2011-07-06, 22:15
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blogge
Jag skulle gärna vilja ha lite tips på serier som liknar Spartacus och Game of Thrones. Medeltida serier som helst ska vara ganska realistiska.
Rome! och kanske The Borgias

Citat:
Ursprungligen postat av SarneyBtinson
Söker en serie som har konceptet som:
Greek
O.C
Chuck
Entourage
Alltså 40 minuter lång(per avsnitt) komedi (typ) där det finns handling som för vidare serien.

Dom flesta serier är på det sättet. Testa One Tree Hill, Freaks and Geeks, Californication, How to Make it in America och Cougar Town.

Citat:
Ursprungligen postat av Jonnamoller
Orkade inte läsa igenom alla inlägg, så sorry om någon redan frågat. Tips på tv-serier som liknar "Modern family"?

Prova Community, Parks and Recreation och The Office. Inte speciellt likt i handlingen men sättet det är filmat på är det.
Senast redigerad av N.I.B 2011-07-06 kl. 22:18.
Citera
2011-07-08, 19:36
Medlem
Aldains avatar
Detta har eventuellt tagits upp redan men 127 sidor är lite mastigt att gå igenom, hoppas någon har överseende...

Jag har precis suttit och sträckkollat igenom alla fyra säsonger av The Unit, och är nu verkligen på humör för liknande serier. Just realistiska (i alla fall från mitt perspektiv, men jag har ju egentligen ingen aning om det är realistiskt eller ej) operationer med elitsoldater. Om serien i fråga också avstår från att vara ren krigspropaganda för USA är det en fördel, men det är inget krav om serien i övrigt är bra...
Citera
2011-07-09, 04:14
Medlem
MasterCelebrators avatar
Har kollat igenom de flesta serier jag gillar nu, någon som kan tipsa mig om liknande?
Exempel på serier jag tittat OCH tyckt om är:

Game of Thrones
Prison Break
Lost
X-files
Band of Brothers
The Pacific
Family Guy
American Dad
Carnivale
Flight of the Conchords
Falling skies
Walking dead

Kommer inte på fler, men tipsa gärna om serier som är lik någon av dessa
Citera
2011-07-09, 04:20
Medlem
pahns avatar
Är i behov av en feelgoodserie, som t. ex. Entourage och Californication. Alltså inte en sitcom med förutsägbara skämt, utan en serie som får en att känna sig glad, utan gapflabbandet.

Vill även ha tips på en serie där huvudpersonen/personerna är smarta, och man får tänka lite själv. Tänker på något likt Prison Break.

Tack på förhand!
Citera
2011-07-09, 13:02
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pahn
Är i behov av en feelgoodserie, som t. ex. Entourage och Californication. Alltså inte en sitcom med förutsägbara skämt, utan en serie som får en att känna sig glad, utan gapflabbandet.

Vill även ha tips på en serie där huvudpersonen/personerna är smarta, och man får tänka lite själv. Tänker på något likt Prison Break.

Tack på förhand!

Dexter! Absolut ingen komediserie, men den har sina ögonblick, snubben är smart och man får tänka rätt så mycket själv!
Citera
2011-07-10, 03:32
Medlem
Tjena!

Söker serier som man verkligen fastnar i, alltså att man inte kan sluta kolla på den. Detta hör ju naturligtvis till vilken smak man har också. Söker helst efter drama-serier men andra går också bra.
Det ska även vara serier där handlingen byggs på hela tiden.

De jag har sett:
One Tree Hill
Pretty Little Liars
Chuck
Smallville
Supernatural
Entourage
The Vampire Diaries
Senast redigerad av Rodah 2011-07-10 kl. 03:37.
Citera
2011-07-10, 14:49
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodah
Tjena!

Söker serier som man verkligen fastnar i, alltså att man inte kan sluta kolla på den. Detta hör ju naturligtvis till vilken smak man har också. Söker helst efter drama-serier men andra går också bra.
Det ska även vara serier där handlingen byggs på hela tiden.

De jag har sett:
One Tree Hill
Pretty Little Liars
Chuck
Smallville
Supernatural
Entourage
The Vampire Diaries

O.C. Skulle nog passa dig.. Och det finns en jävla massa avsnitt, så det håller ett tag
Citera
2011-07-10, 15:57
Medlem
Jag har följt många, många serier genom åren, men det finns bara fyra serier som jag på riktigt har "fallit för" och haft svårt att slita mig ifrån, nämligen Heroes, LOST, Veronica Mars och How i Met Your Mother. Det är dock serier som liknar Veronica Mars, Heroes och LOST som jag söker. Som jag sa så är How i Met Your Mother är en favoritserie, men den är knappast lik de andra tre i och med att den, till skillnad från de andra, är en renodlad komediserie.

Visserligen följer jag andra serier, exempelvis South Park, Dexter och Entourage och visst är de riktigt bra, men den där känslan finns riktigt inte där.

Vad söker jag då? Jo, en TV-Serie som:

*Är riktigt svår att slita sig ifrån.
*Innehåller massvis med cliffhangers, red herrings och twists. Självklart ska dessa genomföras på ett bra och realistiskt sätt.
*Finns i mer än en säsong, varav minst den första säsongen ska finnas släppt på DVD.
*Är producerad av ett gäng producenter som verkligen vet vad de gör. Jag söker alltså inget i stil med Persons Unknown.
*Gärna innehåller ett stort mysterie (Hur tar man sig ifrån ön? (LOST) och vem dödade Lilly Kane? (VM)) som dock inte löses direkt. Det ska finnas ett flertal mini-mysterier utöver det stora mysteriet (Exempelvis The Hatch, De Andra, Dharma (LOST) och Felix-mysteriet och våldtäkten i Veronica Mars, bara för att nämna några.
*Innehåller bra skådespelare, karaktärer och massvis med bra dialoger.

Jag har redan sett bland annat Arkiv X, Dexter, Entourage, Prison Break, Mad Men, Sopranos, South Park, One Tree Hill, The Simpsons, Twin Peaks och Game of Thrones.
Senast redigerad av hatasnigel 2011-07-10 kl. 16:52.
Citera
2011-07-10, 16:07
Medlem
uncleblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mini72
Sons of anarchy-vilken sköning(har själv vai med i en av dom stora klubbarna här i Swe)
Sopranos
Alltså serier där det inte är bara polis som vinner mot gangsters.
Som t.ex dom 2 första säsongerna av The Wire. Sen blev det för mycket annat.
Nån som har nått skönt förslag?

"The black donellys" en serie jag gilla om några irlänska bröder i undre världen (http://www.imdb.com/title/tt0805661/).

Och Brotherhood (http://www.imdb.com/title/tt0457229/) handlar om 2 irlänska bröder om var sin sida i samhället...den ena kriminell o den andra politiker...
Citera
2011-07-10, 16:09
Medlem
MrAdlers avatar
Gillar den nya serien Suits, kan ni rekommendera mig andra serier som ungefär är likadana?
Citera
2011-07-10, 21:59
Medlem
Michenzies avatar
Någon serie som är lik Heroes? Alltså med superkrafter av olika slag, och en ytterligare serie som är lite av magi och bändningar osv,, typ Legend of the seeker?

alltså

* Heroes

* Legend Of The Seeker

tacksam för svar!
Citera
2011-07-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michenzie
Någon serie som är lik Heroes? Alltså med superkrafter av olika slag, och en ytterligare serie som är lite av magi och bändningar osv,, typ Legend of the seeker?

alltså

* Heroes

* Legend Of The Seeker

tacksam för svar!
The 4400 och No Ordinary Family är två helt okej superhjälteserier. Dessutom så finns det en serie med namnet "Carnivále" som liknar säsong fyra av Heroes en hel del. Kolla även in Arkiv X. Jag vet inte hur många gånger, men jag har sett cirka tre säsonger och det har redan dykt upp ett antal "superhjältar".

EDIT: Oj, efter att ha sökt lite på google så fick jag veta att det finns en svensk superhjälte-serie som heter "De Drabbade". Den kanske kan vara värd att kolla in.
Senast redigerad av hatasnigel 2011-07-10 kl. 22:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in