Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kan du guida mig då med nått bra tips hur jag kommer igång?
det är ganska lätt. när du har just vaknat på morgonen och du känner dig fortfarande väldigt trött och du känner att du kommer somna igen, om du håller medvetandet vaket när din kropp somnar så kommer du hamna i en sömnparalys, vilket många i för sig tycker är en väldigt obehaglig upplevelse, för att man hör ofta röster/hallucinationer,
men det är bara drömvärlden (automatiska/omedvetna tankar) som försöker få dig att ge upp din vakenhet, men om du stannar där en stund och fortfarande fokuserar på att vara medveten om att du är i din säng, så kommer du känna att du flyger långsamt iväg från din kropp, och du kan gå i ditt rum med en 'astral' kropp. men när jag går utanför mitt rum så förvandlas det ganska snabbt till en vanlig lucid dröm.
jag vet inte sen mycket om det här fenomenet, om det kanske är en satanistisk upplevelse där demoner kan ta över våra kroppar eller att det kan skapa några andra störningar, men många säger i alla fall att det är ofarligt, eftersom man tydligen lämnar sin kropp varje gång när man sover, man är bara inte medveten om det.
det känns ganska likt en lucid dröm, förutom att det börjar alltid från att man lämnar kroppen, och det känns mer verkligt, och många tror därför att de verkligen går ut ur sin kropp, vilket kan ju vara möjligt, men jag vet inte om det är sant.