Tack för en mycket intressant tråd. Jag inser hur mycket arbete som lagts ner på efterforskningar. Jag kan ingenting om de tre göteborgarna utöver vad som framkommit i tråden, men jag har av olika orsaker en hel del information om Hymme.
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
På konstskolan behövde han ju ingen sovsäck. Där hade han ju en säng som väntade på honom. Att han hade tänkt sova över på Centralstationen är jag övertygad om att han inte hade tänkt göra.
Hymme skulle inte till konstskolan. Han skulle förvisso till orten Gerlesborg (som huserar konstskolan med samma namn), men det var för att träffa en tjej som han träffat där sommaren det föregående året. Hon arbetade där som barnflicka. Hymme hade besökt Gerlesborg flera gånger tidigare.
Det gör att det inte verkar rimligt att han frivilligt skulle ha stuckit iväg utomlands till t.ex. Australien som antytts tidigare i tråden.
Hymme hade ett ganska lynnigt humör och hade en del konflikter med sin pappa och hade tidigare stuckit hemifån i samband med sådana.
Det finns flera som kände Hymme ganska bra och som under lång tid undrat vad som hände med honom. Jag har ikväll försökt läsa relevanta delar av tråden för dem.
Om någon har mer information om vad som hände Hymme skulle jag vara mycket tacksam för PM eller fler inlägg i tråden.