2022-09-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
När man börjar slå hål på alla Fake News så återstår inte mycket.
Det börjar på riktigt bli sjukt hur man försöker sätta dit en person med halvsanningar och rena lögner.
Snart kan väl ingen säga att GG gjort ett bra arbete.
Är inte insatt i fallet, men vad är det för skojare som fått uppmärksamhet egentligen? Känns som en töntig pojkdröm som fått spinn och nu kan dom inte sluta då media fått upp ögonen för dom. Dom har ju inte kommit fram till någonting nytt egentligen?
Citera
2022-09-27, 09:46
Medlem
Citat:
När man börjar slå hål på alla Fake News så återstår inte mycket.
Det börjar på riktigt bli sjukt hur man försöker sätta dit en person med halvsanningar och rena lögner.
Snart kan väl ingen säga att GG gjort ett bra arbete.

Fast just den här detaljen är ju något som grävgruppen tagit fram och framhävt i podden. Vilket du hade vetat om du inte hade så känsliga öron.

Det är en sak om man av olika anledningar inte vill lyssna, men då skall man inte sitta och dryga sig över sådant som man inte vet något om heller.
Citera
2022-09-27, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Fast just den här detaljen är ju något som grävgruppen tagit fram och framhävt i podden. Vilket du hade vetat om du inte hade så känsliga öron.

Det är en sak om man av olika anledningar inte vill lyssna, men då skall man inte sitta och dryga sig över sådant som man inte vet något om heller.
GG har i allra högsta grad bidragit tillsammans med ryggdunkargänget med fler.
Sen vem som sagt vad är ganska ointressant och det är en sörja för poängen är att dom när det visar sig inte finns någon bäring i deras påståenden går vidare och påstår nya saker som inte har någon bäring och så hållet dom på.
Om det var så att GG inte har något med anklagelsen om att Bulvanen varit inblandad i mordet på Selma så ber jag om ursäkt.
Dom ska inte ha skit för något som dom inte är ansvariga över.
Sen kan man säga att har dom dementerat ett påstående av 5-6 stycken så borde dom göra ett eget avsnitt där dom går igenom vart och ett av dessa påståenden och resultaten av dom.
Citera
2022-09-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
Är inte insatt i fallet, men vad är det för skojare som fått uppmärksamhet egentligen? Känns som en töntig pojkdröm som fått spinn och nu kan dom inte sluta då media fått upp ögonen för dom. Dom har ju inte kommit fram till någonting nytt egentligen?
För att inte vara så insatt så slog du huvudet på spiken direkt.
Ingenting har kommit fram och dom hoppas fortfarande efter 10 år men tro mig.
Det är förgäves.
Det mest intressanta är att både du och jag har ganska snabbt genomskådat deras motiv .
Det som jag är lite osäker på hur dom går vidare när resultatet från tippen inte visar sig vara SS.
Vad kommer dom att säga och göra som nästa drag när deras sista hopp har slocknat.
Ger dom upp eller kommer dom att summera deras 10 års arbete och vad resultatet blev eller håller man låg profil och byter fall.
Citera
2022-09-27, 10:15
Medlem
Citat:
GG har i allra högsta grad bidragit tillsammans med ryggdunkargänget med fler.
Sen vem som sagt vad är ganska ointressant och det är en sörja för poängen är att dom när det visar sig inte finns någon bäring i deras påståenden går vidare och påstår nya saker som inte har någon bäring och så hållet dom på.
Om det var så att GG inte har något med anklagelsen om att Bulvanen varit inblandad i mordet på Selma så ber jag om ursäkt.
Dom ska inte ha skit för något som dom inte är ansvariga över.
Sen kan man säga att har dom dementerat ett påstående av 5-6 stycken så borde dom göra ett eget avsnitt där dom går igenom vart och ett av dessa påståenden och resultaten av dom.

Alltså upplägget i podden är ju lite så att man följer olika spår och sedan efter hand avfärdar dom. Just med Selma så intervjuade man folk som var övertygade om att han hade med det att göra och utreddes av polisen. Sen i ett senare avsnitt så berättade man att man kollat upp detta och konstaterat att bulvanen inte ens fanns med i den utredningen och att den MC han påstods ha haft inte ens tillverkats vid tidpunkten.
Citera
2022-09-27, 10:27
Medlem
Citat:
Alltså upplägget i podden är ju lite så att man följer olika spår och sedan efter hand avfärdar dom. Just med Selma så intervjuade man folk som var övertygade om att han hade med det att göra och utreddes av polisen. Sen i ett senare avsnitt så berättade man att man kollat upp detta och konstaterat att bulvanen inte ens fanns med i den utredningen och att den MC han påstods ha haft inte ens tillverkats vid tidpunkten.
Om man nu vet att ryktet om att bulvanens inblandning i mordet på Selma inte går att bevisa och är falsk ryktesspridning .
Allt är en lögn.
Man bygger upp avsnittet på personer tro och spekulationer som visar sig inte ha någon bäring.
Varför gör man ett avsnitt som då gör att folk som inte följer fallet slaviskt kan få en fel uppfattning för att sen säga att allt var fel om dessa påståenden i ett annat avsnitt eller om det var i slutet på avsnitt men just det är skitsamma.
Det är ren och skär skvallerjournalistik och det är ju det ni hävdar GG gör så bra.
Skvallerkärringar gillar det men det är inte bra vad ni än säger.
Detta är ett av fler exempel på att GG får kritik av mig.
Det är som att säga att Se och Hör är bra journalistik.
Det får ni tycka men jag gör det inte.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-27 kl. 10:32.
Citera
2022-09-27, 10:50
Medlem
Citat:
Om man nu vet att ryktet om att bulvanens inblandning i mordet på Selma inte går att bevisa och är falsk ryktesspridning .
Allt är en lögn.
Man bygger upp avsnittet på personer tro och spekulationer som visar sig inte ha någon bäring.
Varför gör man ett avsnitt som då gör att folk som inte följer fallet slaviskt kan få en fel uppfattning för att sen säga att allt var fel om dessa påståenden i ett annat avsnitt eller om det var i slutet på avsnitt men just det är skitsamma.
Det är ren och skär skvallerjournalistik och det är ju det ni hävdar GG gör så bra.
Skvallerkärringar gillar det men det är inte bra vad ni än säger.
Detta är ett av fler exempel på att GG får kritik av mig.
Det är som att säga att Se och Hör är bra journalistik.
Det får ni tycka men jag gör det inte.

Jag tycker att det är bättre att man får följa med på hela resan från skvaller/myter och till vad som faktiskt kan beläggas med fakta. Då får man en mer heltäckande bild. Men det kräver ju att man följer med i hela processen, inte bara brottstycken här och där. I så fall är det klar man bli svårt förvirrad. Men det är ju lite så en podd funkar. Pallar man inte att lyssna så får man nog acceptera att det inte går att få hela bilden heller.
Citera
2022-09-27, 11:06
Medlem
Citat:
Det är såklart en spekulation som GG har sysslat med genom hela SS fallet.
Sen är det klart som korvspad att jag har rätt som vanligt för GG motiv är uppenbart.
Är det hotellmordet nästa efter man har stångas sig blodig med att försöka smutskasta bulvanen utan resultat.
Har du rätt som vanligt? Sitter du med facit redan? Eller har du sett efter i din spåkula?

Så du menar således att GG har haft en dold agenda i tio års tid(!)och hela tiden jobbat på att de en dag ska bli stora i poddvärlden?
Att de fyra ska tjäna multum på en podd som är gratis att lyssna på?
Och sedan när de tjänat sina första miljarder ska de köpa en raket och ge sig ut i universum? Sända sin podd om gotlandsfall gratis i hela Vintergatan och bli ännu rikare på annonsintäkterna från alla utomjordingar?
Ja du, jag tror nog att intresset för gotlandsfall är mest intressant lokalt på lilla Gotland.
Även om jag själv känner mig väldigt berörd av Sjögrens öde så är jag inte särskilt intresserad av hotelmordet tex.
Men kolla i spåkulan du.
Citera
2022-09-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du rätt som vanligt? Sitter du med facit redan? Eller har du sett efter i din spåkula?

Så du menar således att GG har haft en dold agenda i tio års tid(!)och hela tiden jobbat på att de en dag ska bli stora i poddvärlden?
Att de fyra ska tjäna multum på en podd som är gratis att lyssna på?
Och sedan när de tjänat sina första miljarder ska de köpa en raket och ge sig ut i universum? Sända sin podd om gotlandsfall gratis i hela Vintergatan och bli ännu rikare på annonsintäkterna från alla utomjordingar?
Ja du, jag tror nog att intresset för gotlandsfall är mest intressant lokalt på lilla Gotland.
Även om jag själv känner mig väldigt berörd av Sjögrens öde så är jag inte särskilt intresserad av hotelmordet tex.
Men kolla i spåkulan du.
Vi får se. Svaret kommer och då har vi facit.
Citera
2022-09-27, 11:18
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är bättre att man får följa med på hela resan från skvaller/myter och till vad som faktiskt kan beläggas med fakta. Då får man en mer heltäckande bild. Men det kräver ju att man följer med i hela processen, inte bara brottstycken här och där. I så fall är det klar man bli svårt förvirrad. Men det är ju lite så en podd funkar. Pallar man inte att lyssna så får man nog acceptera att det inte går att få hela bilden heller.
Då är vi överens om att det är skvallerjournalistik men det som skiljer oss är om man gillar det eller inte.
Där verkar vi tycka olika.
Citera
2022-09-27, 11:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Nu har jag pratat med bulvanens bror om bulvanens motorfordon.
Det han säger är
Först Silverpilen
Sen triumph Tiger 210.
Den var tydligen trimmad och skar i mästerby.
Visade bild på en röd som skickats här och det blev nej på den.
Frågade du honom vad han tror har hänt med Sjögren?
Citera
2022-09-27, 11:26
Medlem
Citat:
Vi får se. Svaret kommer och då har vi facit.
Nu har du tjatat om att GG smutskastar och förtalar BL i sin podd.
Du vet väl att man kan polisanmäla förtal? Men då måste man ha ordentligt på fötterna.
Och jag tycker väl du mest halkat omkring i trasiga foppatofflor här.
Men det vore intressant om du någon gång kunde peka ut citat ur podden där du tycker att det verkligen rör sig om förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in