2022-10-06, 22:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Så här sa du.
Det betyder att polisen måste få fram mer eller omformulera sitt åtal.

POLISEN MÅSTE OMFORMULERA SITT ÅTAL.
Betyder det inte det du skrev.
Betyder det någonting annat.

Det är det sista jag skriver i just detta ämne med dig
Jag känner att jag går hårt dig och det är inte ok men du försöker provisera och då ger jag igen.
Jag ber om ursäkt för det
Det är verkligen inget personligt och hoppas du inte tagit för illa upp.
Det är naturligtvis jurister som skriver åtalet med polisens förundersökning som grund. Tror jag.
Ja det är ingen större idé att diskutera med dig. Eftersom du aldrig svarar på det viktiga man skriver.
Och därför kommer man ingenstans med dig.
Istället letar du efter en liten felskrivning som du kan slå ned på.

Så att du hela tiden behåller status quo. Inte är det en givande, seriös debatt för fem öre.

EDIT: Du är väldigt omogen som debattör. Rent av som ett troll.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-06 kl. 22:45.
Citera
2022-10-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är naturligtvis jurister som skriver åtalet med polisens förundersökning som grund. Tror jag.
Ja det är ingen större idé att diskutera med dig. Eftersom du aldrig svarar på det viktiga man skriver.
Och därför kommer man ingenstans med dig.
Istället letar du efter en liten felskrivning som du kan slå ned på.

Så att du hela tiden behåller status quo. Inte är det en givande, seriös debatt för fem öre.

EDIT: Du är väldigt omogen som debattör. Rent av som ett troll.
Jag ber om ursäkt och jag vet att jag har tramsat och gått över gränsen.
Citera
2022-10-06, 23:15
Avstängd
Citat:
Jag ber om ursäkt och jag vet att jag har tramsat och gått över gränsen.
Efter dokumentären hade du en del vettigt att säga.
För då var du lite informerad.
Men nu är du tillbaka på ruta 1.
Med bara trams och fjant.

Tänk om du kunde informera dig lite om bulvanen samt direktören.
Genom att lyssna på Olösta mord utan "talfel".
Då hade det blivit mer givande diskussioner tror jag.
Citera
2022-10-06, 23:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bulvanen var inblandad i SS försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Med då rådande svensk lagstiftning och utifrån vad man hade så var det omöjligt att åtala Bulvanen för mord. Det betyder inte att han var oskyldig. Som jag har visat hade han mycket väl kunnat åtalas och dömts om detta skett i exempelvis Spanien. Men det hade så klart varit en ganska tveksam dom kan jag hålla med om.

Hade däremot brottsrubriceringen ”inblandad i försvinnande” funnits hade bulvanen med all rätt blivit fälld eftersom att det är 100% klarlagt att han var inblandad i försvinnandet.

När man då försöker lista ut vad som har hänt med en person som är försvunnen så blir det ju svårt att komma runt den person som man vet är inblandad i försvinnandet.

Ja detta är bekräftat att så var fallet.

Det går inte att komma runt Bulvanen eftersom han var de facto inblandad i SS försvinnande.
Citera
2022-10-06, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja detta är bekräftat att så var fallet.

Det går inte att komma runt Bulvanen eftersom han var de facto inblandad i SS försvinnande.
Fortsätt att gräva ni . Lycka till.
Citera
2022-10-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Efter dokumentären hade du en del vettigt att säga.
För då var du lite informerad.
Men nu är du tillbaka på ruta 1.
Med bara trams och fjant.

Tänk om du kunde informera dig lite om bulvanen samt direktören.
Genom att lyssna på Olösta mord utan "talfel".
Då hade det blivit mer givande diskussioner tror jag.
Det är möjligt men det får vi aldrig veta.
Citera
2022-10-06, 23:57
Avstängd
Citat:
Det är möjligt men det får vi aldrig veta.
Hur så? Ska du lägga ned hela shottabalongen nu?
Citera
2022-10-07, 00:13
Medlem
Om vi inte spekulerar vem som gjorde det och istället ställer oss frågan om det nu är så, var detta de perfekta mordet ? (Oavsett vem som gjorde det och vi utgår från att försvinnandet är ett mord och inte spekulerar om vem som utförde det)

Den skyldiga vem det nu är så åkte ingen dit för det och förmodligen så är skelettbiten inte SS så vi kommer aldrig kunna få svar då. Så finns/fanns aldrig några fällande bevis mot någon gärningsman.

Kom gärningsmannen undan med ett perfekt mord eller hade den bara tur ? Eller ligger det på polisen att fallet inte är löst ? Med tanke på att spekulationerna varit så många.
Senast redigerad av Leko12 2022-10-07 kl. 00:16.
Citera
2022-10-07, 00:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Om vi inte spekulerar vem som gjorde det och istället ställer oss frågan om det nu är så, var detta de perfekta mordet ? (Oavsett vem som gjorde det och vi utgår från att försvinnandet är ett mord och inte spekulerar om vem som utförde det)

Den skyldiga vem det nu är så åkte ingen dit för det och förmodligen så är skelettbiten inte SS så vi kommer aldrig kunna få svar då. Så finns/fanns aldrig några fällande bevis mot någon gärningsman.

Kom gärningsmannen undan med ett perfekt mord eller hade den bara tur ? Eller ligger det på polisen att fallet inte är löst ? Med tanke på att spekulationerna varit så många.
Båda delar. Bulvanen lyckades övertyga folk om att SS hade åkt till Sthlm i affärer en vecka.
Det gav mördarna ett försprång på en vecka bara där. SS systerson anmälde honom försvunnen efter tio dagar
(när grannarna Iris och Tore slagit larm). Polisen gjorde husransakan hemma hos Sven i oktober. Då hade spår utomhus försvunnit. Riksmordskommissionen tog vid först i november 72. Då hade mördarna fått ytterligare en månad på sig.

Så en kombination av skicklighet, mkt tur med tid och väder.
Om Sven blev forslad till farmen under natten och placerad i kvarnen samt nedmald till minkmat tidigt på morgonen
och serverad som frukost till minkarna så får man väl kalla det det perfekta mordet.
Inga vittnen. Mer än isåfall mördaren o direktören.
Därefter var det bara Svens overall, bälte, stövlar och hagelbössa som skulle försvinna.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-07 kl. 01:29.
Citera
2022-10-07, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12

Beror på vem som gjorde det .
Tyvärr men ska försöka förklara.
Om man tittar specifikt på detta fall och att det skulle vara bulvanen som gjorde det så är det perfekta brottet.
Eftersom man inte hittar något på honom men jag drar inte den igen.
Skulle det vara nägonannan är det svårt att säga.
Vissa saker talar för att det är det perfekta brottet oavsett.
Kroppen är borta och det är en bra start . Man vet inte hur och var han blev mördad.
3 oerhört viktiga saker om vi pratar om det perfekta brott.
Ingen tekniskbevisning eller nyckelvittnen.
Det som talar emot är att man inte testat fler personers alibin eller motiv.
Det är det som talar för att polisen slarvade och att hade dom inte gjort det hade det kanske inte varit det perfekta brottet.
Men nu pekar det emot att det var det perfekta brottet oavsett vem som gjorde det och väger man in att vissa personer har tjänat mer pengar än andra så är svaret ja.
Citera
2022-10-07, 08:31
Citat:
Beror på vem som gjorde det .
Tyvärr men ska försöka förklara.
Om man tittar specifikt på detta fall och att det skulle vara bulvanen som gjorde det så är det perfekta brottet.
Eftersom man inte hittar något på honom men jag drar inte den igen.
Skulle det vara nägonannan är det svårt att säga.
Vissa saker talar för att det är det perfekta brottet oavsett.
Kroppen är borta och det är en bra start . Man vet inte hur och var han blev mördad.
3 oerhört viktiga saker om vi pratar om det perfekta brott.
Ingen tekniskbevisning eller nyckelvittnen.
Det som talar emot är att man inte testat fler personers alibin eller motiv.
Det är det som talar för att polisen slarvade och att hade dom inte gjort det hade det kanske inte varit det perfekta brottet.
Men nu pekar det emot att det var det perfekta brottet oavsett vem som gjorde det och väger man in att vissa personer har tjänat mer pengar än andra så är svaret ja.

Hmmmmmm detta var märkligt , det trodde jag inte du skulle säga.
Så enligt dig är det ett rånmord , som de levt på en längre tid hmmmmmm - Häleri kan de åka på i dagens mening och i nuet.

Det var intressant , tack för detta.
Mycket märkligt..
Polis kan säkert genom åklagare öppna upp fallet på ny omgång förhör.
Mycket intressant , man riktigt häpnar.. och tappar hakan.
Senast redigerad av Massonite 2022-10-07 kl. 08:38.
Citera
2022-10-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Hmmmmmm detta var märkligt , det trodde jag inte du skulle säga.
Så enligt dig är det ett rånmord , som de levt på en längre tid hmmmmmm - Häleri kan de åka på i dagens mening och i nuet.

Det var intressant , tack för detta.
Mycket märkligt..
Polis kan säkert genom åklagare öppna upp fallet på ny omgång förhör.
Mycket intressant , man riktigt häpnar.. och tappar hakan.
Jag spånar om det var det perfekta brottet.
Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in