Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 19:48
  #15133
Medlem
Drillas avatar
Vargbröder Del 2.

Helt klart bättre än 1an men skulle nog behöva läsa om den första.

Spänning kommer ständigt.

Kommer nog läsa Del 3 under helgen också.

Har Del 6 också men inte 4 och 5. Så jävla synd men kommer köpa alla delar av vargbröder.
Citera
2024-04-09, 09:58
  #15134
Medlem
Drillas avatar
Läste precis klart vargbröder Del 3.

Otroligt bra böcker. Aldrig varit så fast i en bok som del 3.

Måste bara ha alla 9 delarna.
Citera
2024-04-10, 18:39
  #15135
Medlem
Drillas avatar
Blade Runner av Philip K Dick.

Den svenska översättningen.

Jag finner vissa delar av boken intressant men också tråkig. Vill att det är mer spänning.
Citera
2024-04-13, 11:34
  #15136
Medlem
DinKurdias avatar
Läste äntligen färdigt The Miracle Morning av Hal Elrod. Tog längre tid än förväntat då studier kommit emellan. Det finns en massa bra insikter och strategier i den för att optimera ens vardag så jag kommer definitivt att plocka fram den då och då för att bygga upp vanor så att säga. Rekommenderar den starkt.

Nåja, nu har jag börjat med en ny bok som heter ”Conversations on Love” av Natasha Lunn. Precis som alltid tar det lite extra tid för mig att leva mig in i andra människors erfarenheter, har kanske blivit lite avskärmad efter alla flashbacktrådar? Men iallafall. Det finns jätte bra reflektioner i den här boken som får en att fördjupa sig i konceptet av kärlek.

Kan dela med några av författarens reflektioner från boken;
”It’s the scale of the idealization. If you’ve forgotten you’ve just met another human being, not a divine creature, then ultimately that person’s going to be very frustrating when you realize they are just another flawed person”. […] ”This makes me think idealizing someone is the opposite of love, because it means refusing to see the whole of them?”

”Actually, an overemphatic self-admiration cuts you off from other people, whereas an engagement with your own vulnerability is key to building a bond. When it comes to self-love it’s not so much about loving yourself, but accepting that all human beings have their less impressive sides, and so your less impressive sides don’t cut you off from the possibility of having a good relationship. They don’t mean that you’re a terrible person who doesn’t deserve love. They just mean you are part of the human family”

”If you dont value or understand yourself, is there more risk you could lose yourself in a relationship?”

Igår skrev jag faktiskt musik med kärlekstema och de här reflektionerna kom verkligen som en hård kritik mot mina egna texter. Nästan lite som en käftsmäll. 🫢 Men det kanske är bra? Då kan man bonda på ett djupare plan och skriva ännu bättre texter?
__________________
Senast redigerad av DinKurdia 2024-04-13 kl. 11:42.
Citera
2024-04-14, 22:51
  #15137
Medlem
176-761s avatar
Jag är på slutet av Pastor Viveka och Solkattens leende, av Anette Haaland och den kom ut nu i april-2024.

För er som funderat så behåller den charmen som finns i de första 4 böckerna i serien, samtidigt som den bygger vidare så det känns inte som att den bara trampar vatten på samma ställe. Det är inte samma bok igen, det r nya problem och nya händelser. Även några nya personer fast en stor del av gamla persongalleriet återkommer. Det religiösa temat är ganska svagt, så låt inte det skrämma er i titeln.

Det är fristående uppföljare, och skulle ni få för er att läsa den här så kommer ni inte ångra er. En gullig smårolig glad bok.
Citera
2024-04-15, 00:34
  #15138
Medlem
RadiationSantas avatar
Conan's Brethren.
R.E. Howard.
Samling av olika historier om bl.a. Bran Mak Morn och Solomon Kane m.fl.
Citera
2024-04-17, 19:44
  #15139
Medlem
Drillas avatar
Nordiska myter, från yggdrasil till ragnarök - Neil Gaiman

Boken är en rad av berättelser från medeltiden. Alla jag läst hittills har varit bra. Väldigt bra. Som när Loke lurade iväg en hingst så att en jätte inte skulle bygga klart en mur och få solen, månen och Freja i lön genom att bli en häst själv sen blev gravid med ett föl med åtta ben.

Historierna är väldigt "out there" och jag älskar det.
Citera
2024-04-21, 20:51
  #15140
Medlem
volvo 240s avatar
Storsjöodjuret av Jonas Moström.

Man undrar ju om Moström är lika tokPK som sina karaktärer. Lite lurigt för ibland känns det nästan som att han skriver de som parodier. Speciellt "Sofia" och "Pablo"

I denna kämpar de mot den rasistiska organisationen "Jamtlands Drabanter
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback