Citat:
Ursprungligen postat av
volvo_144
Nu hänger jag inte med "De som åkte fast var alla exil-ungrare. Även de som fanns ute i pereferin" va mena du med de?
Bara en tanke som slog mig efter att ha läst ALLA sidor. Varför skulle dom annars försvinna samma dygn?
Hur vet man att dom som greps var rätta killarna?
Vad jag menar med detta? Jag menar är att de som blev gripna och dömda var alla ursprungligen från Ungern. Dessutom fick de faktiskt erkänna även om det satt långt inne. Utöver detta hittades också rånpengarna hos en av dem.
En blev gripen samma dag som rånet begicks. De andra två greps söndagen den 1 augusti.
Även de som hade agerat i utkanterna s.a.s. blev förhörda.
Det har du helt rätt i. Varför skulle alla tre försvinna just denna dag? En dag som det blåste kraftigt och regnet stod som spön backen.
Inte katten åker någon och campar och badar en dag som denna. Kjell-Åke var inte heller intresserad av vare sig bad eller camping.
När Janne Dahlsjö lämnade sin bostad för sista gången, så tog han inte med sig vare sig handduk eller badbyxor. Endast ett par extra ljusa byxor. Helt uppenbart är att det inte var för att bada och campa som de begav sig ut.
Jag
tror så här att skulle bankrånet i Gamlestaden ha
lyckats, så tror jag att ingen av dem skulle ha försvunnit.
Här kan läsa mera om Grodmansrånet om du inte redan har gjort det.
http://sv.metapedia.org/wiki/Bankr%C3%A5n:_Grodmansr%C3%A5net,_G%C3%B6teborg,_1 965