Citat:
Ursprungligen postat av
orrtupp
Men du framstår ju som minst lika fastlåst som dina meningsmotståndare. Du har bestämt dig för att SS absolut inte är nedgrävd på tippen och att bulvanen är helt oskyldig.
Själv är jag helt utomstående och hade ingen aning om det här fallet tills för kanske ett år sedan genom flashback och sedan podden om fallet. Jag vet inte alls vad som hänt gubben men poddarna framstår som vettiga och seriösa. Bulvanen verkar ju vara en obehaglig skummis av de vittnesmål man fått höra om i podden. Även hans bröder verkade ju inte vara direkt stolta över honom.
I mina ögon verkar bulvanen vara högst troligt inblandad i försvinnandet oavsett i fall de verkligen hittar något av värde på tippen.
Att bulvanen hade brister är alla överens om och dessa brister tar vi avstånd ifrån.
Det han bevisligen har gjort tar vi avstånd ifrån.
Att han är en mördare måste bevisas.
Det är inte samma sak att vara en bedragare och en mördare.
Tror du att jag känner hans bröder ?.
Jag vet att ingen har något belägg för att han skulle vara inblandad i ett mord.
Som jag sagt tidigare är vad folk tror och vad man vet.
Vi vet ingenting om hans inblandning eller skuld I SS försvinnande och så länge det är så finns ingen skyldig.
Anledningen till att jag inte tror att han finns på tippen är att jag tror att kvarnen eller havet är där man skulle leta.
Tippen är helt enkelt det sista halmstrået man desperat letar i och det finns inget som talar för att SS finns där.
Det kommer visa sig . Tro mig.
Vi vet inte heller om man följer rätt person och skulle bulvanen inte vara inblandad så är risken väldigt liten att SS ligger på tippen.
Det vore helt osannolikt om Direktören är gärningsman att han dumpat SS på tippen när han har tillgång till en kvarn som maler 80 ton restavfall i veckan som minkmat.
Hade vi vetat att bulvanen är gärningsman hade det varit en sak men efter 50 års letande finns inget som pekar på det och därför är jag säker på att tippen är ett sätt att söka uppmärksamhet.