2011-08-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grongolingen
Söker postapocalypse serier liknande The Walking dead och Falling skies.

Då ska du helt klart testa den brittiska serien Survivors (200x), eller Jericho. Visst, ingen av serierna har zombies eller aliens i dem, men handlar om överlevare efter en stor katastrof som utrotat nästan hela jorden.
Framför allt ska du se Survivors, finns två säsonger. Världen har drabbats av en stor influensa som dödat nästan 98% av världens befolkning. Jättebra, spännande, bra manus och bra skådespelare...
Citera
2011-08-10, 13:51
Medlem
en_snubbe1s avatar
Tjenare,

Letar efter serier som liknar
The defenders och Las Vegas, dvs serier som utspelar sig i Las vegas
Citera
2011-08-11, 02:54
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paewlle
Vad finns det för serie som liknar Southland och Life!?

The Shield
Citera
2011-08-11, 02:56
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Söker efter serier med massor av intriger. Gossip Girl och One Tree Hill undanbes.

The Practice, Boston Legal.
Citera
2011-08-11, 02:57
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mussepigg2
Flashback hjälp mig att hitta en serie som liknar Californication. Gärna roliga personer med smart-ass kommentarer och som beter sig som svin. Får gärna innehålla droger precis som i cali!

Weeds
Citera
2011-08-11, 02:58
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningscared
Finns det några serier med mycket poliser i? Mkt blåljus och biljakter etc.

Southland, Blue Bloods, 3rd Watch, NYPD Blue, The Shield, Brooklyn South.
Citera
2011-08-11, 03:12
Medlem
Grongolingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neandra
Då ska du helt klart testa den brittiska serien Survivors (200x), eller Jericho. Visst, ingen av serierna har zombies eller aliens i dem, men handlar om överlevare efter en stor katastrof som utrotat nästan hela jorden.
Framför allt ska du se Survivors, finns två säsonger. Världen har drabbats av en stor influensa som dödat nästan 98% av världens befolkning. Jättebra, spännande, bra manus och bra skådespelare...
Tack för tipsen! Såg en recap på survivors season 1 och det är Precis en sådan serie jag letade efter.
Citera
2011-08-12, 01:45
Medlem
Masochistens avatar
Jag skulle gärna vilja få någon bra serie rekommenderad, jag gillar The walking dead, Spartacus, Legend of the Seeker, Chuck och The big bang theory, ska nog börja se Falling skies men fler serier är alltid bra.
Citera
2011-08-12, 03:04
Medlem
NyanCats-93s avatar
Söker komediserie i samma klass som med Arrested Development och med korta avnitt (runt 20min).
Citera
2011-08-12, 03:47
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masochisten
Jag skulle gärna vilja få någon bra serie rekommenderad, jag gillar The walking dead, Spartacus, Legend of the Seeker, Chuck och The big bang theory, ska nog börja se Falling skies men fler serier är alltid bra.
Du nämner otroligt olika serier, så kan inte ge dig så mycket mer än mainstream tipsen.
Games of Thrones, How I Met Your Mother, Lost osv. kolla efter de trådar på FB med flest inlägg, eller specificera dig lite mer.
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCats-93
Söker komediserie i samma klass som med Arrested Development och med korta avnitt (runt 20min).
Det finns inte. Men man kan komma nära!
It's Always Sunny in Philadelphia, Community, Seinfeld, The Inbetweeners, Party Down, alla riktigt roliga.

Citat:
Ursprungligen postat av en_snubbe1
Tjenare,

Letar efter serier som liknar
The defenders och Las Vegas, dvs serier som utspelar sig i Las vegas
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...t_in_Las_Vegas
Senast redigerad av Qawsed 2011-08-12 kl. 03:51.
Citera
2011-08-13, 01:16
Medlem
Jag vill ha en serie som liknar Game of Thrones, några förslag?
Citera
2011-08-13, 14:27
Medlem
Kozooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowell
Jag skulle vilja ha tips på en riktigt bra TV-serie som finns att köpa på DVD/Blu-Ray i Sverige till hyfsat bra pris. Vill helst att den ska vara avslutad så att jag inte behöver vänta på nya säsonger. Genre spelar inte så stor roll.

Jag gillar dessa serier:
The Wire
South Park
Vänner
Band of Brothers
Blackadder
Mr Bean
Twin Peaks
Deadwood
Two and a Half Men
Fawlty Towers

It's always sunny in philadelphia

Sopranos

Oz

Rescue me

It's always sunny in philadelphia - Klockren serie, handlar om ett gäng idioter som driver en pub i philadelphia, dom hamnar i olika dilemman varje gång och det är så sjukt absurda situationer. Riktigt rolig serie.

Sopranos - Förvånad att den nämnts såpass lite här, handlar om Tony Soprano som leder maffia familjen i New jersey, organiserad brottslighet när den är som bäst. Väldigt bra.

Oz - Handlar om livet i fängelse typ, vet inte hur jag ska förklara riktigt. Man ser hur enskilda individer försöker överleva och fängelse gängen som slåss över makt / drog handel. Äckligt bra.

Rescue me - Handlar om brandmän som knullar, super, slåss. Man följer med dom i deras liv som brandmän och i deras privat liv. Väldigt mycket svart humor.

Såvitt jag vet så har alla dom här serierna minst 6 säsonger i bagaget, varav rescue me har börjat på säsong 7, så det finns med andra ord väldigt mycket dötid framför dumburken med dessa serier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in