2022-10-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vilken kille? Du som läser alla som en bok men du kan inte läsa innantill i 2 tidigare inlägg..
Antagligen eftersom du slarvläser efter någon rad som du genast kan slå ner på.
Mitt kön är väl OT men vill du snacka skit så är det tjej och henne.
Och du får gärna vända dig direkt till mig.
Då ber jag om ursäkt för att ha kallat dig för han och honom.
Otto fick mig att tänka honom men jag hade fel och ska inte göra om det.
Citera
2022-10-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Då ber jag om ursäkt för att ha kallat dig för han och honom.
Otto fick mig att tänka honom men jag hade fel och ska inte göra om det.
Det hade du vetat långt tidigare om du bemödat dig att läsa innantill.
Trodde du att jag var en gubbe med portvinsnäsa i plommonlila? lol.
Citera
2022-10-04, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det hade du vetat långt tidigare om du bemödat dig att läsa innantill.
Trodde du att jag var en gubbe med portvinsnäsa i plommonlila? lol.
Nej men en medelålders man med portvinstå och plommonstop.😉
Sen kanske jag läst lite dålig då men har det framgått så tydligt menar du.
Sen kan det vara så att jag behöver en uppsträckning och då är det befogad.
Citera
2022-10-04, 21:20
Medlem
flugornass avatar
Har för första gången hamnat i den här tråden efter att ha tittat på dokumentären, och jag har försökt lista ut vem ni pratar om när ni nämner GG, vem är det?
Gärna förklarat så en icke insatt person förstår vem GG är.
I övrigt mycket intressant fall som gått mig helt förbi.
Citera
2022-10-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
När jag har krossat er är jag nöjd.
Det har tagit lite tid men det var värt det.
Tack för att ni försökte och jag hoppas att ni lärt er något så all er tid inte varit förlorat som er kompisars 10 år.

Din retorik, språkbruk och hela inställning är verkligen fascinerande lik den som framskymtar i diverse intervjuer med bulvanen från 70-talet. Minns citat i stil med: ”polisen försökte knäcka mig men jag är starkare än polisen, mig får ingen chans på nått mer. Bluffstopp är min bästa gren” och liknande. Märkliga resonemang och knappast något som ger ett seriöst intryck. Konstigt också då bulvanens bror framstod som en väldigt sympatisk person. Kanske vissa drag hoppat över en generation?
Citera
2022-10-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Har för första gången hamnat i den här tråden efter att ha tittat på dokumentären, och jag har försökt lista ut vem ni pratar om när ni nämner GG, vem är det?
Gärna förklarat så en icke insatt person förstår vem GG är.
I övrigt mycket intressant fall som gått mig helt förbi.
GG är grävgruppen. Dom som gjort podden och var med en del i dokumentären.
Citera
2022-10-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Din retorik, språkbruk och hela inställning är verkligen fascinerande lik den som framskymtar i diverse intervjuer med bulvanen från 70-talet. Minns citat i stil med: ”polisen försökte knäcka mig men jag är starkare än polisen, mig får ingen chans på nått mer. Bluffstopp är min bästa gren” och liknande. Märkliga resonemang och knappast något som ger ett seriöst intryck. Konstigt också då bulvanens bror framstod som en väldigt sympatisk person. Kanske vissa drag hoppat över en generation?
Bulvanens bror är min pappa.
Han är oerhört ödmjuk som alla i syskonskaran av totalt 5 bröder.
Men alla dom ink mig har en gräns man inte ska överstiga .
Vi är som tjuren Ferdinand . Lugna , samlade och sitter under vår ek.
Men kommer någon och utmanar oss eller förnärmar och utnyttjar oss eller vårt namn så har man utmanat ödet.
Det är valfritt om man väljer den vägen men man får ta konsekvenserna av det också.
Polisen och media gjorde det mot bulvanen och nu GG .
Vi har all rätt att försvara oss mot felaktiga anklagelser som nu har visats sig efter 50 år.
Vi tycker att det var onödigt lång tid.
Citera
2022-10-04, 21:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dokumentären på SVT just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils

Precis det du skriver har jag också tänkt på.

Just nu går dokumentären på SVT.
Citera
2022-10-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis det du skriver har jag också tänkt på.

Just nu går dokumentären på SVT.
Ni kritiserar någon som uppenbarligen har blivit felaktigt anklagad som mördare I 50 år.
Kritiken ska ligga på dom som har anklagad honom utan att finna bevis på 50år.
Sen hade han ju rätt och då undrar jag vad problemet är.
Jag har gjort samma sak och tog vid där han slutade och resultatet är desamma så vad är ert problem.
Det är ju era och GG alla påståenden som visat sig vara falska och nu försöker ni lägga över ansvaret på oss.
Så gör enbart desperata människor
Citera
2022-10-04, 22:07
Medlem
Byxan81s avatar
Nu när allt är över kan man undra vad alla tror hände?

Jag tror personligen direktören är utförare av det jag tror är mord. Bulvanen är hemma hos SS, "förgiftar" honom, SS ligger och spyr m.m. Bulvanen får med en medtagen SS i bilen, i passagerarsätet, för att söka sjukvård. Resan går till minkfarmen där han stuvas in. Om man nu skall ta hänsyn till att alla som bor runt om skulle höra om kvarnen drog igång på natten, hundskall osv så tror jag direktören sett till att ingen hund finns där. SS läggs i kvarnen, och när morgonpasset startar är antingen direktören där lite tidigare och trycker på knappen, eller att vid första malningen ligger han redan i botten med lite "pynt" på.

Enligt mig finns det ingen anledning att krångla till det. Bättre att göra på det enda sättet som är vattentätt, och kräver minsta möjliga fysiska anstängning, speciellt med tanke på en så stor person, som väger runt 100 pannor.

Det är mitt avslut.
Citera
2022-10-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81

Jag tror personligen direktören är utförare av det jag tror är mord. Bulvanen är hemma hos SS, "förgiftar" honom, SS ligger och spyr m.m. Bulvanen får med en medtagen SS i bilen, i passagerarsätet, för att söka sjukvård. Resan går till minkfarmen där han stuvas in. Om man nu skall ta hänsyn till att alla som bor runt om skulle höra om kvarnen drog igång på natten, hundskall osv så tror jag direktören sett till att ingen hund finns där. SS läggs i kvarnen, och när morgonpasset startar är antingen direktören där lite tidigare och trycker på knappen, eller att vid första malningen ligger han redan i botten med lite "pynt" på.

Enligt mig finns det ingen anledning att krångla till det. Bättre att göra på det enda sättet som är vattentätt, och kräver minsta möjliga fysiska anstängning, speciellt med tanke på en så stor person, som väger runt 100 pannor.

Det är mitt avslut.
Om du tror detta så finns verkligen möjligheten.
Att utesluta detta med en hund som anledning och att kvarnen skulle väcka grannarna är en ursäkt som inte är hållbar.
Som du säger . Se till att hunden inte är där den natten och resten löser dom utan problem.
Så håll fast vid din tro och bli inte påverkad av uppblåsta poddare.
Sen om du har rätt gärningsman men fel plats må det vara hänt men du har fler rätt än vad polisen och GG har efter 50 år.
Citera
2022-10-04, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81

Det är mitt avslut.

Kan det uteslutas att han hamnat på tippen så börjar man onekligen luta mot kvarnen. Det är inte många som har tillgång till en sådan helvetesmaskin som verkligen kan förinta en kropp helt och hållet på nolltid. Om det nu rörde sig om ett planerat mord, vilket jag tycker det mesta talar för, så vore det nästan tjänstefel att inte åtminstone överväga kvarnen. Sen är det väl tveksamt om direktören skulle gå med på detta, om han var inblandad, eller att bulvanen skulle kunna ta sig in och använda den om han var ensam gm.
Havet kanske i så fall är hetare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in