2022-09-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du rätt som vanligt? Sitter du med facit redan? Eller har du sett efter i din spåkula?

Så du menar således att GG har haft en dold agenda i tio års tid(!)och hela tiden jobbat på att de en dag ska bli stora i poddvärlden?
Att de fyra ska tjäna multum på en podd som är gratis att lyssna på?
Och sedan när de tjänat sina första miljarder ska de köpa en raket och ge sig ut i universum? Sända sin podd om gotlandsfall gratis i hela Vintergatan och bli ännu rikare på annonsintäkterna från alla utomjordingar?
Ja du, jag tror nog att intresset för gotlandsfall är mest intressant lokalt på lilla Gotland.
Även om jag själv känner mig väldigt berörd av Sjögrens öde så är jag inte särskilt intresserad av hotelmordet tex.
Men kolla i spåkulan du.
Jag tänker inte kommentera allt du kastar ur dig men nej , jag tror inte dom har planerat det i 10 år med minst ett par år.
Dessa naiva personer tänkte att dom skulle överbevisa det polisen INTE lyckades med och deras tro och enda chans var nya trovärdiga vittnen.
Inga sådana fanns men man började bygga storyn på felaktiga och ljugande vittnen och redan där var man snett ute.
Sen har det fortsatt i en ond spiral som snart får sitt slut.
Citera
2022-09-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Frågade du honom vad han tror har hänt med Sjögren?
Vi vet vad bulvanen sagt till honom och till hans fru men det behåller vi för oss själva så får folk här spekulera vilt
Citera
2022-09-27, 11:34
Medlem
Citat:
Nu har du tjatat om att GG smutskastar och förtalar BL i sin podd.
Du vet väl att man kan polisanmäla förtal? Men då måste man ha ordentligt på fötterna.
Och jag tycker väl du mest halkat omkring i trasiga foppatofflor här.
Men det vore intressant om du någon gång kunde peka ut citat ur podden där du tycker att det verkligen rör sig om förtal.
Det är inte aktuellt utan det räcker att slå hål på GG och deras påståenden.
Det arbetet är klart inom kort och det räcker för mig.
Citera
2022-09-27, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Det är inte aktuellt utan det räcker att slå hål på GG och deras påståenden.
Det arbetet är klart inom kort och det räcker för mig.
Ja just det. Vilka påståenden? Vad har de påstått?
Citera
2022-09-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ja just det. Vilka påståenden? Vad har de påstått?
Tex att han ska ha grävt ner SS vid ladan pga att han var troende och därmed inte drack hemma allt pga av några gamla spritflaskor och sen när det inte höll att han dumpat SS på tippen.
Jag är inte inte insatt i varje detalj men du verkar allmänt dum.
Citera
2022-09-27, 12:54
Medlem
Citat:
Tex att han ska ha grävt ner SS vid ladan pga att han var troende och därmed inte drack hemma allt pga av några gamla spritflaskor och sen när det inte höll att han dumpat SS på tippen.
Jag är inte inte insatt i varje detalj men du verkar allmänt dum.

Nu förvanskar du väldigt.
Att man metodiskt undersöker olika spår är väl inte konstigt. Och att man efterhand som man betar av dem utesluter dem.
Kallas för uteslutningsmetoden. Hur ska man annars söka efter en försvunnen person? Är det detta du kallar smutskastning?

PS. Hur tror du polisen eftersöker försvunna personer egentligen?
Bara irrar runt och söker planlöst här och där på alla orter i hela Sverige?
Eller tar de vittnesmål, följer upp alla ledtrådar, söker i alla spår så långt möjligt och utesluter efter hand? Ibland dyker det upp nya vittnen.
Och då får man kanske gå tillbaka till ett gammalt spår (rykte) och undersöka det på nytt. Som i det här fallet med soptippen.

EDIT: Sedan kan det hända att ett vittne ljuger eller mins fel men man måste ju ändå undersöka vittnesmålet så långt det går.
Man kan ju inte utesluta det förrän man prövat det ordentligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-27 kl. 13:29.
Citera
2022-09-27, 13:59
Medlem
Citat:
Att man metodiskt undersöker olika spår är väl inte konstigt. Och att man efterhand som man betar av dem utesluter dem.
Kallas för uteslutningsmetoden. Hur ska man annars söka efter en försvunnen person? Är det detta du kallar smutskastning?

Eller tar de vittnesmål, följer upp alla ledtrådar, söker i alla spår så långt möjligt och utesluter efter hand? Ibland dyker det upp nya vittnen.
Och då får man kanske gå tillbaka till ett gammalt spår (rykte) och undersöka det på nytt. Som i det här fallet med soptippen.

EDIT: Sedan kan det hända att ett vittne ljuger eller mins fel men man måste ju ändå undersöka vittnesmålet så långt det går.
Har man gjort det på någon annan än bulvanen.
Direktören eller han som GG gruppen kände från grottan sen finns det säkert fler.
Men att dra slutsatsen att han är "troende" till att supa i en lada och tomma buteljer till att grävt ner ett offer är rena pojkdeckar fantasier.
Det är så man inte tror att det är sant men dom själva uppskattade det till 80% att SS skulle finnas där enligt uttalanden.
Jobbar polisen så också.
Citera
2022-09-27, 14:10
Medlem
Citat:

Man hade bestämt att det var bulvanen men när man skulle börja samla in nödvändig bevisning då fanns det inte så det räckte till åtal.
Polisen gjorde felet att inrikta sig på en person som dessutom var fel man och då blev det inget och hittade man inget då så har jag så svårt att förstå vad pojkdeckarna trodde om sig själva och sin egen förmåga.
Med facit i hand kan man konstatera att den var grovt överdriven och resultatet blev samma som polisens 50 år tidigare.
Citera
2022-09-27, 14:33
Medlem
Citat:
Har man gjort det på någon annan än bulvanen.
Direktören eller han som GG gruppen kände från grottan sen finns det säkert fler.
Men att dra slutsatsen att han är "troende" till att supa i en lada och tomma buteljer till att grävt ner ett offer är rena pojkdeckar fantasier.
Det är så man inte tror att det är sant men dom själva uppskattade det till 80% att SS skulle finnas där enligt uttalanden.
Jobbar polisen så också.
Om polisen hade haft resurserna så hade de gjort mkt mer i fallet Sjögren innan det preskriberades.
Jag tycker att det är fantastiskt att så många frivilliga GG, Missing people och andra frivilliga aktörer jobbar på att verkligen gå till botten med det här och finna Sven Sjögren. Det är ju det som det är vad det handlar om. Men du har bara ditt fokus på bulvanen hela tiden.
Att hans rörelser följs är väl inte konstigt. Han var väldigt runt SS sista tiden.
Och han var skäligen misstänkt av polisen för att ha haft med SS försvinnande att göra.
Så därför är det ju nödvändigt om man vill försöka att hitta SS att kartlägga bulvanens rörelser. BL var med i JH och de fick varken röka eller dricka alkohol. Det är ju flera vittnesmål om att BL brukade sitta i en vik och röka. Det låg mängder med fimpar där av märket Camel ( Iallafall var det märket som bulvanen rökte). Och att han brukade åka ut i skogen och sitta och dricka var allmänt känt. Menar du att alla ljuger?
Att bulvanen varken rökte eller drack?
Det är inte GG som hittar på. Det är vittnesmål.

Så alla platser den misstänkte besökte runt den tiden är intressanta OM man vill finna Sven S.
Förstår du inte det? Det är ju elementärt min käre Watson.

Alternativa gärningsmän: Finns det någon ny så kan du väl tipsa GG. De skulle självklart kasta sig över den infon. De du nämner har blivit undersökta så långt det går i nutid. Tyvärr kan man ju inte resa tillbaka i tiden.

Nu har det talats om bulvanen i 50 år på Gotland och det kommer nog att fortsätta i framtiden också.
Han är ju avliden sedan 15 år ca och lider ej av det. Men du själv får nog lära dig att stå ut med det.
För det kommer att fortsätta så länge gåtan är olöst.

EDIT: Obs! Det är inte så att folk vill sätta dit någon. I första hand är det att försöka att finna SS. Och kanske iallafall få reda på dödsorsak.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-09-27 kl. 14:43.
Citera
2022-09-27, 14:57
Medlem
Citat:
Man hade bestämt att det var bulvanen men när man skulle börja samla in nödvändig bevisning då fanns det inte så det räckte till åtal.
Polisen gjorde felet att inrikta sig på en person som dessutom var fel man och då blev det inget och hittade man inget då så har jag så svårt att förstå vad pojkdeckarna trodde om sig själva och sin egen förmåga.
Med facit i hand kan man konstatera att den var grovt överdriven och resultatet blev samma som polisens 50 år tidigare.
Det återstå att se. Men polisen har ju varit positiva och väldigt välvilliga till det här.
Hur tror du det kommer sig?

Det fetade: Man hade ju ingen kropp.
Citera
2022-09-27, 14:57
Medlem
Citat:
Om polisen hade haft resurserna så hade de gjort mkt mer i fallet Sjögren innan det preskriberades.
Jag tycker att det är fantastiskt att så många frivilliga GG, Missing people och andra frivilliga aktörer jobbar på att verkligen gå till botten med det här och finna Sven Sjögren. Det är ju det som det är vad det handlar om. Men du har bara ditt fokus på bulvanen hela tiden.
Att hans rörelser följs är väl inte konstigt. Han var väldigt runt SS sista tiden.
Och han var skäligen misstänkt av polisen för att ha haft med SS försvinnande att göra.
Så därför är det ju nödvändigt om man vill försöka att hitta SS att kartlägga bulvanens rörelser. BL var med i JH och de fick varken röka eller dricka alkohol. Det är ju flera vittnesmål om att BL brukade sitta i en vik och röka. Det låg mängder med fimpar där av märket Camel ( Iallafall var det märket som bulvanen rökte). Och att han brukade åka ut i skogen och sitta och dricka var allmänt känt. Menar du att alla ljuger?
Att bulvanen varken rökte eller drack?
Det är inte GG som hittar på. Det är vittnesmål.

Så alla platser den misstänkte besökte runt den tiden är intressanta OM man vill finna Sven S.
Förstår du inte det? Det är ju elementärt min käre Watson.

Alternativa gärningsmän: Finns det någon ny så kan du väl tipsa GG. De skulle självklart kasta sig över den infon. De du nämner har blivit undersökta så långt det går i nutid. Tyvärr kan man ju inte resa tillbaka i tiden.

Nu har det talats om bulvanen i 50 år på Gotland och det kommer nog att fortsätta i framtiden också.
Han är ju avliden sedan 15 år ca och lider ej av det. Men du själv får nog lära dig att stå ut med det.
För det kommer att fortsätta så länge gåtan är olöst.

EDIT: Obs! Det är inte så att folk vill sätta dit någon. I första hand är det att försöka att finna SS. Och kanske iallafall få reda på dödsorsak.
Att röka som Jehovas är det ett brott som gör en till en trolig mördare.
När kan ni börja erkänna och inse att trots alla resurser av personer som hjälp till finns det inget som talar för att bulvanen är gärningsmannen .
Efter alla ansträngningar utan träff så talar det ju enbart för att han oskyldig.
Citera
2022-09-27, 14:58
Medlem
Citat:
Det återstå att se. Men polisen har ju varit positiva och väldigt välvilliga till det här.
Hur tror du det kommer sig?

det fetade. Man hade ju ingen kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in