2010-10-17, 13:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Dyrt att bo i Annedal och Haga 2010.

Citat:
Ursprungligen postat av elira
Lite sen kommentar, men pidag är Haga ett av de mer åtråvärda platser man kan bo å i Göteborg. Om man utgår från att de inblandade fortsatte en bana med lite småbus och alkoholintag skulle jag inte tro att de bor kvar.

Det har du helt rätt i elira. Haga är i dag en verkligt både mycket attraktiv och pittoresk stadsdel. Finns även gator i både Annedal och Haga som har kvar den ursprungliga bebyggelsen även om husen naturligtvis är restauerade.

Den som vill bo i detta område får betala en ordentligt slant.
Citera
2011-01-02, 18:31
Medlem
tycker helt klart att Skaraborg kan sluta "hinta" och helt enkelt lägga ut det han vet, jag är en av dem som deltagit i efterforskningarna IRL och det hade jag defintivt inte gjort om jag inte hade tänkt delge andra intresserade av det jag fann.
Citera
2011-01-08, 11:39
Medlem
investigators avatar
Vad händer här egentligen? Är gåtan löst? Är det därför det är så tyst?
å Metapedia läser jag följande:

Man kan numera säga att gåtan är löst beträffande vad som var orsaken, vilka personer som var inblandade (åtminstone delvis) samt var det hela sedermera kom att utspela sig. Man kan säga att folk från sandplan faktiskt satt på gåtans lösning.

P.g.a. att det fortfarande i dag efter 45 år så otroligt känsligt så kommer detta med den allra största sannolikhet aldrig kunna läggas ut. Detta beror på ett flertal punkter. Här kommer två av dessa att omnämnas.

1. Den person som själv skulle bli ett offer lever än i dag i all välmåga.

2. Ytterligare ett flertal personer som inte har med försvinnandena att göra men som ändå komplicerar omnämnandet av vad som hände på sandplan.

Stämmer detta?? Ska denna spännande tråd bara dö ut på detta sätt?
Citera
2011-01-11, 18:11
Medlem
Är det någon som vet nummret på adressen Inägogatan där man gjorde husrannsakan hos Brodern till Johansson?
Citera
2011-01-18, 20:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Aldrig en bok om "Dahlsjö-fallet".

Jag har fått många PM ang. den här tråden och på dessa vill jag svara följande:

Det kommer tyvärr inte att komma någon mera information - åtminstone inte från min sida. När folk själva läser i tråden så kan nog de flesta förstå delvis vad anledningen till detta är utan att vi behöver gå närmare in på det.

Det kommer dessutom aldrig att skrivas en bok om detta massförsvinnande. Skulle en bok om olösta och underliga försvinnanden att skrivas framöver så kommer inte "Dahlsjö-fallet" att komma med.

Som jag har skrivit förut flera gånger i tråden så var det faktiskt redaktionen på NKK:s "fel" att uppgifter började att tas fram. Hade inte en viss person ljugit där så hade detta aldrig blivit gjort.

Som jag också har skrivit förut ett antal gånger så skulle jag aldrig ha startat den här tråden om jag från början hade haft all den kunskap som jag idag har!

Kan förstå att folk ha velat ha mera information och uppgifter för jag skulle själv ha känt på samma sätt. Nu är det som det är och vi kan inte göra något åt hur bl.a. tråden utveklades under närmare två års tid.
Senast redigerad av Skaraborg2 2011-01-18 kl. 20:10.
Citera
2011-01-18, 21:34
Medlem
investigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2

Det kommer dessutom aldrig att skrivas en bok om detta massförsvinnande. Skulle en bok om olösta och underliga försvinnanden att skrivas framöver så kommer inte "Dahlsjö-fallet" att komma med.
Varför inte? Om nu någon vill spekulera i det...
Citat:
Som jag också har skrivit förut ett antal gånger så skulle jag aldrig ha startat den här tråden om jag från början hade haft all den kunskap som jag idag har!
Nä, men det var ju just för att du inte inte hade den kunskapen. Har man kunskap behöver man ju inte söka den

Jag har läst hela tråden, men ändå fattar jag inte varför det ska tystas ner. Ok, om du lovat att knipa, det är ju en sak, det har jag full förståelse för. Men är inte "brottet" preskriberat för länge sedan? Vad är man rädd för?
Citera
2011-01-18, 22:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kunskap innan trådstarten.

Citat:
Ursprungligen postat av investigator
Varför inte? Om nu någon vill spekulera i det...
Nä, men det var ju just för att du inte inte hade den kunskapen. Har man kunskap behöver man ju inte söka den
Jag har läst hela tråden, men ändå fattar jag inte varför det ska tystas ner. Ok, om du lovat att knipa, det är ju en sak, det har jag full förståelse för. Men är inte "brottet" preskriberat för länge sedan? Vad är man rädd för?

Det är sant men hade jag för ca två år sedan haft den kunskapen innan tråden skapades så hade jag inte skapat den här tråden!
Senast redigerad av Skaraborg2 2011-01-18 kl. 22:10.
Citera
2011-01-19, 13:37
Medlem
Grishnacs avatar
Nu är jag inte lite förvirrad av den här tråden, jag spenderade en lång tid på att läsa igenom hela tråden under hösten och måste ju säga att det är nog den mest spännande tråd jag har läst på det här forumet. Nu verkar gåtan vara löst men man får inte ta del av vad lösningen är?

Kan någon åtminstone sammanfatta tråden så här långt? Så att man kan få en lite mer sammansatt bild av vad som har framkommit och vad som har dementerats - jag propsar inte på att man skall delge den information som det nu divideras om, men man kan väl åtminstone sammanfatta vad som är att betrakta som officiellt i det här fallet?
Citera
2011-01-19, 17:04
Medlem
sickpuppys avatar
Jag förstår och har absolut respekt för Skaraborg2s beslut att inte gå ut med mer info. Jag skulle göra likadant själv. Även om jag kan tycka det är synd att de personer som han har gett ett tysthetslöfte åt, ännu efter 45 år inte vill/vågar berätta.

En fråga bara, om det går att svara på den, har anhöriga till t ex GR Karlsson fått ta del av mer än vad som kan läggas ut i tråden?

Sedan har jag lite svårt att förstå dem som blir besvikna över att inte få veta mer. Jag känner precis tvärtom. När jag började läsa i tråden för snart två år sedan trodde jag inte det skulle gå att få fram ett jota om vad som hänt killarna. Det har visat sig vara alldeles fel, vi har fått reda på hur mycket som helst och det tycks även finnas en inofficiell lösning på fallet. Även om inte alla detaljer kan läggas ut kan man ändå gissa sig till en hel del om vad som hänt.
Citera
2011-01-19, 17:13
Medlem
investigators avatar
Jag har följt tråden sedan starten, och vissa adekvata frågor återstår.
Om fallet är löst, har det egentligen varit det hela tiden? Har i så fall de anhöriga känt till svaret på gåtan?
Varför då gå ut i tidningen som i Bengt Dahlsjös fall?
Vad jag heller inte kan begripa är varför man hela tiden velat tysta ner det hela? Polisen har tystat ner det, tidningarna har tystat ner det, de anhöriga tycks vilja tysta ner det, och nu tystar även trådskaparen ner det. Vad är det man vill skydda? En mördare? Eventuella överlevande? Och varför inte skriva om fallet?
Om man inte får nån lättare klargörelse nu, kommer med all sannolikhet frågan upp igen, kanske om tio år. Nyfikna personer kommer alltid finnas och därför kommer svaret ALLTID sökas.
Citera
2011-01-19, 17:31
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av investigator
Jag har följt tråden sedan starten, och vissa adekvata frågor återstår.
Om fallet är löst, har det egentligen varit det hela tiden? Har i så fall de anhöriga känt till svaret på gåtan?
Varför då gå ut i tidningen som i Bengt Dahlsjös fall?
Vad jag heller inte kan begripa är varför man hela tiden velat tysta ner det hela? Polisen har tystat ner det, tidningarna har tystat ner det, de anhöriga tycks vilja tysta ner det, och nu tystar även trådskaparen ner det. Vad är det man vill skydda? En mördare? Eventuella överlevande? Och varför inte skriva om fallet?
Om man inte får nån lättare klargörelse nu, kommer med all sannolikhet frågan upp igen, kanske om tio år. Nyfikna personer kommer alltid finnas och därför kommer svaret ALLTID sökas.

Jag tycker precis som du. Troligtvis var det inget spännande som händer eller det kanske var missförstånd med alltihopa och det känns bittert att erkänna, vad vet jag..
Citera
2011-01-19, 17:34
Medlem
investigators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Jag tycker precis som du. Troligtvis var det inget spännande som händer eller det kanske var missförstånd med alltihopa och det känns bittert att erkänna, vad vet jag..

Jag menar inte att kritisera på något sätt. Jag tycker bara att slutet är lite snöpligt. Jag tycker man ska avsluta tråden på ett sådant sätt att alla känner sig "nöjda" annars är risken stor att någon kommer börja nysta i detta igen, vilket nog är det sista berörda parter önskar. Jag tänker då främst på släktingar eller andra "drabbade".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in