2012-02-06, 00:41
Medlem
Har just läst ut Evig natt av Michelle Paver. Otroligt skrämmande och suggestiv berättelse. Ooh vad övertygande hon skriver! Tyckte den inte lät särskilt skrämmande i korta beskrivningen men nu vet jag bättre. Fick känningar åt hjärtat en gång faktiskt, blev alldeles för uppskrämd. Och jag sgs alldeles ensam, visserligen a big one sleeping next door men duger inte att köra upp gäster som har svårt att somna om och ska upp tidigt bara för att man helt enkelt är spökrädd.

Kanske titta på teve ett tag. Ingen idé; vid den här tiden på dygnet är det väl mest bara vampyrer eller blodiga kriminalserier. Teven verkar ha anpassat sig till tonåringars (både bildliga och bokstavliga sådana) nattliga behov av blod och skräck.

Tack gode gud har jag en riktigt lugnande "deckare" att ta till: Änglamakerskan av Camilla Läckberg. Börjar visserligen med en mordbrand men sedan mkt puttenuttigt med huvudpersonens tre små barn trivsamt skrikande och kladdande och diverse småprat med väninna...
Citera
2012-02-06, 19:52
Medlem
nhqps avatar
Med livet som insats.
Berättelsen om Vladimir Majakovskij och hans krets.
Av Bengt Jangfeldt.
Citera
2012-02-06, 22:43
Medlem
Rakiis avatar
Skräck: boken som gud glömde - Mattias Lindeblad

Charmig bok även om man redan vet det mesta om genren så läser jag den mest för författarens egna upplevelser och minnen av skräckgenren. Sedan är ju vi i Sverige ganska svältfödda på denna typen av böcker så det är ju alltid kul att läsa då det finns till hands.
Citera
2012-02-07, 08:57
Medlem
Läser "Watership Down" just nu.
Citera
2012-02-07, 09:12
Medlem
McLaughlins avatar
Tyst partner
av Henrik P. Molin

Har läst ~70 sidor och positivt överraskad än så länge.
Citera
2012-02-07, 09:32
Medlem
Portnoy's bekännelser - Philip Roth. Snuskig och hysteriskt rolig. Mellanmannen gillar.
Citera
2012-02-07, 23:04
Medlem
Ökenbordellen av Buzz Buzzard har precis börjat utspelar sig i Egypten på en bordell.
Citera
2012-02-08, 00:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skräck: boken som gud glömde - Mattias Lindeblad

Charmig bok även om man redan vet det mesta om genren så läser jag den mest för författarens egna upplevelser och minnen av skräckgenren. Sedan är ju vi i Sverige ganska svältfödda på denna typen av böcker så det är ju alltid kul att läsa då det finns till hands.

Utöver denna har jag även börjat med Fallet Charles Dexter Ward av H.P. Lovecraft.
Citera
2012-02-08, 09:25
Medlem
Ockstaerrs avatar
Läser just nu parallelt Zoo City av Lauren Beukes och Zombie Survival Guide av Max Brooks.

Zoo City hade jag en del problem att sätta mig in i, men nu efter några kapitel tycker jag att den är fantastiskt.

Zombie Survival Guide är redan en favorit. Älskar World War Z och Max skriver ytterliggare en bok som tilltalar mig något enormt.
Citera
2012-02-08, 09:29
Avslutad
Har läst en hundrafemtio sidor i Sagan om konungens återkomst hittills.
Citera
2012-02-08, 14:52
Medlem
Moon The Loons avatar
Fjodor Dostojevskij - Idioten

Har läst cirka 100 sidor och måste säga att det första kapitlet är humor i världsklass.
Citera
2012-02-08, 15:03
Medlem
Salman Rushdie, Shame
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här