2022-09-16, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Tro. Ja.
Grävgruppen vet sedan länge att det inte håller och därför drar dom ut på det.
Jag tror detta ska tilläggas men svaret kommer inom kort hoppas jag.
Men man ska ge dom att dom är skickliga på att förhala sanningen men det går bara när så många är så naiva och som kan bli lurade gång på gång utan att fatta detta.
Dom är ju expertis i detta , låt nu de sköta det projekt de startat ... oavsett är det väldigt spännande och enormt underhållande vissa skrattar dock hör inte jag till dem..

Detta är ju mycket mer intressant än tv ... or u name it ..
Citera
2022-09-16, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Dom är ju expertis i detta , låt nu de sköta det projekt de startat ... oavsett är det väldigt spännande och enormt underhållande vissa skrattar dock hör inte jag till dem..

Detta är ju mycket mer intressant än tv ... or u name it ..
Jag ska tagga ner. Lite 😉
Men mitt problem är inte ATT dom gör det utan på sättet dom gör det på.
Just det provocerar mig och som gör att jag spinner igång
Citera
2022-09-16, 22:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sank mark.

Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Som många har nämnt här i tråden och i intervjuer med grävgruppen så finns det råttor på soptippar - stora råttor. Många råttor. Hungriga råttor.

Vet inget om Birger Larsson, men tror ju mer på en myr eller ett isrum/frys.

Hur som helst så var detta polisens teori att hans kropp hade legat i sank mark under åratal och på den gamla soptippen så var det just sank mark.
Citera
2022-09-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur som helst så var detta polisens teori att hans kropp hade legat i sank mark under åratal och på den gamla soptippen så var det just sank mark.
När man nu hittade ben.
Låg den då i sank mark.
Om inte så har vi svaret på varför dom inte engagerade sig mer
Citera
2022-09-17, 00:16
Avstängd
Verkar ju bara vara ett ben som saknas på overallen.

SS har beskrivits som en storväxt person. Men overallen ser liten ut.
Citera
2022-09-17, 10:00
Medlem
Nu har jag sett Efterlyst och inslaget om SS.
Det första som slår mig är att jag vid flera tillfällen nämnt likheten mellan Stig Engström och hur man pekar ur bulvanen.
Här säger man att SS försvinnande är Gotlandspolisens svar på palmemordet.
Att då slå ihop 1 + 1 gör att man fattar att mina misstankar stämmer.
Man vill utse bulvanen som sannolik mördare som palmegruppen gjorde med Stig Engström.
Det är horribelt så man vill spy.
Polisen säger att dom inte öppnat upp något ärenden men kan vara behjälpliga med det dom ändå behöver träna på.
Så polisen är inte intresserade av fallet men vill träna sin personal.
Sen säger läraren och läkaren att vad som hänt SS kommer vi aldrig få svaret på men ändå måste dom nämna att dom tror att bulvanen är gärningsman.
Skrattretande och ingenting av deras 10 åriga arbete har lett fram i bevis att bulvanen är gärningsman.
Det sista är att dom kommer sakna uppmärksamheten om fallet blir löst och det har genomsyrat hela deras arbete.
Uppmärksamhet och åter uppmärksamhet.
Patetiska människor som inte åstadkommit något på 10 år och dom borde skämmas istället
Citera
2022-09-17, 12:48
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
I perioder . JA.
Men det handlar om att man måste va strategisk i sitt tänk.
Förutom detta måste man ha ett kritiskt tänkande.
Önsketänkande är inte att föredra om man ska överväga olika scenarier och dessutom försöka vara nyanserad.
Därför var det så lätt från start att genomskåda grävgruppens strategi som sen visade sig stämma till 100%.
Att förutse det är som att sno godis från barn.
Men du framstår ju som minst lika fastlåst som dina meningsmotståndare. Du har bestämt dig för att SS absolut inte är nedgrävd på tippen och att bulvanen är helt oskyldig.

Själv är jag helt utomstående och hade ingen aning om det här fallet tills för kanske ett år sedan genom flashback och sedan podden om fallet. Jag vet inte alls vad som hänt gubben men poddarna framstår som vettiga och seriösa. Bulvanen verkar ju vara en obehaglig skummis av de vittnesmål man fått höra om i podden. Även hans bröder verkade ju inte vara direkt stolta över honom.

I mina ögon verkar bulvanen vara högst troligt inblandad i försvinnandet oavsett i fall de verkligen hittar något av värde på tippen.
Citera
2022-09-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men du framstår ju som minst lika fastlåst som dina meningsmotståndare. Du har bestämt dig för att SS absolut inte är nedgrävd på tippen och att bulvanen är helt oskyldig.

Själv är jag helt utomstående och hade ingen aning om det här fallet tills för kanske ett år sedan genom flashback och sedan podden om fallet. Jag vet inte alls vad som hänt gubben men poddarna framstår som vettiga och seriösa. Bulvanen verkar ju vara en obehaglig skummis av de vittnesmål man fått höra om i podden. Även hans bröder verkade ju inte vara direkt stolta över honom.

I mina ögon verkar bulvanen vara högst troligt inblandad i försvinnandet oavsett i fall de verkligen hittar något av värde på tippen.
Att bulvanen hade brister är alla överens om och dessa brister tar vi avstånd ifrån.
Det han bevisligen har gjort tar vi avstånd ifrån.
Att han är en mördare måste bevisas.
Det är inte samma sak att vara en bedragare och en mördare.
Tror du att jag känner hans bröder ?.
Jag vet att ingen har något belägg för att han skulle vara inblandad i ett mord.
Som jag sagt tidigare är vad folk tror och vad man vet.
Vi vet ingenting om hans inblandning eller skuld I SS försvinnande och så länge det är så finns ingen skyldig.
Anledningen till att jag inte tror att han finns på tippen är att jag tror att kvarnen eller havet är där man skulle leta.
Tippen är helt enkelt det sista halmstrået man desperat letar i och det finns inget som talar för att SS finns där.
Det kommer visa sig . Tro mig.
Vi vet inte heller om man följer rätt person och skulle bulvanen inte vara inblandad så är risken väldigt liten att SS ligger på tippen.
Det vore helt osannolikt om Direktören är gärningsman att han dumpat SS på tippen när han har tillgång till en kvarn som maler 80 ton restavfall i veckan som minkmat.
Hade vi vetat att bulvanen är gärningsman hade det varit en sak men efter 50 års letande finns inget som pekar på det och därför är jag säker på att tippen är ett sätt att söka uppmärksamhet.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-17 kl. 13:17.
Citera
2022-09-17, 13:23
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Att bulvanen hade brister är alla överens om och dessa brister tar vi avstånd ifrån.
Det han bevisligen har gjort tar vi avstånd ifrån.
Att han är en mördare måste bevisas.
Det är inte samma sak att vara en bedragare och en mördare.
Tror du att jag känner hans bröder ?.
Jag vet att ingen har något belägg för att han skulle vara inblandad i ett mord.
Som jag sagt tidigare är vad folk tror och vad man vet.
Vi vet ingenting om hans inblandning eller skuld I SS försvinnande och så länge det är så finns ingen skyldig.
Anledningen till att jag inte tror att han finns på tippen är att jag tror att kvarnen eller havet är där man skulle leta.
Tippen är helt enkelt det sista halmstrået man desperat letar i och det finns inget som talar för att SS finns där.
Det kommer visa sig . Tro mig.
Vi vet inte heller om man följer rätt person och skulle bulvanen inte vara inblandad så är risken väldigt liten att SS ligger på tippen.
Det vore helt osannolikt om Direktören är gärningsman att han dumpat SS på tippen när han har tillgång till en kvarn som maler 80 ton restavfall i veckan som minkmat.
Hade vi vetat att bulvanen är gärningsman hade det varit en sak men efter 50 års letande finns inget som pekar på det och därför är jag säker på att tippen är ett sätt att söka uppmärksamhet.
Jag har ingen aning om vem du känner men din tvärsäkerhet sänker förtroendet för det du skriver, även jag tror att det är tyvärr är osannolikt att de verkligen hittar honom på tippen. Tyvärr eftersom det nog är enda hoppet att åtminstone få ett delsvar på gåtan. Skulle han vara uppäten av minkar eller sänkt i havet så är det ju helt kört.
Citera
2022-09-17, 13:28
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om vem du känner men din tvärsäkerhet sänker förtroendet för det du skriver, även jag tror att det är tyvärr är osannolikt att de verkligen hittar honom på tippen. Tyvärr eftersom det nog är enda hoppet att åtminstone få ett delsvar på gåtan. Skulle han vara uppäten av minkar eller sänkt i havet så är det ju helt kört.
Jag menar att man inte ägnar tid på att leta där det är mest troligt att SS finns.
För att det är svårt att bygga en historia i en podd med dom förutsättningarna.
Du behöver inte veta vilka jag känner men lita på mig i detta fall och inte podden.
Om du bygger din tro på vad bröderna sagt I podden så lägg ner det direkt.
Citera
2022-09-17, 14:49
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Jag menar att man inte ägnar tid på att leta där det är mest troligt att SS finns.
För att det är svårt att bygga en historia i en podd med dom förutsättningarna.
Du behöver inte veta vilka jag känner men lita på mig i detta fall och inte podden.
Om du bygger din tro på vad bröderna sagt I podden så lägg ner det direkt.
Det var ju samtliga som kände till honom som beskrev honom som opålitlig, han misshandlade väl sambon om jag minns rätt? Dessutom hade han ju suttit inne. En skummis som gör skumma markaffärer med en enstöring som försvinner...jag tror på Ockhams rakkniv även I det här fallet.

Tycker inte du att det vore bra ifall han hittades?
Citera
2022-09-17, 14:56
Medlem
Citat:
Det var ju samtliga som kände till honom som beskrev honom som opålitlig, han misshandlade väl sambon om jag minns rätt? Dessutom hade han ju suttit inne. En skummis som gör skumma markaffärer med en enstöring som försvinner...jag tror på Ockhams rakkniv även I det här fallet.

Tycker inte du att det vore bra ifall han hittades?
Jag skulle bli överlycklig om dom hittar honom.
Men det är min poäng att man följer samma spår som man gjort i 50 år nu
Man lämnar alla andra alternativ och så gör man inte om man är seriös och vill hitta kroppen.
Misshandel och mord är skilda saker.
Hur mycket har man undersökt andra med motiv.
Ingenting.
En person är undersökt i 50 år utan resultat mot att ingen annan är undersökt.
Tror ni då att man är rätt ute
Min uppfattning är nej.
Man kan undersöka honom i 10 år till eller söka svaret i någon annan som tjänade mer på markäffaren än bulvanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in