2012-12-02, 07:32
Medlem
KungPungPats avatar
Är första länken i min signatur inte beviset för gud och kanske tillåmed satan ?
Citera
2012-12-02, 07:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Är första länken i min signatur inte beviset för gud och kanske tillåmed satan ?

Om du länkar till en textform av innehållet, kan jag för min del ta ställning till detta (engelska går bra).

Du kunne kanske själv sammanfatta det till textform (engelska går bra), eftersom det ändå blir du som skall dispytera innehållet (vilket går bra på engelska).

Och btw: När kommer ditt ID-postulat i en substantiell form (gärna på engelska)?
Citera
2012-12-02, 08:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Om du länkar till en textform av innehållet, kan jag för min del ta ställning till detta (engelska går bra).

Du kunne kanske själv sammanfatta det till textform (engelska går bra), eftersom det ändå blir du som skall dispytera innehållet (vilket går bra på engelska).

Och btw: När kommer ditt ID-postulat i en substantiell form (gärna på engelska)?

aaaah öj precis när du sa det så plinga det till i huvudet..

Antar att jag ska visa dig den här och att du ska läsa och förstå och sen evolutioneras..

http://www.youtube.com/watch?v=pvBQlHZBvSE

Bara man ser sanningen och förstår så ändras dina energier , det finns extrem ondska och extrem godhet i världen, för tänk, nån anledning finns det ju till att vi fått leva våra liv som varit stundvis underbart på denna underara planet..

KRam
Citera
2012-12-02, 08:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
aaaah öj precis när du sa det så plinga det till i huvudet..

Antar att jag ska visa dig den här och att du ska läsa och förstå och sen evolutioneras..

http://www.youtube.com/watch?v=pvBQlHZBvSE

Bara man ser sanningen och förstår så ändras dina energier , det finns extrem ondska och extrem godhet i världen, för tänk, nån anledning finns det ju till att vi fått leva våra liv som varit stundvis underbart på denna underara planet..

Eeh, du vet 'textform' liksom i TEXTFORM, som kan skrivas såhär också: T*E*X*T*F*O*R*M.

Försök nu synkronisera båda hjärncellerna och ignorer plingalingerna även om det är gulligt att se älvorna dansa till dom.
Citera
2012-12-02, 08:32
Medlem
KungPungPats avatar
aaah det är sjukt det här med hypnos...

för enligt mig så blir man en observerare istället för mästare över sin egen kropp tills man tar fram medvetandet till kontrollen..

Ni verkar tro att vatten kan existera i minst 3 olika former beroende p tempratur och sånnt..

Men ni kan vi inte se när det lämnar kroppen så trots att vi styr våran kropp nu och lämnar den när vi dör, och bara för att inte vi kan se det så betyder det att ett medvetande/själ inte existerar ..

Jag menar bara att det kanske är helt uppenbart och bevisat typ att nånting lämnar kroppen när den dör..

Kommer ni inte ihåg det fanns en gammal film som hette 8 gram eller nått som handla om att 8 gram försvinner när en människa dör medans inget försvinner från människans utsida..

är det så hemskt att förstå att man är en själ som åkt från kropp till kropp sen universums start och fått livsläxor på olika planeter, och tappade vi inte minnet varje gång vi kom till en ny kropp skulle vi aldrig lära oss nånting från livsläxor..

Finns ju vetenskap för själen nu ju typ för det här med kvantumfysik och sånnt..

Om vibrationerna som håller upp allt i universum är gud , då finnns beviset på gud redan..

Såklart måste vi och naturen komma från den som skapat hela universum för allt måste komma från nånting annat är otänkbart.. Och är vårat tredje öga nån sorts kontakt med högre dimensioner av oss själva.. Och vi är nån sorts halvgudar som glömmt bort vårat fulla potential, kommit till jorden för att lära oss grunderna typ behandla andra som man vill bli behandlad själv och att kunna förlåta genom att inse att all ondska kommer ifrån att nån blir separerad från kärlek och naturen och förlorar sin empati för annat liv..

Det skulle hur som helst vara väldigt logiskt om det som Dolores säger är sannt..

För att vi människor kan utrota oss själva genom ignorans, det har vi nog redan bevisat att vi klarar genom atomvapen och krig för pengar och makt..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-02 kl. 09:13.
Citera
2012-12-02, 09:32
Medlem
KungPungPats avatar
Asså ni lär ju lyssna på era medmänniskor i vissa situationer.. Kolla här men en statistik på 262 likes, 5 dislikes .. Dolores.

How to Let go of Fear and Release Karma http://www.youtube.com/watch?v=rpoQWN6REac&feature=related

Det här är bevis för gud och för att du är en själ som har evigt liv.. Hon har fått vetenskapliga bevis på det.

Klart man kan lyssna om så många människor känner sig underbart befriade av att lyssna på henne..
Citera
2012-12-02, 09:37
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Hon har fått vetenskapliga bevis på det.
var?

för den delen var kommer gud in i det hon säger? Det hon pratar om är helt normalt inom buddismen.

Klargör var dom vetenskapliga bevisen är.
Senast redigerad av doublelift 2012-12-02 kl. 09:43.
Citera
2012-12-02, 09:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
aaah det är sjukt det här med hypnos...

Visst är det det. En särskild besvärande form är den religiösa permanent-hypnosen, som en del individer av någon anledning frivilligt underkastar sig.

Citat:
för enligt mig så blir man en observerare istället för mästare över sin egen kropp tills man tar fram medvetandet till kontrollen..

Vilket är det samma som zen, tao, Gurdjieff och meditatörer i allmänhet också sägar. På ett annat och mindra flummigt sätt.

Citat:
Ni verkar tro att vatten kan existera i minst 3 olika former beroende p tempratur och sånnt..

Oh nej, det nogar 'vi' oss inte med. Det finns minst 11 quantum-religion versioner av vatten, och sen finns det hur många former av okkult och pseudo-esoterisk vatten som helst.

Citat:
Men ni kan vi inte se när det lämnar kroppen så trots att vi styr våran kropp nu och lämnar den när vi dör, och bara för att inte vi kan se det så betyder det att ett medvetande/själ inte existerar ..

Självklart, ..... att det inte finns belägg för något är en indikation på att det finns.

Citat:
Jag menar bara att det kanske är helt uppenbart och bevisat typ att nånting lämnar kroppen när den dör..

Det är ambroyaden, som lämnar kroppen när den dör.

Citat:
Kommer ni inte ihåg det fanns en gammal film som hette 8 gram eller nått som handla om att 8 gram försvinner när en människa dör medans inget försvinner från människans utsida..

Det var visst en ryss, som kom på att väga folk på dödsbädden, men av pk anledninger kallade han ambroyaden (~det som lämnar kroppen) för bio-energi.

Citat:
är det så hemskt att förstå att man är en själ som åkt från kropp till kropp sen universums start och fått livsläxor på olika planeter, och tappade vi inte minnet varje gång vi kom till en ny kropp skulle vi aldrig lära oss nånting från livsläxor..

Ungefär samma frustration som SJ resenärar ofta kännar; det hängar inte ihop.

Citat:
Finns ju vetenskap för själen nu ju typ för det här med kvantumfysik och sånnt..

Aktningsvärd och rationell är quantum-religion också.

Citat:
Om vibrationerna som håller upp allt i universum är gud , då finnns beviset på gud redan..

Om man kallar mögelost för 'gud' då är 'gud' givetvis bevisat.

Citat:
Såklart måste vi och naturen komma från den som skapat hela universum för allt måste komma från nånting annat är otänkbart..

Såklart.

Citat:
Och är vårat tredje öga nån sorts kontakt med högre dimensioner av oss själva.. Och vi är nån sorts halvgudar som glömmt bort vårat fulla potential, kommit till jorden för att lära oss grunderna typ behandla andra som man vill bli behandlad själv och att kunna förlåta genom att inse att all ondska kommer ifrån att nån blir separerad från kärlek och naturen och förlorar sin empati för annat liv..

Jag har fått mitt tredja öga öppnat (~av en tibetansk lama), men jag kännar inte igen dom resultat av det du beskrivar. Men det kanske kommer, ... det är endast 35 år sen det hände.

Citat:
Det skulle hur som helst vara väldigt logiskt om det som Dolores säger är sannt..

Ja .... har Dolores sagt det, så MÅSTE det vara logisk.

Citat:
För att vi människor kan utrota oss själva genom ignorans, det har vi nog redan bevisat att vi klarar genom atomvapen och krig för pengar och makt..

Och new-age flum har svaret. Well done.
Senast redigerad av Bogomil 2012-12-02 kl. 09:57.
Citera
2012-12-02, 10:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
var?

för den delen var kommer gud in i det hon säger? Det hon pratar om är helt normalt inom buddismen.

Eftersom jag inte kan se KKPs filmiska propaganda, förstår jag på ditt återgivande av den, att Dolores med buddhistiska argument har bevisat 'gud' vetenskapligt.

Fick jag det rätt?
Citera
2012-12-02, 10:13
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
var?

Gud är ju vibrationerna i all materia, det som allt kommer ifrån.. Sen finns det dimensioner och andra intelligenser i andra dimensioner som vi kan kontakta med vårat undermedvetna.. Jag kan bara tolka det som att våran guide sitter i det undermedvetna, överintelligenta människor har haft en kontakt med en högre dimension av sig själv där alla svaren redan finns på vad allt är i den här världen..

Vi är en del av gud men samtidigt en gud själva.. Och det är vad vetenskapen nu bevisar.. vi är gudar som glömt bort vårat potential och till åmed hostrian.. Vi iär ett husdjur som har ägare som inte berättat vad vi är..

Citat:
Och new-age flum har svaret. Well done.

helt upp till dig om du inte vill känna dig fri.. För det är det man gör om man förstår vad Dolores säger och att hon pratar sanning..

Då är man fri att leva livet och njuta..
Citera
2012-12-02, 10:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
helt upp till dig om du inte vill känna dig fri..

Jag strävar inte efter frihet från frihet, som ni religions-hypnotiserade zombier gör.

Citat:
För det är det man gör om man förstår vad Dolores säger och att hon pratar sanning..

Precis samma som broder Trollolz sägar om bibeln.

Citat:
Då är man fri att leva livet och njuta..

Ja visst är individualism, personligt ansvar och eget tänkande belastande.
Citera
2012-12-02, 10:29
Bannlyst
Jag har svängt lite i frågan, religion har nog ställt till med väldigt mycket. Men jag ser tro och religion som två skilda saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in