Citat:
Ursprungligen postat av
WisbyPils
Nu är jag inte med alls? Skulle kroppen ha kremerats i Etelhems krukmakeri? Är det någon som påstått detta eller är det bara en spekulation?
Jag bor i Borås , 2016 - 2017 lärde jag känna en man i en av skogarna här i Borås. Vi började tala om ugnar , vedeldade ugnar , allt från vedeldade pizzaugnar tills han gick in på brännugnar för lergods , han sa - jag är uppvuxen på Gotland med den stora vedeldade ugnen sedan blev han liksom vitare i ansiktet och berättade just dessa detaljer att han en tidig morgon skulle bränna på ugnen , normal brukar man se fullt med lergods inne i ugnen , men dennna gång såg han vita lakan och han tittade på mig och sa - det såg ut som en kropp inlindad i lakan.
När ugnen sedan öppnades efter bränningen var den helt tom. Han hade fått typ som en order att sprida ut kolbitar ur ugnen just lite här och där samt att den skulle sopas extra ren ..
Mannen är idag i 73 års åldern.
Kanske någon kan förstå detta bättre än mig , jag får det att rimligt gå ihop med att aktiviteten i och med SS försvinnande var i Ethelhem.