2022-09-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Gränsen till förtal är ganska lång.
Men falsk ryktesspridning och att man så tydligt uttalat sig om bulvanen som gärningsman dvs mördare är inget du kan neka till.
Senast jag hörde något var på Efterlyst och då var man tvungen att nämna bulvanen som trolig gärningsman trots att man letat i 10 år och så var det när man sände det med Hasse Aro som programledare.
Dom slutar inte anklaga bulvanen trots alla försök och då måste ni tåla att jag ifrågasätter GG .
Har och gör jag fel.
Jag har inte läst polisutredningen. Men någonstans läste jag att polisen ansåg att det här var polisiärt uppklarat. Hasse Aro är väl gammal polis om jag inte missminner mig. Hur som helst bygger inte efterlyst på GG manus utan poliskällor i första hand.

det fetade: Det är inte sant. Då får du bevisa det med citat.
Citera
2022-09-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du påstod att SS inte ville ha sitt namn uthängt i media. Det var det jag ifrågasatte. Bara för att Sven hade principer betyder väl inte det att han skulle ha någonting emot att folk brydde sig om hans försvinnande och berättade hans historia i media. Samt efterforskade fallet och sökte efter honom. Samt svaren på alla obesvarade frågor. Vad har detta med hans ovilja att sälja mark till personer som han ej gillade att göra???
Ingen av oss vet och det är samma där.
Du tar det förgivet . Jag gör det inte.
Du kan inte med säkerhet säga att han ville det.
Han kanske hade tagit självmord av all uppståndelse om han levt.
Du kan ha rätt men också helt jävla fel.
Så hävda då inte att GG gör honom en tjänst när vi inte har en aning.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-29 kl. 21:02.
Citera
2022-09-29, 20:59
Medlem
Citat:
Jag har inte läst polisutredningen. Men någonstans läste jag att polisen ansåg att det här var polisiärt uppklarat. Hasse Aro är väl gammal polis om jag inte missminner mig. Hur som helst bygger inte efterlyst på GG manus utan poliskällor i första hand.

det fetade: Det är inte sant. Då får du bevisa det med citat.
Så du menar att redaktionen lusläst hela polisrapporten eller har dom pratat med GG.
Om du tror på det första är du så naiv så du får söka vård hos hyrläkaren som är med i podden.
Citera
2022-09-29, 21:02
Medlem
Citat:
Det fetade: Nej det gör du inte. Du hintar och antyder.
Men du berättar inget av substans. Fakta.
Eftersom jag vet räcker det för mig.
Jag vill inte bidra med information som inte GG kan ta fram själva.
Ni litar på dom och jag på mig själv och den information som jag kännt till länge.
Citera
2022-09-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ingen av oss vet och det är samma där.
Du tar det förgivet . Jag gör det inte.
Du kan inte med säkerhet säga att han ville det.
Han kanske hade tagit självmord av all uppståndelse om han levt.
Du kan ha rätt men också helt jävla fel.
Så hävda då inte att GG hör honom en tjänst när vi inte har en aning.
Det har jag inte hävdat heller. Men GG gör inget ont heller.
Mer än att du tror att de sprider rykten om bulvanen. Det som sägs är ju känt sedan tidigare.
Men det är väl snarare du som vill lägga locket på och hoppas att folk ska glömma.
Är det inte där skon klämmer i själva verket?
Citera
2022-09-29, 21:04
Medlem
Citat:
Mer än att du tror att de sprider rykten om bulvanen. Det som sägs är ju känt sedan tidigare.
Men det är väl snarare du som vill lägga locket på och hoppas att folk ska glömma.
Han ska ha skit för det han gjort . Nu får han skit över något han INTE har gjort eller går att bevisa.
Det är mitt problem . Inget annat.
Citera
2022-09-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Du har en liten poäng faktiskt , väntan och tystnaden är jobbig.
Jag har för mig att även en C 14 analys skall göras på det hittade , möjligtvis har de börjat med denna analys först.
Den tar längre tid att genomföra - Däremot så har ju benrester hittats så helt tomt är icke GG och poddarna.

Bevisningen pekar i riktning mot just bulvanen , ingen kan vara säker i nuläget att det är han som är förövaren av kropp som han mördat. Men jag tror att han är mer skyldig i detta fallet än inte inblandad.

Ca 2 veckor till svar är tydligen det senaste budet från polisen. Källa: instagram.
Citera
2022-09-29, 21:07
Medlem
Citat:
Så du menar att redaktionen lusläst hela polisrapporten eller har dom pratat med GG.
Om du tror på det första är du så naiv så du får söka vård hos hyrläkaren som är med i podden.
Jag tror både och. Men efterlyst var ju tidigare i samarbeta med polisen. Nu har jag inte sett det på flera år. För det är betal tv.
Så det har kanske blivit ett rent underhållningsprogram utan polisiärt samarbete?
Citera
2022-09-29, 21:09
Medlem
Citat:
Nu börjat det visa sig att grav för anhöriga och annat är för dom anhöriga och därmed har man rätt till att jaga bulvanen till varje pris.
Nu visar det sig att det inte finns anhöriga utan en enstaka på andra sidan pölen.
Då hänvisar man du till grannarna och går deras vilja över en oskyldig persons utpekande.
Jag tycker inte det.
Citera
2022-09-29, 21:09
Medlem
Citat:
Han ska ha skit för det han gjort . Nu får han skit över något han INTE har gjort eller går att bevisa.
Det är mitt problem . Inget annat.
Det har han fått hela tiden under 50 år.
Och det är hans eget ansvar att det blivit så.
Eller hur?
Citera
2022-09-29, 21:11
Medlem
Citat:
Jag tror både och. Men efterlyst var ju tidigare i samarbeta med polisen. Nu har jag inte sett det på flera år. För det är betal tv.
Så det har kanske blivit ett rent underhållningsprogram utan polisiärt samarbete?
Så du menar att redaktionen har satt sig in i fallet så dom själva drar slutsatsen att bulvanen är trolig gärningsman.
Hur tycker du att det låter.
Ett svepskäl eller troligt?.
Citera
2022-09-29, 21:15
Medlem
Citat:
Så du menar att redaktionen har satt sig in i fallet så dom själva drar slutsatsen att bulvanen är trolig gärningsman.
Hur tycker du att det låter.
Ett svepskäl eller troligt?.
Läs innantill. Om polisen anser att det är polisiärt uppklarat så betyder det att Bulvanen är trolig GM men att det inte går till åtal pga bristande bevisning. Dvs en kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in