2011-06-28, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xee
Tja, skulle behöva lite fräscha och nya idéer till serier som skall ses under sommaren, jag söker science-fiction-serier främst, gärna i samma kategori/stil som nedan nämnda serier är i. (De serier som är listade är de serier jag har sätt som jag tycker väldigt mycket om, så nämn ej någon av dom)

Vill helst ha "nya" serier, så t.ex. gamla V, Star Trek och liknande är inget att föredra.

Stargate SG-1/Atlantis/Universe
Battlestar Galactica
Sanctuary
Smallville
V (Den nya)
Heroes
Warehouse 13
Caprica
Star Trek

Tack i förhand! :>

Du har missat en av de största, Firefly. Tyvärr blev det bara en säsong men den grundade för den om ännu bättre Serenity (filmen).

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt0303461/

Själv söker jag nya serier att se till sommaren och jag har faktiskt ingen aning om vad som är bra. Den enda jag kollar på nu är nyss startade True blood.

Förutom den gillar jag komediserier (Scrubs, Modern family, South park). Jag tycker även om drama och action, serier med kvalitet (Sopranos, SoA, The Pacific/BoB, The Wire, Deadwood, GoT, OZ) När det gäller fiction har jag sett Firefly, Stargate och Star Trek, har försökt mig på Caprica och Battlestar Galactica men de var inget för mig.

Så om ni har något tips på vad man skall se över sommaren, be my guest! Får ju gärna tipsa om äldre serier om ni tycker att jag har missat någon
Citera
2011-06-28, 09:07
Medlem
Fader Fourass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minuten
Jag och tjejen har nött heja björn, hem till midgård och segermyr om kvällarna ett bra tag. Tips på någon annan skön komedi serie? Alltså en svensk serie med liknande skön humor, ingen skit?

Tack på förhand! Har inte sett så mycket annat svenskt än det där.

Om du gillar Heja Björn borde du gilla Klovn. Visserligen inte svenskt men danskt och det är väl hyffsat nära.
Citera
2011-06-28, 09:38
Medlem
Citat:
Själv söker jag nya serier att se till sommaren och jag har faktiskt ingen aning om vad som är bra. Den enda jag kollar på nu är nyss startade True blood.

Förutom den gillar jag komediserier (Scrubs, Modern family, South park). Jag tycker även om drama och action, serier med kvalitet (Sopranos, SoA, The Pacific/BoB, The Wire, Deadwood, GoT, OZ) När det gäller fiction har jag sett Firefly, Stargate och Star Trek, har försökt mig på Caprica och Battlestar Galactica men de var inget för mig.

Så om ni har något tips på vad man skall se över sommaren, be my guest! Får ju gärna tipsa om äldre serier om ni tycker att jag har missat någon

Jag tycker du ska prova 24 och se om det är nåt för dej.
Citera
2011-06-28, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxarien
Jag tycker du ska prova 24 och se om det är nåt för dej.

Den glömde jag skriva upp men har sett alla säsonger, tycker mycket om
Citera
2011-06-28, 11:34
Medlem
Citat:
Den glömde jag skriva upp men har sett alla säsonger, tycker mycket om

Ok, då har jag en fråga till dej. Vad säger du om V och Caprica? Har själv inte sett dom.
Citera
2011-06-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexlaxarien
Ok, då har jag en fråga till dej. Vad säger du om V och Caprica? Har själv inte sett dom.

Tycker inte om Caprica men då tyckte jag inte heller om Battlestar Galactica. Gillar mer den humoristiska stilen i Stargate. V är väl helt okej, gillar dock mer de äldre serierna. Men om du sett BG och gillar den serien lär du garanterat gilla Caprica.
Citera
2011-06-28, 14:59
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Tycker inte om Caprica men då tyckte jag inte heller om Battlestar Galactica. Gillar mer den humoristiska stilen i Stargate. V är väl helt okej, gillar dock mer de äldre serierna. Men om du sett BG och gillar den serien lär du garanterat gilla Caprica.

Community (Komedi) borde du titta till. Första avsnittet är väl sådär men sen blir det bättre och bättre!
Citera
2011-06-29, 04:09
Medlem
Lundin89s avatar
Sett:

Heroes
Kyle XY
Scrubs
Family Guy
MacGyver
My Name is Earl
South Park
Smallville...

och en hög med andra serier jag inte kommer på just nu. Skulle vilja ha något nytt som man verkligen kan fastna ordentligt för, som faktiskt har ett slut. Sitter just nu och är duktig förbannad på serien Kyle XY eftersom de vägrade göra klart den.

Vet väl egentligen inte vad jag är ute efter, jag är ute efter en serie.... där jag på något sätt vill ha lite kärlek i bakgrunden som i Smallville, Kyle XY, Scrubs osv bakom den fortlöpande storyn, som man ska kunna leva sig in i och vara ledsen med ibland.

Samtidigt som det ska vara en klistrande story som huvudsaklig linje, bryr mig nästan inte vad det handlar om sålänge det är något jag inte kan slita mig ifrån, behöver något sånt nu som kan ta upp bra med tid och får mina tankar på annat än verkligheten. Har ni något åt mig?

EDIT: Tidigt som fan, ursäkta min dåliga meningsbyggnad och grammatik, hoppas jag fått fram ungefärligt vad jag är ute efter.
Citera
2011-06-29, 17:47
Medlem
sv1nt0s avatar
Aldrig garvat så mycket åt en serie som Black Books, och för ett tag sedan kollade jag igenom IT Crowd, likadant där. Brittisk humor är fan helt kung!

Så tips på serier liknande:

Black Books
The IT Crowd

Och den måste vara Brittisk.
Citera
2011-06-29, 18:09
Medlem
Ston366s avatar
Jaha, nu har jag sett igenom samma sit-coms om och om igen. Jag behöver nya att kolla på fort!

Sit-coms jag har sett:

That 70's show
Vänner
How I met your mother
Scrubs
Modern family
Community
The office
Extras
The big bang theory

Serier jag inte orkar se:
2½ men
Citera
2011-06-29, 21:38
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ston366
Jaha, nu har jag sett igenom samma sit-coms om och om igen. Jag behöver nya att kolla på fort!

Sit-coms jag har sett:

That 70's show
Vänner
How I met your mother
Scrubs
Modern family
Community
The office
Extras
The big bang theory

Serier jag inte orkar se:
2½ men

Seinfeld, Happy Endings, Cougar Town,30 Rock och It's Always Sunny in Philadelphia
någon av dem borde intressera min herre.
Citera
2011-06-29, 21:47
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Sett:

Heroes
Kyle XY
Scrubs
Family Guy
MacGyver
My Name is Earl
South Park
Smallville...

Friends, Dexter och Supernatural.. bara Friends som är slut men jag tror ingen av de andra serierna kommer att gå under. Du kan även testa Six Feet Under och That's 70's Show
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in