Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Nej, det kan jag naturligtvis inte vara - det här är Flashback. Och du kan inte vara säker på mitt ord heller.

Däremot tror jag att den skelettdel som hittats - som sägs komma från en människas underarm - kommer visa sig vara 100-tals år gammal.

Och då är tankesprånget inte långt till just det jag skrev.

Instämmer. Förmodligen en skelettdel som är mycket äldre 👍
Citera
2022-09-13, 22:08
Medlem
Ja kan detta vara skelettdelen hunden markerade och att det inte finns något mer ? Har inga större förväntningar att de ska hitta SS just där.
Citera
2022-09-13, 22:09
Medlem
Durochmolls avatar
Nu skriver de att skelettdelen är skickad på vidare analys och att de får fortsätta gräva imorgon. Känns inte det lite konstigt? Jag trodde polisen helt skulle ta över om de misstänkte det var Sven eller har de redan bestämt att det är ett äldre ben? (Skulle ta 2 veckor att få svar). De har tydligen även hittat en benskärva.
Citera
2022-09-13, 22:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
På en meters djup.

Nyheterna TV4 tog precis upp dessa grävningar igen.

Detta är bekräftat att detta är en mänsklig benbit hittat på en meters djup. Dock har osteolog, som jag fattade det, sett denna benbit enbart på foton ännu.
Citera
2022-09-14, 01:03
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Varför är han intressant. Vi har inget att dölja och ni kan inte bevisa något.
Vi är ledsna och trötta på alla hobby detektiver som är mediakåta.
Visar det sig dessutom att dom inte kan gräva vidare är det ytterligare en ursäkt för att förlänga detta elände och få mer tid att tigga pengar.
Vi kan hoppas på att efter valet att dom inför ett generellt tiggeriförbud.
Uppriktigt , jag har sällan skådat en enda som är så avundsjuk som vad du är. Du har klagat och gastat i tråden - Denna grävgrupp med expertis kostar mycket pengar att anlita , men detta gör de gratis eftersom många vill veta.

Klart att de ska få en ordentlig summa pengar för detta unika de gör .

Var inte så avundsjuk mer , du är välkommen att skriva och förmedla dina åsikter men håll det med lite bättre stil.
Få människor att lyssna på dig , på ett värdigt sätt ..

Man blir lättare förbannad på någon som häver ur sig dynga och fräser .. än någons som berättar att de minsann inte tycker om grävgruppens taktik.

Försök att vara positiv och bemöt varje människa på ett positivt sätt. . .
Hela detta forumet är väl i själva verket mer som en hobby för att få mer fakta .. än att sitta och anklaga.

Det har varit lite dålig stil , men ... bättring tills imorgon .. vi tittar framåt och på vad som väntar .. med spänning.
Senast redigerad av Massonite 2022-09-14 kl. 01:12.
Citera
2022-09-14, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Uppriktigt , jag har sällan skådat en enda som är så avundsjuk som vad du är. Du har klagat och gastat i tråden - Denna grävgrupp med expertis kostar mycket pengar att anlita , men detta gör de gratis eftersom många vill veta.

Klart att de ska få en ordentlig summa pengar för detta unika de gör .

Var inte så avundsjuk mer , du är välkommen att skriva och förmedla dina åsikter men håll det med lite bättre stil.
Få människor att lyssna på dig , på ett värdigt sätt ..

Man blir lättare förbannad på någon som häver ur sig dynga och fräser .. än någons som berättar att de minsann inte tycker om grävgruppens taktik.

Försök att vara positiv och bemöt varje människa på ett positivt sätt. . .
Hela detta forumet är väl i själva verket mer som en hobby för att få mer fakta .. än att sitta och anklaga.

Det har varit lite dålig stil , men ... bättring tills imorgon .. vi tittar framåt och på vad som väntar .. med spänning.
Jag har sagt detta tidigare.
Detta är ett hobbyprojekt där det finns riktiga person och anhöriga vars släktingar blir anklagade från kreti och pleti.
Det är detta jag ogillar.
För egen del har jag inte brytt mig under alla år men efter att Stig Engström blev utpekad som Palmemördare och grävgruppen hänger ut Bulvanen ytterligare än gång så gick topplocket.
Är det dessutom så att grävgruppen gör det gör eget syfte och framförallt på sättet man gör det.
Make till mediakåta personer som dessutom inte har hittat något som pekar på bulvanen som gärningsmän.
Ingen kropp. Inga vittnen och ingen tekniskbevisning..
Vi vet inte OM bulvanen är gärningsman och vilken roll hade Direktören.
Har SS blivit minkmat?.
Sen ska man säga att det enda som är bra är att snart kanske man lägger ner detta spår och den 50 år långa jakten på en oskyldig person som kan få vila I sin grav och likt titeln på filmen om Stig Engström.
Den osannolika mördaren.
Citera
2022-09-14, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nyheterna TV4 tog precis upp dessa grävningar igen.

Detta är bekräftat att detta är en mänsklig benbit hittat på en meters djup. Dock har osteolog, som jag fattade det, sett denna benbit enbart på foton ännu.
Sen säger han att är det från 1200 talet så skiter polisen i det.
Vad tror ni själva.
Det är lite som att gräva efter sand i Sahara.
Hur många personer ligger begravda från 1200 talet och framåt på Gotland.
Sätt den procenten i förhållande till ett vittne som säger sig sätt bulvanen i närheten till tippen utan att veta om bulvanen ens är inblandad och ingen har sett SS kropp.
Tror du då att det är SS eller ett ben från alla dom som blivit begravda på Öjn i århundraden.
Sen att fyndet hittas i fyllnadsmassorna .
Talar det för att det är SS eller emot.
Kom igen nu. Tror ni på tomten också.🎅.
Det är inte riktat mot dig personligen eftersom du bara skriver det som sagts utan till alla ryggdunkare.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-14 kl. 05:56.
Citera
2022-09-14, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Nu skriver de att skelettdelen är skickad på vidare analys och att de får fortsätta gräva imorgon. Känns inte det lite konstigt? Jag trodde polisen helt skulle ta över om de misstänkte det var Sven eller har de redan bestämt att det är ett äldre ben? (Skulle ta 2 veckor att få svar). De har tydligen även hittat en benskärva.
99.99 % att det inte är SS.
00.01 att det är han.
Ändå gör Tv4 inslag av detta.
Har Public Service företaget gjort samma.
Nä det är det kommersiella och vinstdrivande företaget Tv4 som gör det i samma syfte som grävgruppen
Tjäna pengar och få uppmärksamhet.
Tror att benet är planterat av grävgruppen.
För övrigt hade dom grävt upp gamla slalomskidor såg jag på bilderna.
Kan gärningsmannen tagits sig till tippen på dom med SS I en pulka bakom.
Makabert att ligga nedgrävd med ett par gamla Elanskidor.
Citera
2022-09-14, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
... Denna grävgrupp med expertis kostar mycket pengar att anlita , men detta gör de gratis eftersom många vill veta.

Klart att de ska få en ordentlig summa pengar för detta unika de gör . ..

"Detta unika de gör?" Hört talas om Missing People? Där ställer sökare och hundförare upp gratis i ur och skur.

"Detta gör de gratis?" Nej, de gör de uppenbarligen inte alls. Inte ens en helt oprövad unghund ställde upp gratis.

Men det finns en unik sak med grävgruppen - deras mediekontakter. Jag har aldrig någonsin tidigare sett så mycket massmedia kring ett så luddigt projekt som detta.

Mycket märkligt också att de tillåts fortsätta gräva bara för att benbiten skickats på analys. Om polisen hade trott att detta var ett relevant fynd skulle grävandet givetvis ha stoppats tills analyssvar inkommit. Och ändå tar t ex både DN och TV4 upp fyndet.
Citera
2022-09-14, 06:57
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
"Detta unika de gör?" Hört talas om Missing People? Där ställer sökare och hundförare upp gratis i ur och skur.

"Detta gör de gratis?" Nej, de gör de uppenbarligen inte alls. Inte ens en helt oprövad unghund ställde upp gratis.

Men det finns en unik sak med grävgruppen - deras mediekontakter. Jag har aldrig någonsin tidigare sett så mycket massmedia kring ett så luddigt projekt som detta.

Mycket märkligt också att de tillåts fortsätta gräva bara för att benbiten skickats på analys. Om polisen hade trott att detta var ett relevant fynd skulle grävandet givetvis ha stoppats tills analyssvar inkommit. Och ändå tar t ex både DN och TV4 upp fyndet.

Det ger väl alltid mer klick i fall utan substans. Att polisen inte längre finns på plats säger väl mer om att fyndet troligen inte alls är mänsklig kvarleva
Citera
2022-09-14, 09:56
Medlem
Om det upphittade benet/biten skulle vara planterad så måste ju den där osteologen också vara med på komplotten?
En sån måste ju annars direkt kunna avgöra att marken är ”nygrävd”?

Återstår att se vad analysen kommer fram till. Men knappast att det är en plantering.
Citera
2022-09-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Om det upphittade benet/biten skulle vara planterad så måste ju den där osteologen också vara med på komplotten?
En sån måste ju annars direkt kunna avgöra att marken är ”nygrävd”?

Återstår att se vad analysen kommer fram till. Men knappast att det är en plantering.
Man behöver inte gräva ner det planterade benet.
Bara lägga dit benet när dom har börjat gräva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in