2013-01-02, 18:32
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det blir bevis för mig om en förklaring i en video om astralresande får 777 likes och 30 dislikes på youtube..

Jag har inte klarat av att resa än men det är väl förfan självklart att siffrorna skulle vara omvända om det inte fungerar för dom flesta som prövar..

Oh, ok.

Ja då finns det mycket som är sant. Det finns ju nazistpropaganda och allt möjligt skit som folk gillar och få ogillar beroende på var det postas.
Att 777 pers vill tro på astralresor betyder inget annat i bevisfrågan än att de gillar tanken.

Precis som att en bild ppå en kattunge som får 20 000 likes inte betyder att alla borde ha katt då det är "bevisat" bra.
Citera
2013-01-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Ja då finns det mycket som är sant. Det finns ju nazistpropaganda och allt möjligt skit som folk gillar och få ogillar beroende på var det postas.
Att 777 pers vill tro på astralresor betyder inget annat i bevisfrågan än att de gillar tanken.
håller med om det... hur många likes något får betyder ingenting. på internet kan vilken video som helst få många likes för att det ofta bara är de som är intresserade som kollar filmen, och andra orkar inte kolla den, så de röstar inte på den.

så kallade astralresor är dock verkligt, och det finns en megatråd om det på paranormala subforumet där du kan läsa om det. jag har själv gjort astralprojektioner (eller ut-ur-kroppen-upplevelser), men dessa upplevelser är ganska lika drömmar, eller klardrömmar, förutom att de känns ännu mer verkliga, så de kan lika gärna vara hallucinationer. fast livet kan ju förstås också vara det.

vissa hävdar att de har verifierat att de verkligen är utanför sin kropp, med ett kortexperiment, men jag själv har aldrig lyckats med det. det handlar om att placera ett kort någonstans där man inte kan se den, och sen kolla på den i 'astralvärlden' och sen när man vaknar kollar man om det stämmer överens i verkligheten.
Citera
2013-01-02, 19:42
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
håller med om det... hur många likes något får betyder ingenting. på internet kan vilken video som helst få många likes för att det ofta bara är de som är intresserade som kollar filmen, och andra orkar inte kolla den, så de röstar inte på den.

så kallade astralresor är dock verkligt, och det finns en megatråd om det på paranormala subforumet där du kan läsa om det. jag har själv gjort astralprojektioner (eller ut-ur-kroppen-upplevelser), men dessa upplevelser är ganska lika drömmar, eller klardrömmar, förutom att de känns ännu mer verkliga, så de kan lika gärna vara hallucinationer. fast livet kan ju förstås också vara det.

vissa hävdar att de har verifierat att de verkligen är utanför sin kropp, med ett kortexperiment, men jag själv har aldrig lyckats med det. det handlar om att placera ett kort någonstans där man inte kan se den, och sen kolla på den i 'astralvärlden' och sen när man vaknar kollar man om det stämmer överens i verkligheten.

Om EN person lyckas med det under kontrollerade former så kommer du att få se hela vår värld förändras på ett dygn. Skulle en sådan, mycket enkel sak att bevisa, sak bli oomtvistad verklighet så skulle det få vansinniga konsekvenser.

Allt som krävs är att EN person går in på tex en psykologiinstution eller en nyhetsredaktion för den delen och bevisar denna mycket enkla sak att bevisa så skulle det mesta inom vetenskapen raseras omedelbart och tro inte att det inte finns tusentals tex tidningar som skulle kasta sig över en sådan sak.

Så då detta dels är lättbevisat men inte inträffat så håller jag mig ytterst skeptisk så länge.
Citera
2013-01-02, 19:49
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon

Men det finns just inte något problem med att förklara det att det är hjärnan som spårar iväg. Däremot så tror jag att upplevelsen i sig är verklig, däremot inte att det är en upplevelse som stämmer överens med verkligheten. Jag vet hur man upplever saker och ting när man är till exempel deprimerad, då representerar känslor inte verkligheten särskilt bra.

Att KKP fått för sig att alla som säger emot honom är motståndare till droger och politikers knähundar är bara störande. Jag ingetdera och har själv använt marijuana, inte heller dyrkar jag pengar som han verkar ha fått för sig, jag studerar liksom. Det finns bättre val att göra om man vill ha pengar.

Det är så löjligt att han helt enkelt inte bemöter våra argument för att han har en förutfattad mening om vår position i ovan nämnda frågor, som knappt alls har med gudsuppfattning att göra hos vuxna människor.
Citera
2013-01-02, 19:50
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Om EN person lyckas med det under kontrollerade former så kommer du att få se hela vår värld förändras på ett dygn. Skulle en sådan, mycket enkel sak att bevisa, sak bli oomtvistad verklighet så skulle det få vansinniga konsekvenser.

Allt som krävs är att EN person går in på tex en psykologiinstution eller en nyhetsredaktion för den delen och bevisar denna mycket enkla sak att bevisa så skulle det mesta inom vetenskapen raseras omedelbart och tro inte att det inte finns tusentals tex tidningar som skulle kasta sig över en sådan sak.

Så då detta dels är lättbevisat men inte inträffat så håller jag mig ytterst skeptisk så länge.

Det har vad jag vet utförts otaliga experiment angående detta men inte i något har resultatet blivit bättre än slumpen.
Citera
2013-01-02, 20:05
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Det har vad jag vet utförts otaliga experiment angående detta men inte i något har resultatet blivit bättre än slumpen.
Jag vet.
Men anser också som du att upplevelser kan klassas som verkliga enbart pga att de upplevts. Det är en verklig UPPLEVELSE alltså.

Att sen denna upplevelse inte korresponderar med vad som verkligen inträffat är ju en annan sak. En flygtur på LSD är ju tex en verklig upplevelse men ingalunda en flygtur haha.
Citera
2013-01-02, 20:57
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Jag vet.
Men anser också som du att upplevelser kan klassas som verkliga enbart pga att de upplevts. Det är en verklig UPPLEVELSE alltså.

Att sen denna upplevelse inte korresponderar med vad som verkligen inträffat är ju en annan sak. En flygtur på LSD är ju tex en verklig upplevelse men ingalunda en flygtur haha.

Precis, jag anser inte att man skall nedvärdera de erfarenheter man kan få av psykedeliska droger eller tillstånd av trans eller liknande. Man kan ju bara ta det för vad det är. Hjärnan är ganska fantastisk och jag tycker inte att människans stordåd och upplevelser är något som skall tillskrivas något gudomligt. Inte heller naturen. Varför inte bara vara nöjd med det vi har och njuta av tiden så gott det går.
Citera
2013-01-02, 21:49
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det blir bevis för mig om en förklaring i en video om astralresande får 777 likes och 30 dislikes på youtube..

Jag har inte klarat av att resa än men det är väl förfan självklart att siffrorna skulle vara omvända om det inte fungerar för dom flesta som prövar..

Du är så dum så klockorna stannar.
Citera
2013-01-02, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Du är så dum så klockorna stannar.

Gör en video där du lägger fram dina argument för KKPs idioti och sedan postar du länken här, får videon många likes så är det ett bevis för att KKP är korkad!
Citera
2013-01-02, 23:25
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Gör en video där du lägger fram dina argument för KKPs idioti och sedan postar du länken här, får videon många likes så är det ett bevis för att KKP är korkad!

Hahaha!
Dagens skratt!
Jag har dock inte slutgiltligt bestämt mig för om han är korkad eller trollar/halvdant tror på vad han säger. Har som sagt varit borta härifrån ett tag så bara läst senaste dagens posts eller så och jag friar hellre än fäller fram till han antingen bevisat sig vettig eller en Stefan/DoÅ-hybrid (dvs, en certifierad lallande dåre).
Time will tell.
Citera
2013-01-03, 00:09
Medlem
Weltschmertzens avatar
Det finns hur många religioner, tolkningar, sekter, heliga skrifter och profeter som helst. Hur kan man då välja en väg att vara tvärsäker på när det finns så många andra alternativ. Tänk då alla stammar från stenåldern. Tänk att ha dyrkat en tro i onödan för att sen hamna i helvetet då ett utdött folk från Afrika 2000 fk. hade den rätta tron på DEN ÄNDA RÄTTA VÄGEN.
Det är ju mer troligt att jag konverterar till Kristendomen om jag börjar ta ställning, då jag är uppväxt i en kristen miljö. Precis som resten av jorden. Glöm då inte alla som växer upp med troende föräldrar.

Just att ta religiös ställning åt EN VÄG med inställningen ''jag har rätt, alla andra har fel'', känns fruktansvärt trångsynt när man bara utgår ifrån ens egen synvinkel och det vårt psyke tagit intryck av, när det nu finns så många flera kulturer av lika värde.
Citera
2013-01-03, 07:44
Medlem
KungPungPats avatar
Den riktiga frågan är väl egentligen: hur många religioner säger att människan är en del av naturen och allt i naturen är lika mycket värt för människan är problemet om människan tror sig vara mer värt än allt i det intelligenta levande systemet som vi kallar naturen?

Inte en enda populär religion kan erkänna det..

Mest för att religioner handlar om att kontrollera era liv så mycket som möjligt och det fungerar inte om ni kan tänka på egen hand och avgudar naturen och er själva..

Då blir helt plötsligt religionerna problemet som gör människor till problemet genom ignoranser som religionerna förespråkar..

Men jag ska inte tråka ut er svenskar med sånnt där, ni tror fortfarande att ni inte lyssnar på religioner trots att religionerna är dom som antgaligen vill att folk ska lära sig evolutionsteorin som en förklaring på allt.. För människor blir enklare att kontrollera om dom tror på evolutionsteorin, tror på döden och samtidigt inte har en aning om vad dom avgudar..

Men visst borde jag trackasera er lite bara för att ni kommit till den här tråden för att trackasera folk som "tror" på gud medans det är ni som tror på en massiv lögn som gör er kontrollerbara och depprimerade..

För det är nog ingen som accepterat att dom kommer sluta existera när dom dör, som mår bra av att ha den tron..

Klart alla blir depprimerade lånngt in i själen av att gå runt och tro att alla kan sluta existera när dom dör..

Jag har redan sen jag var lite förstått att det inte är en människa i en död människas kropp, själen har dragit..
Och jag tycker inte begravningar är så hemska som vanliga människor gör..
Det enda som är deppigt är egentligen dom människor som är deppiga på grund av att dom tror att kroppen är själva själen som dom lärde känna.. Eller dom tror inte på att nånting lämnat kroppen eftersom dom kunde inte se astralkroppen/själen när den separera från kroppen..

Visst verkar jag vara det mest extremklara indigobarnet som nånsin föds mest för att jag har en annorlunda syn på allting sen tidig ålder..

Samhället och religionerna, dom har verkligen lurat er till ett sämra liv än vad ni skulle haft om ni visste sanningen om livet..

Ni kan inte dö, precis som Bill Hicks sa.. Ni kan bara separera från kroppen och sen fortsätter ni i nån annan kropp antagligen..

Ingen av er som testat att flyga runt i 4e dimensionen med eran astralkropp?
Jag tänkte testa detta hela dagen idag..

Är det inte bevis fö gud och att ni är en astralkropp kopplad till en fysisk kropp om ni skulle klara av att lämna kroppen själva?
MHv
Senast redigerad av KungPungPat 2013-01-03 kl. 07:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in