2022-08-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag bor i Borås , 2016 - 2017 lärde jag känna en man i en av skogarna här i Borås. Vi började tala om ugnar , vedeldade ugnar , allt från vedeldade pizzaugnar tills han gick in på brännugnar för lergods , han sa - jag är uppvuxen på Gotland med den stora vedeldade ugnen sedan blev han liksom vitare i ansiktet och berättade just dessa detaljer att han en tidig morgon skulle bränna på ugnen , normal brukar man se fullt med lergods inne i ugnen , men dennna gång såg han vita lakan och han tittade på mig och sa - det såg ut som en kropp inlindad i lakan.
När ugnen sedan öppnades efter bränningen var den helt tom. Han hade fått typ som en order att sprida ut kolbitar ur ugnen just lite här och där samt att den skulle sopas extra ren ..
Mannen är idag i 73 års åldern.

Kanske någon kan förstå detta bättre än mig , jag får det att rimligt gå ihop med att aktiviteten i och med SS försvinnande var i Ethelhem.

bränner man en kropp i en sådan ugn så blir det aska å inte kolbitar
Citera
2022-08-13, 14:45
Medlem
Citat:
Då tycker faktiskt jag att de är rätt ute - dels för att tippen ligger nära brännugnen i Ethelhem - dels för att rester skulle dumpas lite här och där.
Det är för mig ett märkligt sammanträffande , att höra om detta 2017 och just att det såg ut som en kropp inlindad i lakan innan Ugnen eldades på och att den var helt tom när den öppnades efter bränningen.
Vem bränner på en såpass stor ugn helt tom , när det bränns lergods eller stengods i den normalt varje gång den värms upp. Det är något jag inte får att gå ihop annat än att SS blev till kolbitar där och då.

Det där är nog bara en inbillning tyvärr alltså om en man står och bränner något och ser vita lakan med en kropp i då skulle han ju isåfall tagit sin pizza spade och tryckt ut lakanet med kroppen. Så det där låter ju verkligen inte troligt att han bara skulle tillåta att fortsätta bränna en kropp han ser sen göra rent extra noga. Sen i efterhand inte rapportera till polisen utan säga det till dig 50 år senare . Går inte ihop han har säkert hört om SS och sen börjar fantisera i efterhand eller att du fantiserar ihop något då du hört om ss är oftast så hjärnan fungerar man vill alltså hitta en logisk lösning. Det var nog bara vita lakan och ingenting annat alternativt något skräp i och ugnen hade säkert rutiner på man ska göra rent efter användning precis som man diskar efter sig.

Också en kropp man bränner hade troligen givit ifrån sig en speciell lukt . Sånt kan man kolla upp , så det stämmer nog inte . Du får be polisen kolla i gamla krukor för se om Askan är kvar i krukorna. Den teorin är rätt enkel att slå 🕳 på . Om man tror sig se att man bränner en kropp då fortsätter man bara inte . Så redan där fallerar teorin.
Senast redigerad av Leko12 2022-08-13 kl. 14:49.
Citera
2022-08-13, 14:50
Citat:
Ursprungligen postat av suderbaggen
bränner man en kropp i en sådan ugn så blir det aska å inte kolbitar
Orden han sa - Ugnen skulle sopas extra ren , inte en enda kolbit skulle finnas kvar i den. Det uppsopade skulle slängas lite här och där. (slut citat)

Undvik gärna att försöka slingra och knåpa i det jag förklarar, är du snäll. Jag förstår också att det blir mestadels aska kvar .. allt skulle sopas - inte en enda kolbit fick finnas kvar.

Bättre kanske att skriva så istället , så att ingen missförstår.
Citera
2022-08-13, 15:38
Medlem
Citat:
Orden han sa - Ugnen skulle sopas extra ren , inte en enda kolbit skulle finnas kvar i den. Det uppsopade skulle slängas lite här och där. (slut citat)

Undvik gärna att försöka slingra och knåpa i det jag förklarar, är du snäll. Jag förstår också att det blir mestadels aska kvar .. allt skulle sopas - inte en enda kolbit fick finnas kvar.

Okej, dock så är det för mycket där som inte går ihop. Men ännu intressant oavsett. Detta fall består ju väldigt mycket om folks egna spekulationer och ord någon hört från någon annan som oftast inte stämmer. Blir många rykten och alla olika teorier kan ju såklart inte stämma.

Han kan ju inte blivit minkmat, grismat, nermald i kvarnen, dumpat i vattnet, likbränning i ugnen, finnas på tippen, finnas på bingan, finnas under vägen.

Förstår du hur jag menar ? Det du nämner är ännu en spekulation av alla de andra. Inga bevis bara ord från en person . Ja är den personen mytoman ? Man vet inte sånt.
Senast redigerad av Leko12 2022-08-13 kl. 15:44.
Citera
2022-08-13, 15:46
Medlem
Finns det någon uppdatering på hur grävandet går ?
Citera
2022-08-13, 16:08
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Okej, dock så är det för mycket där som inte går ihop. Men ännu intressant oavsett. Detta fall består ju väldigt mycket om folks egna spekulationer och ord någon hört från någon annan som oftast inte stämmer. Blir många rykten och alla olika teorier kan ju såklart inte stämma.

Han kan ju inte blivit minkmat, grismat, nermald i kvarnen, dumpat i vattnet, likbränning i ugnen, finnas på tippen, finnas på bingan, finnas under vägen.

Förstår du hur jag menar ? Det du nämner är ännu en spekulation av alla de andra. Inga bevis bara ord från en person . Ja är den personen mytoman ? Man vet inte sånt.

Förstår hur du menar , själv vill man väl bidra med vad man hört honom säga. Det lustiga i hans "memoarer" får man väl skriva då är att han berättade att han ombads hålla sig borta från Gotland - minst 40 år - och att det gällde en stor mark att ärva ..

Nåja jag har fattat vitsen med trohet i orden.
Igen - det är vad jag hört.
Citera
2022-08-14, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Finns det någon uppdatering på hur grävandet går ?
Nu är man tillbaka på fastlandet och inget grävande under mina 20 dagar på öjn.
Såg på deras Facebook att dom söker nya pengar till att gräva.
Jag tror att dom vill ha in mera pengar I tron att dom ska gräva men ingen har visat något tillstånd att få gräva.
Sen har dom krattat lite i kanten på tippen och pengarna som skulle gå ditt är nästan slut
Nu ska dom vända upp och ner på halva tippen.
Grävgruppen har överskattat sin egen förmåga och tron om hur mycket folk vill skänka till dessa bedragare.
Bulvanen fuskade med kyrktak och grävgruppen är bedragare .
Dom som anlitade bulvanen fick halva taket målad men dom som som gett pengar till grävgruppen har inte fått någon ROI överhuvudtaget.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-08-14 kl. 07:54.
Citera
2022-08-14, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Nu är man tillbaka på fastlandet och inget grävande under mina 20 dagar på öjn.
Såg på deras Facebook att dom söker nya pengar till att gräva.
Jag tror att dom vill ha in mera pengar I tron att dom ska gräva men ingen har visat något tillstånd att få gräva.
Sen har dom krattat lite i kanten på tippen och pengarna som skulle gå ditt är nästan slut
Nu ska dom vända upp och ner på halva tippen.
Grävgruppen har överskattat sin egen förmåga och tron om hur mycket folk vill skänka till dessa bedragare.
Bulvanen fuskade med kyrktak och grävgruppen är bedragare .
Dom som anlitade bulvanen fick halva taket målad men dom som som gett pengar till grävgruppen har inte fått någon ROI överhuvudtaget.
SÖK HJÄLP
Citera
2022-08-14, 10:39
Medlem
Citat:

hur förklara då likhundens markeringar på tippen finns det fler försvunna personer
Citera
2022-08-14, 11:34
Medlem
Citat:
SÖK HJÄLP
Jag ifrågasätter bara ryggdunkar gänget.
Hur känns det att ha sålt smöret och tappat pengarna.
Jag njuter av era misslyckanden.
Inte att hitta SS men era försök med bulvanen.
Ett gäng amatörer som tigger pengar likt dessa rumäner utanför mataffären
Ni borde söka hjälp eller lägga ner.
Citera
2022-08-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Jag ifrågasätter bara ryggdunkar gänget.
Hur känns det att ha sålt smöret och tappat pengarna.
Jag njuter av era misslyckanden.
Inte att hitta SS men era försök med bulvanen.
Ett gäng amatörer som tigger pengar likt dessa rumäner utanför mataffären
Ni borde söka hjälp eller lägga ner.
Nu blev det både osmakligt och barnsligt.

Vad har misslyckats tycker du? Likhunden har markerat och utgrävning är på väg. Ponera att du har fel och att det faktiskt är Sven som ligger på tippen? Är det inte värt att utforska vidare?

Förstår att du tycker att din släkting blivit felaktigt utpekad och din ståndpunkt i detta vet vi alla vid det här laget. Börjar bli gammalt.

Skiter blankt i vem som är skyldig till vad i hela det här, i det kan vi bara spekulera. Men att ge Sven en värdig sista vila ligger väl i allas intresse?
Citera
2022-08-14, 14:41
Citat:
hur förklara då likhundens markeringar på tippen finns det fler försvunna personer
Huruvida fler personer som kan finnas på tippen kan jag inte svara på , Jag har hört en version av tänkta senarion , att det pekar i riktningen Ethelhems gamla soptipp och att BL synts till där får mig att reagera på vad en LG har berättat för mig. Om vad han LG har varit med om.

Läser han mer i tråden så kan han berätta mer , det var ju inte hans fel att kroppen försvann så att säga. Även om han fick bränna på ugnen. LG skulle ju i alla fall kunna berätta vem det var som ville bränna på.

samt mer exakt var han LG slängde ut "aska och lite kolbitar".

Lakanet som såg ut att innehålla en kropp enligt LG låg på golvet i Ugnen .. hade kroppen placerats i taket av ugnen hade det bara varit aska kvar.
Senast redigerad av Massonite 2022-08-14 kl. 14:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in