2012-11-22, 22:01
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Färdigskapade galaxer? Jag som trodde att de tidiga galaxerna skapades som ett resultat utav fluktuationer, mörk materia och gravitation. Så fel man kan ha.
Den här tråden är väldigt lärorik, om ditt mål är att bli så ignorant och dum som möjligt.
Citera
2012-11-22, 22:04
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Den här tråden är väldigt lärorik, om ditt mål är att bli så ignorant och dum som möjligt.
Om du är någorlunda kunnig vad gäller mekanik så bjuder jag in dig till KungPungPat's legendariska tråd vad gäller evighetsmaskiner; https://www.flashback.org/t1945632. Vet inte hur många hjärnceller jag har förlorat då jag läst hans inlägg i den tråden. Det gör nästan ont att läsa dem.
Senast redigerad av baylife 2012-11-22 kl. 22:07.
Citera
2012-11-22, 22:07
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag säger kolla på Hubble teleskåpets bilder vid kanten av universum... så såg Bigbang ut , färdigskapaade galaxer... bigbang var mer som attt nån tände lampan..

*garvar* först var det Hubble teliscope, nu är det hubble teleskåpet?

Och du har mage att gnälla på andras engelska- och svenskakunskaper? När du själv särskriver som en borstbindare och gör samma stavfel som en lågstadieelev?
Citera
2012-11-22, 22:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
arbetskraftinköp med det menar du fri handel? som gjorde Visby till en av de största hamnstäderna, som gjorde att tyskar och holländare kunde få Sverige ur bronsåldern och in i nutiden.

Alltså hela grunden till vad Sverige är idag.

Kyrkan har ingen makt alls kvar i Sverige som väl är.

Fri och fri, jag kan köpa halva ditt liv i arbetskraft om jag har rätt pengar..

Teknologi är det som gynnar oss, inte ägandarätten på människor genom arbetskraft..

Hade vi köpt teknologier för skattepengarna hade ingen behövt arbeta, men skulle ingen behövt arbeta för att överleva då skulle folk haft tid att förstå att dom har en Reinfeldts långt upp i mumindalen..

Kyrkan har inge makt hahaha, dom som lärt er evolutionsteori och att korruption inte existerar i Sverige och att kyrkan inte har nån makt kvar längre.. Efter att dom tagit några % av svenska folkets lön som en obligatorisk slavtid som arbetats för kyrkan av svenska folket...

Tänk dig om du fick 10% av alla arbetande svenskars lön, deras livstid just det 10% av deras arbete genom hela livet...

Det är många timmar det som du arbetat för kyrkan..
Citera
2012-11-22, 22:09
Medlem
kungpad har du rökt mycket hasch idag eller?

jag frågade om det finns bevis och du börjar jiddra om hubleteleskopet....
Citera
2012-11-22, 22:12
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh

jag frågade om det finns bevis och du börjar jiddra om hubleteleskopet....

Men hubbleteleskåpet visar kanten på universum och det ser ungefär ut som när universum och bigbang hände längst där borta...

Så ni kan lägga 1 + 1 och kolla själv längst borta .. och ni ser färdiga galaxer..

trots att ni ser i början av universum så ser ni färiga galxer

Kanske inte bevis för gud men bevis för att nån tände lyset och att en big bang inte var nån stor smäll där alla galaxer och stjärnor flög runt hejj vilt..
Citera
2012-11-22, 22:13
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Men hubbleteleskåpet visar kanten på universum och det ser ungefär ut som när universum och bigbang hände längst där borta...

Så ni kan lägga 1 + 1 och kolla själv längst borta .. och ni ser färdiga galaxer..

trots att ni ser i början av universum så ser ni färiga galxer
Kanten på det observerbara universum*. Lär dig skillnaden.
Citera
2012-11-22, 22:15
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Kanten på det observerbara universum*. Lär dig skillnaden.

Och för att försöka sänka nivån till King Scrotums nivå: tänk dig kanten på det observerbara universum som horisonten här hemma.

Du ser att världen tar slut bara ett par kilometer bort. Finns inte New York då?
Citera
2012-11-22, 22:19
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh

Jag ska fan ALDRIG röka brass igen... Tänk om jag skulle bli som KPP...!
Citera
2012-11-22, 22:22
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Om du är någorlunda kunnig vad gäller mekanik så bjuder jag in dig till KungPungPat's legendariska tråd vad gäller evighetsmaskiner; https://www.flashback.org/t1945632. Vet inte hur många hjärnceller jag har förlorat då jag läst hans inlägg i den tråden. Det gör nästan ont att läsa dem.
Såg filmen haha, hur kunde den tråden bli så stor?

Jag har baskunskaper i mekanik, men det räcker för att förstå att hans maskin inte genererar någon kraft alls. ta den magneten sätt den på en vägg och kraften från magneten håller den på plats mot gravitationen, samm koncept fast väggen i detta fallet är en kula. arbetskraften i sig är ingen "extra" kraft så som han försöker få alla att tro.
Senast redigerad av awestby 2012-11-22 kl. 22:31.
Citera
2012-11-22, 22:30
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Fri och fri, jag kan köpa halva ditt liv i arbetskraft om jag har rätt pengar..

Teknologi är det som gynnar oss, inte ägandarätten på människor genom arbetskraft..

Hade vi köpt teknologier för skattepengarna hade ingen behövt arbeta, men skulle ingen behövt arbeta för att överleva då skulle folk haft tid att förstå att dom har en Reinfeldts långt upp i mumindalen..

Kyrkan har inge makt hahaha, dom som lärt er evolutionsteori och att korruption inte existerar i Sverige och att kyrkan inte har nån makt kvar längre.. Efter att dom tagit några % av svenska folkets lön som en obligatorisk slavtid som arbetats för kyrkan av svenska folket...

Tänk dig om du fick 10% av alla arbetande svenskars lön, deras livstid just det 10% av deras arbete genom hela livet...

Det är många timmar det som du arbetat för kyrkan..
Nu har vi kommit in på Ekonomi ju, men visst jag pratar gärna ekonomi med dig.

Men då måste du förstå vad Ekonomi är: produktion - distribution - konsumtion. Och man mäter eller räknar inte en ekonomi i pengar. utan i produktionstimmarna. för att öka BNP måste man öka produktionstimmarna och det finns en mängd grymma ekonomiska modeller hur man gör detta på bästa sätt och hur man effektiviserar det på bästa sätt. Men enligt dig så skall man ju få folk att inte jobba.

komiskt att du säger att teknologin skall rädda oss, visste du att all elektronik vi har idag kan vi tacka Quantom mechanics för, utan denna VETENSKAPLIA teori skulle vi inte haft datorer, telefoner, och alla andra elektriska prylar. Så du vill rädda folket med hjälp av en teori du inte tror på.

jo jag tackar ja
Citera
2012-11-22, 22:32
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nu har vi kommit in på Ekonomi ju, men visst jag pratar gärna ekonomi med dig.

Men då måste du förstå vad Ekonomi är: produktion - distribution - konsumtion. Och man mäter eller räknar inte en ekonomi i pengar. utan i produktionstimmarna. för att öka BNP måste man öka produktionstimmarna och det finns en mängd grymma ekonomiska modeller hur man gör detta på bästa sätt och hur man effektiviserar det på bästa sätt. Men enligt dig så skall man ju få folk att inte jobba.

komiskt att du säger att teknologin skall rädda oss, visste du att all elektronik vi har idag kan vi tacka Quantom mechanics för, utan denna VETENSKAPLIA teori skulle vi inte haft datorer, telefoner, och alla andra elektriska prylar. Så du vill rädda folket med hjälp av en teori du inte tror på.

jo jag tackar ja

Oj jag tror visst nån insett att han är en slav här och vill blunda extra hårt nu genom att skjuta budbäraren.. Ganska vanligt förkommande som Neo i Matrix som jaag är.. Eller Mopheus.

Kvantumfysiken är relativt ny som jag förstår det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in