2012-02-02, 14:51
Medlem
MrFripps avatar
Min fru och jag har just fått barn och hustrun vill ha en kriminalserie att följa på nätterna när hon är uppe och ger mat. Kravspecen är väl ungefär kriminalserie med avsnitt på ca 45 min/styck och avslutade avsnitt. Serier som hon sett lite på och uppskattat är t ex Law & Order, CSI, Blue Blood, Lie to me mm. Även engelska varianter som Midsummer och Foyles War har gått hem...

Problemet är att jag inte alls uppskattar denna typ av serier (ofta för mallade för mig) så jag har inte en aning om vad som är bra. Vilken tycker ni är bäst i ovannämnda genre?

Hon gillar även The Wire som vi ser på tillsammans (mer i min smak). En liknande men med mer avslutade avsnitt hade nog varit idealet, om det finns...

Alla uppslag uppskattas!
Citera
2012-02-02, 15:57
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFripp
Min fru och jag har just fått barn och hustrun vill ha en kriminalserie att följa på nätterna när hon är uppe och ger mat. Kravspecen är väl ungefär kriminalserie med avsnitt på ca 45 min/styck och avslutade avsnitt. Serier som hon sett lite på och uppskattat är t ex Law & Order, CSI, Blue Blood, Lie to me mm. Även engelska varianter som Midsummer och Foyles War har gått hem...

Problemet är att jag inte alls uppskattar denna typ av serier (ofta för mallade för mig) så jag har inte en aning om vad som är bra. Vilken tycker ni är bäst i ovannämnda genre?

Hon gillar även The Wire som vi ser på tillsammans (mer i min smak). En liknande men med mer avslutade avsnitt hade nog varit idealet, om det finns...

Alla uppslag uppskattas!
The Shield och Criminal Minds.

edit: Vill man ha mera "start stopp" så är nog Criminal Minds ett bättre alternativ.
Senast redigerad av Tjatter 2012-02-02 kl. 16:00.
Citera
2012-02-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mymz
Har sett

Desperate housewives
Sons of anarchy
Greys anatomy
Entoruage
How to make it in america
Friday night lights
The O.C
Lost
No ordinary family
Californication
Prison Break
Burn Notice
The office
Its always sunny in philadelphia
Game of thrones
Legend of the seeker
Huff
Scrubs
Friends
Solsidan
Kyle Xy
Seinfeltd
Two and a half men
The Good wife
One piece
Naruto
rurouni Kenshin
one tree hill

Kollat på en säsong eller mer men ej orkar kolla färdigt:

Merlin
The walking dead
Blue Mountain state
Dexter
My name is earl
Skins
House
Heroes
30 Rock
Joey
Deadwood
Terranova
Fairytail

Några förslag? Gärna något som liknar det jag markerat fet.
OBS INGA KRIMINALSERIER.

Du borde se Breaking Bad. Helskön serie om en döende kemilärare som börjar producera Metamfetamin. Tragikomik på högsta nivå.

http://www.imdb.com/title/tt0903747/
Senast redigerad av Kaymano 2012-02-02 kl. 19:10.
Citera
2012-02-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Du borde se Breaking Bad. Helskön serie om en döende kemilärare som börjar producera Metamfetamin. Tragikomik på högsta nivå.

http://www.imdb.com/title/tt0903747/

Det är en mycket bra serie
Citera
2012-02-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av number666
Det är en mycket bra serie
Jupp.
Väntar på att säsong 3 ska komma ut på DVD (i Sverige). Någon som vet vilken TV-kanal serien går på?
Senast redigerad av Kaymano 2012-02-02 kl. 22:57.
Citera
2012-02-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Jupp.
Väntar på att säsong 3 ska komma ut på DVD (i Sverige). Någon som vet vilken TV-kanal serien går på?

TV6 går det på, men tror dom kör säsong 2 nu (tror jag) . Finns annars att ladda ner
Citera
2012-02-03, 12:19
Medlem
MrFripps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjatter
The Shield och Criminal Minds.

edit: Vill man ha mera "start stopp" så är nog Criminal Minds ett bättre alternativ.

Tack för tipsen! The Shield har jag läst så mycket bra om så den vill jag nog kolla in själv. En The Wire med mer action efter vad jag har läst. Men den har inte avslutade avsnitt om jag tolkar dig rätt?

Skall kolla in Criminal Minds till kära hustrun...
Citera
2012-02-03, 13:03
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFripp
Tack för tipsen! The Shield har jag läst så mycket bra om så den vill jag nog kolla in själv. En The Wire med mer action efter vad jag har läst. Men den har inte avslutade avsnitt om jag tolkar dig rätt?

The Shield blandar på ett bra sätt små sidorstorys som avslutas varje avsnitt och längre story archs som sträcker över hela säsongerna. Den är lite lättsammare än the wire, men ändå riktigt bra, så jag kan verkligen rekommendera denna serie.
Citera
2012-02-03, 15:16
Medlem
erikbes avatar
Vill se brittisk humor i stil med The Inbetweeners och How not to live your life. Någon som har några tips?
Citera
2012-02-03, 15:53
Medlem
MrOSs avatar
Finns det någon serie likt Friday night lights? Dvs någon sport/drama. Spelar ingen roll vilken sport egentligen kan även vara en komedi likt Blue mountain state. Har även sätt One tree hill som har ett par hyggliga säsonger.
Citera
2012-02-03, 17:06
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Finns det någon serie likt Friday night lights? Dvs någon sport/drama. Spelar ingen roll vilken sport egentligen kan även vara en komedi likt Blue mountain state. Har även sätt One tree hill som har ett par hyggliga säsonger.
Jag säger bara Åshöjdens BK
Citera
2012-02-04, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av number666
TV6 går det på, men tror dom kör säsong 2 nu (tror jag) . Finns annars att ladda ner
Slutade tanka när IPRED infördes. Tycker dessutom att bra serier förtjänar pröjs. Känns som att man kan leva med att betala 250-300 kr för 13 reklamfria avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in