Pacific
*Band of brothers
*Sea patrol

Någon serie som har med militären att göra.
Citera
2010-05-30, 22:46
Medlem
kvarterets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krewli
Simpsons
Futurama
Dexter
Six Feet Under
How To Make It In Amerca
Californication
du har ju glömt arrested development! en av de bästa serierna någonsin ju!
Citera
2010-05-31, 18:32
Medlem
namerlesss avatar
Söker bra komediserie kollat igenom Friends minst 10 gånger, och how i met your mother 3.
Vill gärna ha en ganska ny serie.

Och så söker jag något liknande av The O.C
Citera
2010-06-01, 03:24
Medlem
Happ, nu när alla serier man följer (House, Chuck, FG, TBBT, etc) tar sommarbreak, vad ska man titta på då?
Citera
2010-06-01, 20:56
Medlem
Bump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här