Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
aaah det är sjukt det här med hypnos...
Visst är det det. En särskild besvärande form är den religiösa permanent-hypnosen, som en del individer av någon anledning frivilligt underkastar sig.
Citat:
för enligt mig så blir man en observerare istället för mästare över sin egen kropp tills man tar fram medvetandet till kontrollen..
Vilket är det samma som zen, tao, Gurdjieff och meditatörer i allmänhet också sägar. På ett annat och mindra flummigt sätt.
Citat:
Ni verkar tro att vatten kan existera i minst 3 olika former beroende p tempratur och sånnt..
Oh nej, det nogar 'vi' oss inte med. Det finns minst 11 quantum-religion versioner av vatten, och sen finns det hur många former av okkult och pseudo-esoterisk vatten som helst.
Citat:
Men ni kan vi inte se när det lämnar kroppen så trots att vi styr våran kropp nu och lämnar den när vi dör, och bara för att inte vi kan se det så betyder det att ett medvetande/själ inte existerar ..
Självklart, ..... att det inte finns belägg för något är en indikation på att det finns.
Citat:
Jag menar bara att det kanske är helt uppenbart och bevisat typ att nånting lämnar kroppen när den dör..
Det är ambroyaden, som lämnar kroppen när den dör.
Citat:
Kommer ni inte ihåg det fanns en gammal film som hette 8 gram eller nått som handla om att 8 gram försvinner när en människa dör medans inget försvinner från människans utsida..
Det var visst en ryss, som kom på att väga folk på dödsbädden, men av pk anledninger kallade han ambroyaden (~det som lämnar kroppen) för bio-energi.
Citat:
är det så hemskt att förstå att man är en själ som åkt från kropp till kropp sen universums start och fått livsläxor på olika planeter, och tappade vi inte minnet varje gång vi kom till en ny kropp skulle vi aldrig lära oss nånting från livsläxor..
Ungefär samma frustration som SJ resenärar ofta kännar; det hängar inte ihop.
Citat:
Finns ju vetenskap för själen nu ju typ för det här med kvantumfysik och sånnt..
Aktningsvärd och rationell är quantum-religion också.
Citat:
Om vibrationerna som håller upp allt i universum är gud , då finnns beviset på gud redan..
Om man kallar mögelost för 'gud' då är 'gud' givetvis bevisat.
Citat:
Såklart måste vi och naturen komma från den som skapat hela universum för allt måste komma från nånting annat är otänkbart..
Såklart.
Citat:
Och är vårat tredje öga nån sorts kontakt med högre dimensioner av oss själva.. Och vi är nån sorts halvgudar som glömmt bort vårat fulla potential, kommit till jorden för att lära oss grunderna typ behandla andra som man vill bli behandlad själv och att kunna förlåta genom att inse att all ondska kommer ifrån att nån blir separerad från kärlek och naturen och förlorar sin empati för annat liv..
Jag har fått mitt tredja öga öppnat (~av en tibetansk lama), men jag kännar inte igen dom resultat av det du beskrivar. Men det kanske kommer, ... det är endast 35 år sen det hände.
Citat:
Det skulle hur som helst vara väldigt logiskt om det som Dolores säger är sannt..
Ja .... har Dolores sagt det, så MÅSTE det vara logisk.
Citat:
För att vi människor kan utrota oss själva genom ignorans, det har vi nog redan bevisat att vi klarar genom atomvapen och krig för pengar och makt..
Och new-age flum har svaret. Well done.