2013-07-29, 23:16
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Årsdagen av detta försvinnande är alltid lika jobbig, då kommer tankarna och alla frågor.

Mina tankar till Dig Locky och till alla andra som lämnades i ovisshet.
Citera
2013-07-31, 17:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ovisshet.

Citat:
Ursprungligen postat av Locky
Årsdagen av detta försvinnande är alltid lika jobbig, då kommer tankarna och alla frågor.

Det förstår jag så väl. Du blev lämnad i ovisshet. Ändå finns det personer som än idag mycket väl känner till vad som hände Kjell-Åke och de två övriga.
Citera
2013-07-31, 17:56
Medlem
SebastianFlytes avatar
Kan nån vänlig själ göra en summering av vad som hänt och varför?
Citera
2013-08-01, 18:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Summering.

Citat:
Ursprungligen postat av SebastianFlyte
Kan nån vänlig själ göra en summering av vad som hänt och varför?

Det tar för lång tid att göra en ordentlig summering av vad som hände. En del uppgifter vet vi att de stämmer och som går att bevisa. Andra är mycket troliga uppgifter som inte går att bevisa.

Du kan läsa en viss summering här: https://www.flashback.org/t1147780

Du kan även läsa om fallet på Metapedia under namnet Olöst massförsvinnande: Dahlsjöfallet, Göteborg, 1965.

Här tas bara sådant upp som det inte råder någon tveksamhet om. Alltså sådana uppgifter som det finns belägg för. Alla sådana uppgifter har dock inte tagits med.

I vilket fall som helst skedde massförsvinnandet och Grodmansrånet samma dag. Den 29 juli var också den dag som det regnade mest under hela sommaren 1965. Dessa uppgifter är ren fakta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-08-01 kl. 18:27.
Citera
2013-08-01, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det tar för lång tid att göra en ordentlig summering av vad som hände. En del uppgifter vet vi att de stämmer och som går att bevisa. Andra är mycket troliga uppgifter som inte går att bevisa.

Du kan läsa en viss summering här: https://www.flashback.org/t1147780

Du kan även läsa om fallet på Metapedia under namnet Olöst massförsvinnande: Dahlsjöfallet, Göteborg, 1965.

Här tas bara sådant upp som det inte råder någon tveksamhet om. Alltså sådana uppgifter som det finns belägg för. Alla sådana uppgifter har dock inte tagits med.

I vilket fall som helst skedde massförsvinnandet och Grodmansrånet samma dag. Den 29 juli var också den dag som det regnade mest under hela sommaren 1965. Dessa uppgifter är ren fakta.
kan dom försvunna vara samma personer som rånarna?
Citera
2013-08-01, 21:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vilka var rånarna?

Citat:
Ursprungligen postat av volvo_144
kan dom försvunna vara samma personer som rånarna?

En verkligt intressant fråga du har ställt. Något speciellt som gör att du funderar i dessa banor? Kan du kanske utveckla detta litet?

De som åkte fast var alla exil-ungrare. Även de som fanns ute i pereferin.
Citera
2013-08-01, 22:38
Avslutad
Citat:
En verkligt intressant fråga du har ställt. Något speciellt som gör att du funderar i dessa banor? Kan du kanske utveckla detta litet?

De som åkte fast var alla exil-ungrare. Även de som fanns ute i pereferin.

Nu hänger jag inte med "De som åkte fast var alla exil-ungrare. Även de som fanns ute i pereferin" va mena du med de?

Bara en tanke som slog mig efter att ha läst ALLA sidor. Varför skulle dom annars försvinna samma dygn?

Hur vet man att dom som greps var rätta killarna?
Citera
2013-08-01, 22:46
Medlem
Citat:

Den ena rånaren gömde sig under vattenytan i en å i ca 1 1/2 timmar. Tror inte man gör det om man är oskyldig. Sen om det skulle kunna finnas någon annan koppling låter jag vara osagt men jag finner det som väldigt otroligt.
Citera
2013-08-01, 23:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ej bad & camping denna dag.

Citat:
Nu hänger jag inte med "De som åkte fast var alla exil-ungrare. Även de som fanns ute i pereferin" va mena du med de?

Bara en tanke som slog mig efter att ha läst ALLA sidor. Varför skulle dom annars försvinna samma dygn?

Vad jag menar med detta? Jag menar är att de som blev gripna och dömda var alla ursprungligen från Ungern. Dessutom fick de faktiskt erkänna även om det satt långt inne. Utöver detta hittades också rånpengarna hos en av dem.

En blev gripen samma dag som rånet begicks. De andra två greps söndagen den 1 augusti.

Även de som hade agerat i utkanterna s.a.s. blev förhörda.

Det har du helt rätt i. Varför skulle alla tre försvinna just denna dag? En dag som det blåste kraftigt och regnet stod som spön backen.

Inte katten åker någon och campar och badar en dag som denna. Kjell-Åke var inte heller intresserad av vare sig bad eller camping.

När Janne Dahlsjö lämnade sin bostad för sista gången, så tog han inte med sig vare sig handduk eller badbyxor. Endast ett par extra ljusa byxor. Helt uppenbart är att det inte var för att bada och campa som de begav sig ut.

Jag tror så här att skulle bankrånet i Gamlestaden ha lyckats, så tror jag att ingen av dem skulle ha försvunnit.

Här kan läsa mera om Grodmansrånet om du inte redan har gjort det.

http://sv.metapedia.org/wiki/Bankr%C3%A5n:_Grodmansr%C3%A5net,_G%C3%B6teborg,_1 965
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-08-01 kl. 23:27.
Citera
2013-08-02, 01:24
Medlem
Ordo-equesters avatar
Citat:
Vad jag menar med detta? Jag menar är att de som blev gripna och dömda var alla ursprungligen från Ungern. Dessutom fick de faktiskt erkänna även om det satt långt inne. Utöver detta hittades också rånpengarna hos en av dem.

En blev gripen samma dag som rånet begicks. De andra två greps söndagen den 1 augusti.

Även de som hade agerat i utkanterna s.a.s. blev förhörda.

Det har du helt rätt i. Varför skulle alla tre försvinna just denna dag? En dag som det blåste kraftigt och regnet stod som spön backen.

Inte katten åker någon och campar och badar en dag som denna. Kjell-Åke var inte heller intresserad av vare sig bad eller camping.

När Janne Dahlsjö lämnade sin bostad för sista gången, så tog han inte med sig vare sig handduk eller badbyxor. Endast ett par extra ljusa byxor. Helt uppenbart är att det inte var för att bada och campa som de begav sig ut.

Jag tror så här att skulle bankrånet i Gamlestaden ha lyckats, så tror jag att ingen av dem skulle ha försvunnit.

Här kan läsa mera om Grodmansrånet om du inte redan har gjort det.

http://sv.metapedia.org/wiki/Bankr%C3%A5n:_Grodmansr%C3%A5net,_G%C3%B6teborg,_1 965
11 September, terrordåd, mordet på Anna Lindh, mordet på Sabina.

Synd att ingen vill lyssna på folk som inte har huvudet fullt av teorier. Och riktigt äckligt att teorier om överlevande florerar. Låt bli att gräva i sår ni inte har en aning om hur de uppstått.

Jag sa tidigare att denna tråd är ett skämt, det var fel. Denna tråd är ett hån mot mina barndomskamrater, låt de döda slumra i frid och drömma duvblåa drömmar...
Citera
2013-08-02, 08:42
Medlem
BHBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordo-equester
11 September, terrordåd, mordet på Anna Lindh, mordet på Sabina.

Synd att ingen vill lyssna på folk som inte har huvudet fullt av teorier. Och riktigt äckligt att teorier om överlevande florerar. Låt bli att gräva i sår ni inte har en aning om hur de uppstått.

Jag sa tidigare att denna tråd är ett skämt, det var fel. Denna tråd är ett hån mot mina barndomskamrater, låt de döda slumra i frid och drömma duvblåa drömmar...

En del av oss var glada när du du avsluta ditt sista inlägg med:

I rest my case.

Nu har jag inte tid att diskutera detta vidare, de som läser tråden får avgöra själv om du använde mina falska uppgifter så som sanningen.

Tack och hej från mig.

Hur hamna du här igen tro? Vad tillför du debatten med dina ord, vi gräver i vad vi vill. JAG gräver i detta fall varje dag på min lediga tid. Frågar folk och får svar samt sammanställer.Om du nu vet så mycket så kan du väl skita ut lite info?

//BHB
Citera
2013-08-02, 18:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Rövuppgiftsmannen" i farten igen.

Citat:
Ursprungligen postat av BHB
En del av oss var glada när du du avsluta ditt sista inlägg med:

I rest my case.

Nu har jag inte tid att diskutera detta vidare, de som läser tråden får avgöra själv om du använde mina falska uppgifter så som sanningen.

Tack och hej från mig.

Hur hamna du här igen tro? Vad tillför du debatten med dina ord, vi gräver i vad vi vill. JAG gräver i detta fall varje dag på min lediga tid. Frågar folk och får svar samt sammanställer.Om du nu vet så mycket så kan du väl skita ut lite info?

//BHB

Ja det var nog en del som blev glada över att "Rövuppgiftsmannen" skulle "rest my case". Misstänkte dock att han skulle återkomma och kanske klämma ut sig mer skit - vilket han också nu har gjort. Nu har dessa personer blivit hans barndomskamrater!

"Rövuppgiftsmannen" tillför faktiskt bara skit i den här tråden!

Jättebra att du gräver i detta på din lediga tid samt sammanställer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in