Citat:
Ursprungligen postat av
StockholmHolmes
Han är inte psykopat. Jävligt knepig men inte psykopat.
Förhörsledarna är verkligen inte bra på att förhöra - och det är ett skämt att i varje fall den ena har noll koll på Härnösand.
Förhörsplats
Besöksrum Häktet Saltvik
Förhörsdatum, påbörjat
2026-05-19 - 09:03
"FL2: Ja, men då börjar jag läsa upp.
Det här var över 20 år sedan så man får lägga till ett stort förmodligen och troligtvis om allt jag skriver. Datum: Okänt. Klädseln: Svarta goretex-skor. Mörkblå Adidas-byxor. T-shirt. Mörkgrå, långärmad tröja med dragkedja.
Gick hemifrån på förmiddagen. Upp på Vårdkasen och ner på andra sidan. Går runt där ett tag utan några större planer. Fortsätter sedan ner till havet, stannar där ett tag. Följer kusten en bit innan jag går inåt landet och korsar vägen (samma väg vi pratade om sist) och vidare in i skogen. Irrar runt en stund (österut, söderut?). Och när det blir dags att gå hem försöker jag hitta ut till vägen igen och passerar då Brattås. Vad som händer där har jag berättat tidigare, även om det var en överdrivet kort samman fattning. Av olika anledningar varken kan eller vill jag ge er mer detaljer än så, och det får ni acceptera vare sig ni vill eller inte. Jag har i alla fall inte dödat någon, det är det viktigaste. Tack för mig. Ha en trevlig dag.
... står det längst ner. Så, nu har jag läst upp det du har skrivit ner på den här A4-sidan. Och vi kommer ju ha lite frågor utifrån som sagt. Datum har du skrivit okänt. Berätta om det."