Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Fliker in lite i er diskussion här. Jag lyssna på hela intervjun med Hjördis och måste säga att jag nu tror hon undanhåller en hel del. Säger ofta att hon inte vet, har inget minne när det blir lite närgångna frågor osv.
Men jag tror hon visste exakt. Både vem Bulvanen var och vad han gick för. Hon var imponerad av honom på många sätt. H var tom med honom uppe i Norge när han drev in stora skulder. Hon visste också han inte var välkommen på banken samt att han hade skulder till kronis redan vid den exekutiva auktionen varför hon nog fick stå på Brissund redan från början (även om han pröjsa merparten).
Det kan mycket väl vara att Bulvanen inte är biologisk pappa till din sk kusin. När det gäller släktforskning skriver man själv in namn etc i släktträdet på nätet. Så det kan vara någon som antagit fel, och precis som du säger, någon annan är pappa till sonen. Om relationen dem emellan är styrkt med DNA är det klart annorlunda men det vet jag inte.
Man hör att i sin lite naiva och oskyldiga framtoning är H ändå en ganska härdad och slipad kvinna som både stanna kvar i det destruktiva förhållandet ett bra tag samt drogs till våghalsar och lite speciellt liv.
Tror hon använde fransosen att bli kvitt Bulvanen när det hela gick överstyr och hon tappa kontrollen helt, H referera själv till ”han var bra att ha”.
Jag säger inget om det, det kan varit räddningen för de stackars små barnen.
👌 excellent sammanfattat.
Har inte sett om intervjuen med henne .
Men vill minnas att hon berättade följande då.
Vi hade gäster hemma och bulvanen var dum mot mig och jag fick hjälp/tröst av mannen som var på besök.
Kan det vara så att hjälpen ledde till en graviditet och en son född 1973.
Men hon levde vidare med bulvanen och han blev som en far men inte biologisk.
Jag har tydligen lekt med den sonen när vi båda var små.
Kan det varit så att pappan till sonen inte fick reda på vad hans hjälp och tröst har orsakat .
Undrar hur det skulle kännas om det drabbade dig eller mig.
Ens fru/sambo bär på kompisens barn och som har tillkommit genom otrohet under tiden man var tillsammans.
Inget vidare om du frågar mig och långa 9 månader.
Hon har vad jag vet 4 barn med 4 olika pappor men ingen med bulvanen.
Man kan inte utesluta att det funnits många fler män som inte ledde till barn.
Bulvanen var inte guds bästa barn men dom verkade vara lika goda kålsupare båda två.
Trovärdigt vittne . Absolut inte och GG har även misslyckas med dom.
Ujban har inget flyt eller så är han bara usel.
Han ska hjälpa folk med recept på en vårdcentral istället.