2022-06-22, 12:17
Medlem
Varför kan man inte bara säga sanningen om vad grävgruppen ville och åstadkommit.
Gå gärna ut i samma media som tidigare .
Typ.
Vi på grävgruppen ville hitta kroppen för att ge SS en begravning men på vägen ville vi bygga upp vårt eget varumärke och samtidigt ville vi bevisa att Bulvanen är en mördare.
Vi har tyvärr inte lyckats hittat kroppen och vi har heller inte kunnat bevisa att Bulvanen är skyldig trots att vi anser att det finns indicier.
Vi får helt enkelt släppa ärendet SS och inse att vi inte lyckades med vi hade som mål.

Jag inser att det inte kommer att hända men det vore på sin plats att ge alla intresserade en nyanserad bild av vad man ville och hur allt slutade.
Vad anser ni.
Citera
2022-06-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Nej? Arkeologischäfern Fabel tränades upp av arkeologen Sophie Vallulv, och de hundförare som är namngivna i samband med den unga jaktlabradoren heter Sofie Andersson och Malin Svensson.

Nu är det som så att Sophie Vallulv och Andersson är samma person..
Varför hon bytt till ett så tråkigt namn som Andersson kan man undra men kan vara så enkelt att hon varit gift och skilt sig. Oavsett namn lär hon ha kompetensen kvar och hunden som är en jaktlabbe lär om jag fattat rätt ha ändå känsligare nos så vi kan vara säkra på att det är människoben den markerat men nu är det på Gottand så de kan lika gärna vara tex 100-200 år gamla.
Citera
2022-06-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
GM dömdes för urkundsförfalskning (tio månaders fängelse för att ha förfalskat köpekontraktet).
Att inte vara dömd i mordärendet är inte detsamma som att vara oskyldig.
GM är inte frikänd i någon mordrättegång som bekant.
I dagsläget hade GM åkt dit på DNA-bevisning.
Alternativa gärningsmän med motiv saknas.
Case closed.
Detta är skrattretande .
Ja han är dömd och då troligen skyldig och han har avtjänat sitt straff.
Sen att jämföra bedrägeri med mord . Njaa
Är det konstaterat att ett mord har begåtts eller är det rubricerat som försvinnande.
Så för att han inte blivit frikänd i domstol för mord gör honom till en potential mördare även om förundersökningen inte ens räckte till åtal.
Kan det vara så att det inte gick att åtala någon för mord om man inte vet om det är ett mord.
Menar du allvar.
Dna finns idag och vad hindrar att utnyttja det nu.
Att ha som argument att han blivit dömd med dagens dna är hyckleri och önsketänkande.
Är det ditt starkaste argument ?.
Du säger jag att om SS kan återuppstå och berätta och vittna kanske bulvanen åkt dit.
Minkfarmaren hade inga motiv eller var det inte så att han hade mest att vinna på SS försvinnande.
Han har motiv men är kanske inte skyldig.
Citera
2022-06-22, 13:07
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
...På vilket sätt och ur vilket perspektiv har podden varit en succé.
Om jag tolkar dig och det du skrivit är det att det är bättre att Podda än att jobba på skola.
Det kommer följas upp av böcker och Tv serie mm...

Mitt misstag, jag borde ha klargjort att jag tog ut svängarna och ironiserade i första stycket.
Citera
2022-06-22, 13:58
Medlem
Citat:
Detta är skrattretande .
Ja han är dömd och då troligen skyldig och han har avtjänat sitt straff.
Sen att jämföra bedrägeri med mord . Njaa
Är det konstaterat att ett mord har begåtts eller är det rubricerat som försvinnande.
Så för att han inte blivit frikänd i domstol för mord gör honom till en potential mördare även om förundersökningen inte ens räckte till åtal.
Kan det vara så att det inte gick att åtala någon för mord om man inte vet om det är ett mord.
Menar du allvar.
Dna finns idag och vad hindrar att utnyttja det nu.
Att ha som argument att han blivit dömd med dagens dna är hyckleri och önsketänkande.
Är det ditt starkaste argument ?.
Du säger jag att om SS kan återuppstå och berätta och vittna kanske bulvanen åkt dit.
Minkfarmaren hade inga motiv eller var det inte så att han hade mest att vinna på SS försvinnande.
Han har motiv men är kanske inte skyldig.

Men att anklaga andra på lösa grunder går tydligen bra...
Din agenda verkar det inte råda något tvivel om i alla fall.
Ljuger man likt GM som en borstbindare får man allt räkna med att misstankar uppstår.
Är man oskyldig finns ingen anledning att ljuga.
GM får stå sitt eget kast i det här mordfallet.
Citera
2022-06-22, 15:41
Medlem
Citat:
Men att anklaga andra på lösa grunder går tydligen bra...
Din agenda verkar det inte råda något tvivel om i alla fall.
Ljuger man likt GM som en borstbindare får man allt räkna med att misstankar uppstår.
Är man oskyldig finns ingen anledning att ljuga.
GM får stå sitt eget kast i det här mordfallet.
Hitta kroppen , hitta bevis tack.
Så nu är alla som ljuger mördare också.
På tal om det När stänger dagis imorgon. Är det mamma eller pappa som hämtar dig.
Citera
2022-06-22, 16:19
Medlem
Citat:
Hitta kroppen , hitta bevis tack.
Så nu är alla som ljuger mördare också.
På tal om det När stänger dagis imorgon. Är det mamma eller pappa som hämtar dig.

Vem har påstått det?
Det finns bara en person som ljuger i det här fallet och det är GM.

Historiskt finns flera svenska fall där personer dömts för mord utan att kroppen har hittats.
Vi har också fri bevisprövning i svenska domstolar så det finns ingen principiell skillnad mellan processuella bevis och indicier. Att det skulle behövas någon kropp eller ens "bevis" för att få någon dömd är alltså inte sant. Är indicierna tillräckligt starka kan det räcka.

Dagistider får du prata med moderatorn i tråden om.
Senast redigerad av B.R.Donut 2022-06-22 kl. 16:56.
Citera
2022-06-22, 17:27
Medlem
Citat:
Vem har påstått det?
Det finns bara en person som ljuger i det här fallet och det är GM.

Historiskt finns flera svenska fall där personer dömts för mord utan att kroppen har hittats.
Vi har också fri bevisprövning i svenska domstolar så det finns ingen principiell skillnad mellan processuella bevis och indicier. Att det skulle behövas någon kropp eller ens "bevis" för att få någon dömd är alltså inte sant. Är indicierna tillräckligt starka kan det räcka.

Dagistider får du prata med moderatorn i tråden om.
Hur vet du att han ljuger och varför åtalade dom inte honom.
Det första om att han ljög är spekulation och är det brottsligt att ljuga.
Han blev varken åtalad för mord eller lögn . Det är fakta.
Citera
2022-06-22, 18:44
Medlem
Citat:
Du är duktig på att kolla upp det som påstås här.
Fortsätt så. 👏👏👏
Sen vet jag inte vad som är sanning i detta fall men det är uppenbart att man måste kolla upp och granska det som till en början verkar fakta och som låter som den som skriver här vet.
Mycket intressant om den som skrev något som visade sig vara helt fel och var den informationen kom ifrån.
Kan det vara så att grävgruppens anhängare sysslar med fake news.
Att Gutarna är rädda för 🇷🇺 ryssen är känt sen gammalt men att man ska göra som dom och köra med fake news trodde jag inte.
Stämmer detta behöver man faktagranska allt och det tyder på en viss desperation.

Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Varför hon bytt till ett så tråkigt namn som Andersson kan man undra men kan vara så enkelt att hon varit gift och skilt sig. Oavsett namn lär hon ha kompetensen kvar och hunden som är en jaktlabbe lär om jag fattat rätt ha ändå känsligare nos så vi kan vara säkra på att det är människoben den markerat men nu är det på Gottand så de kan lika gärna vara tex 100-200 år gamla.

Den ”faktakollen” var alltså på ungefär samma nivå som allt annat du ”faktakollar”.
Citera
2022-06-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Den ”faktakollen” var alltså på ungefär samma nivå som allt annat du ”faktakollar”.
Jag sa att jag inte visste hur det var i detta fall. Läs innan du svarar.
Men faktakoll är alltid bra.
Sen är väl det inte hund tränaren oavsett efternamn som ska lukta efter lik utan hunden.
Det mest konstiga jag hör av allt som sägs av grävgruppen sätt att procent sätta olika möjligheter
När det gäller hunden är man 100% säker på att hitta människoben på tippen så upp till bevis.
Citera
2022-06-22, 19:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76

Aha, då fattar jag. Hon ändrade tydligen stavningen på förnamnet också. Ovanligt.
Tack för förklaringen.
Citera
2022-06-22, 20:32
Medlem
Citat:
Jag sa att jag inte visste hur det var i detta fall. Läs innan du svarar.
Men faktakoll är alltid bra.
Sen är väl det inte hund tränaren oavsett efternamn som ska lukta efter lik utan hunden.
Det mest konstiga jag hör av allt som sägs av grävgruppen sätt att procent sätta olika möjligheter
När det gäller hunden är man 100% säker på att hitta människoben på tippen så upp till bevis.

Det kan du säkert vara hundra på sällan såna där duktiga hundar nosar fel. Men om det är 49 år eller 400 år gammalt kan de inte känna skillnad på.
Så som jag skrivit tidigare med tanke på viken ö det är kanske det är ett skelett från Harald Kalkstensson från 1700-talet som blev ihälslagen av Bernad "Bärnsten" Larsson d.y. från Långmyran den med så mycket myrstackare att han pga alla myror i brallan gick bärsärk i Betelhem och i sin vilda framfart kastade en kalksten i huve på stackars Harald som stendog på tippen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in