Citat:
Ursprungligen postat av Cowell
Jag skulle vilja ha tips på en riktigt bra TV-serie som finns att köpa på DVD/Blu-Ray i Sverige till hyfsat bra pris. Vill helst att den ska vara avslutad så att jag inte behöver vänta på nya säsonger. Genre spelar inte så stor roll.
Jag gillar dessa serier:
The Wire
South Park
Vänner
Band of Brothers
Blackadder
Mr Bean
Twin Peaks
Deadwood
Two and a Half Men
Fawlty Towers
It's always sunny in philadelphia
Sopranos
Oz
Rescue me
It's always sunny in philadelphia - Klockren serie, handlar om ett gäng idioter som driver en pub i philadelphia, dom hamnar i olika dilemman varje gång och det är så sjukt absurda situationer. Riktigt rolig serie.
Sopranos - Förvånad att den nämnts såpass lite här, handlar om Tony Soprano som leder maffia familjen i New jersey, organiserad brottslighet när den är som bäst. Väldigt bra.
Oz - Handlar om livet i fängelse typ, vet inte hur jag ska förklara riktigt. Man ser hur enskilda individer försöker överleva och fängelse gängen som slåss över makt / drog handel. Äckligt bra.
Rescue me - Handlar om brandmän som knullar, super, slåss. Man följer med dom i deras liv som brandmän och i deras privat liv. Väldigt mycket svart humor.
Såvitt jag vet så har alla dom här serierna minst 6 säsonger i bagaget, varav rescue me har börjat på säsong 7, så det finns med andra ord väldigt mycket dötid framför dumburken med dessa serier.