2013-01-03, 11:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Har ni hört talas om Astralprojektion / astraltravel eller varför inte astralsex som dom beskriver som bättre än vanlig sex?

Japp, jag har även 'guided' andra i denna form av medvetande-ändring.

Citat:
Jag håller på att lära mig detta nu och det jag har forskat fram är ganska otroligt, och dessutom bevis för gud och evigt liv..

Det har dock inget med 'gud' att göra, och du vet fortfaranda inte vad ett bevis är.
Citera
2013-01-03, 11:25
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Det har dock inget med 'gud' att göra, och du vet fortfaranda inte vad ett bevis är.

Kan du guida mig då med nått bra tips hur jag kommer igång?

Ser du inte detsom bevis för gud om du kan lämna din kropp, om du egentligen har 2 kroppar och den ena kan inte bli skadad nånsin?

Jag menar såklart inte gud som i en gubbe som går på 2 ben uppe på molnen och ser ut som en människa..
Utan jag menar det intelligenta nätet som allt och alla är en del av..

MVH
Citera
2013-01-03, 11:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Inte personligen på distans. Men det finns bra självhjälps-system som t.ex. Hemisfär-synkronisering/alphavågs-tuning.

Citat:
Ursprungligen postat av KingKungPar
Ser du inte detsom bevis för gud om du kan lämna din kropp

Citat:
.....och du vet fortfaranda inte vad ett bevis är.

Ta reda på vad ett bevis är före du användar dig av begreppet.

Citat:
Det har dock inget med 'gud' att göra,

Citat:
Ursprungligen postat av KingKungPat
Ser du inte detsom bevis för gud om du kan lämna din kropp

Och när du sen vet vad ett bevis är, kan du undersöka om det finns någon 'gud' involverat i det och om du verkligen har 'lämnat' kroppen.

Citat:
Jag menar såklart inte gud som i en gubbe som går på 2 ben uppe på molnen och ser ut som en människa.

Jag menar ingen form av 'gud' alls.

Citat:
Utan jag menar det intelligenta nätet som allt och alla är en del av..

Som du ännu inte har bevisat, eftersom du inte vet vad ett bevis är och iövrigt endast fabulerar.
Citera
2013-01-03, 12:17
Medlem
Citat:
det är ganska lätt. när du har just vaknat på morgonen och du känner dig fortfarande väldigt trött och du känner att du kommer somna igen, om du håller medvetandet vaket när din kropp somnar så kommer du hamna i en sömnparalys, vilket många i för sig tycker är en väldigt obehaglig upplevelse, för att man hör ofta röster/hallucinationer,

men det är bara drömvärlden (automatiska/omedvetna tankar) som försöker få dig att ge upp din vakenhet, men om du stannar där en stund och fortfarande fokuserar på att vara medveten om att du är i din säng, så kommer du känna att du flyger långsamt iväg från din kropp, och du kan gå i ditt rum med en 'astral' kropp. men när jag går utanför mitt rum så förvandlas det ganska snabbt till en vanlig lucid dröm.

jag vet inte sen mycket om det här fenomenet, om det kanske är en satanistisk upplevelse där demoner kan ta över våra kroppar eller att det kan skapa några andra störningar, men många säger i alla fall att det är ofarligt, eftersom man tydligen lämnar sin kropp varje gång när man sover, man är bara inte medveten om det.

det känns ganska likt en lucid dröm, förutom att det börjar alltid från att man lämnar kroppen, och det känns mer verkligt, och många tror därför att de verkligen går ut ur sin kropp, vilket kan ju vara möjligt, men jag vet inte om det är sant.
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-03 kl. 12:25.
Citera
2013-01-03, 12:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
det är ganska lätt. när du har just vaknat på morgonen och du känner dig fortfarande väldigt trött och du känner att du kommer somna igen, om du håller medvetandet vaket när din kropp somnar så kommer du hamna i en sömnparalys, vilket många i för sig tycker är en väldigt obehaglig upplevelse, för att man hör ofta röster/hallucinationer,

Det är alpha-tillståndet.

Citat:
men om du stannar där en stund och fortfarande fokuserar på att vara medveten om att du är i din säng, så kommer du känna att du flyger långsamt iväg från din kropp, och du kan gå i ditt rum med en 'astral' kropp.

Mera sannolikt en fantasi.
Citera
2013-01-03, 20:13
Medlem
Findusams avatar
Citat:

Jag skulle rekommendera att börja skriva drömdagbok (om du inte redan gör det), eftersom minnen av astralresor är likt drömminnen; skuggminnen som lätt försvinner ner i det under/omedvetna. En lyckad astralresa är misslyckad om du inte har något minne av den. Robert Bruce är en stor auktoritet som jag rekommenderar, särskilt hans bok Astral Dynamics där han utförligt förklarar olika fenomen som "mind-split" och hur det astrala är uppbyggt, och massor av tekniker. Och även mer extraordinära saker som "Akashic Records" som sägs vara där alla minnen från alla tider lagras, där man kan uppleva dessa minnen.

Jag har själv varit med om det ett fåtal gånger, dock har de varit korta och diffusa, men ändå väldigt verkliga. En av gångerna hade jag musik i öronen, och vid separerings-ögonblicket sögs jag bort och musiken tynade, för att tillslut försvinna, och jag befann mig i en annan kropp. Sen om det har någon verklighetsförankring är ju en bra fråga, musiken kan kanske försvunnit för att jag hamnade i en dröm. Bevis för Gud vet jag inte heller, beror väl på vem du frågar (och då är det ju inget bevis).
Citera
2013-01-03, 21:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusam
Robert Bruce är en stor auktoritet som jag rekommenderar, särskilt hans bok Astral Dynamics där han utförligt förklarar olika fenomen som "mind-split" och hur det astrala är uppbyggt, och massor av tekniker. Och även mer extraordinära saker som "Akashic Records" som sägs vara där alla minnen från alla tider lagras, där man kan uppleva dessa minnen.

Robert Bruce är en inkompetent nincompoop, som det är ett komplet spill av pengor att köpa böcker av.
Citera
2013-01-03, 22:26
Medlem
Arepos avatar
Gud är det mest fullkomliga väsendet.
Existens måste ingå i begreppet fullkomlighet.
Alltså existerar Gud.

(Det bygger på en del tveksamma premisser, men det är väl ett sunt bevis?)
Hit med pengarna!
Senast redigerad av Arepo 2013-01-03 kl. 22:28.
Citera
2013-01-03, 22:30
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Alltså existerar Gud.

Hit med pengarna!

Vårt universum är den mest fullkomliga verkligheten.
Alltså existerar vårt universum.
Citera
2013-01-04, 07:07
Medlem
Findusams avatar
Citat:
Robert Bruce är en inkompetent nincompoop, som det är ett komplet spill av pengor att köpa böcker av.

Ska man köpa böcker av dig istället? Om du inte känner att det är för OT, kan du förklara varför han är inkompetent? Hans teknik NEW, New Energy Ways, verkar vara lätt och effektiv för många nybörjare inom energywork, då man slipper den ofta svåra visualiseringen.
Citera
2013-01-04, 12:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Alltså existerar Gud.

(Det bygger på en del tveksamma premisser, men det är väl ett sunt bevis?)
Hit med pengarna!

Jag menar mig att kunne se en viss subtil humor i detta, som kommer att manifestera sig klarare, när premisserna omkring premisserna uppenbarar sig.
Citera
2013-01-04, 12:32
Medlem
KungPungPats avatar
Döp om tråden till: Bevisa att intelligenta designer behöver intelligens för att "uppstå"..

Så kan dessa hönor sluta skriva om hur befriade dom är från egna tankar om världen.

Kram
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in