2009-11-08, 15:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Spiral ska vara Rasen om jag förstått det rätt, ja.

Spiral tar vid där Ring slutar.

Ah, tack för klargörandet. Om du får ett extremt sug efter Ringu-mytologin senare finns det också en manga att läsa.
Citera
2009-11-08, 15:13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ah, tack för klargörandet. Om du får ett extremt sug efter Ringu-mytologin senare finns det också en manga att läsa.

Tack för tipset. Har dock aldrig varit ett fan av manga så jag får se om man samlar ork att ta sig an den.
Citera
2009-11-08, 15:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tack för tipset. Har dock aldrig varit ett fan av manga så jag får se om man samlar ork att ta sig an den.

Ja, inte jag heller i någon vidare utsträckning även om jag hört en del gott om mangan. Har för mig också att Suzuki ligger bakom den, dock inte med teckningarna.
Citera
2009-11-08, 15:24
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, inte jag heller i någon vidare utsträckning även om jag hört en del gott om mangan. Har för mig också att Suzuki ligger bakom den, dock inte med teckningarna.

Såg att alla böckerna förutom den första fanns på bokus.se till ett hyffsat pris. Blir nog ett köp ändå när jag väl hittat nr 1 i serien.
Citera
2009-11-08, 15:32
Medlem
Trolldockans avatar
Har precis avslutat Ray Kluun´s En sorts kärlek. Satan vad tagen jag blev.
Så sorglig och rörande. Gråtfärdig.
Läs den.
Citera
2009-11-08, 15:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Såg att alla böckerna förutom den första fanns på bokus.se till ett hyffsat pris. Blir nog ett köp ändå när jag väl hittat nr 1 i serien.

Annars kanske Science-Fiction Bokhandeln har den i lager. De har butik i Stockholm, Göteborg och Malmö, samt en Internetshop.
Citera
2009-11-08, 16:08
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nydal
Jag blev också lite besviken. Eller mycket besviken.
Läste Kafka På Stranden först, vilket jag tyckte var en fantastisk bok som levde upp till hypen, och sedan läste jag Norwegian Wood, vilket var en parantes och en axelryckning.

Då har du lagt ribban högt eftersom Kafka på stranden är den bok jag skall påbörja ikväll
Citera
2009-11-08, 16:55
Medlem
rekordolofs avatar
Just nu: Steven Eriksons Gardens of the Moon. Tung fantasy, första delen av 10 (!). Har nu att läsa flera år framöver, härligt!
Citera
2009-11-08, 20:07
Medlem
Läser jack kerouac - on the road, mkt intressant
Citera
2009-11-08, 20:38
Medlem
egon02362s avatar
Jag läser Fredrik Virtanens Kraschad, en slags biografi om hur han förlorar pengar i den nuvarande finanskrisen. Läsvärd tycker jag, svepte nästan hela (bara 175 sidor) i ett och planerar att bli av med den ikväll . Kan ge lite insikt för de som ska börja handla aktier och har lite övermod, jag har fått ett annorlunda perspektiv men inte blivit avskräckt. 4/5 hittils .
Citera
2009-11-08, 20:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Då har du lagt ribban högt eftersom Kafka på stranden är den bok jag skall påbörja ikväll

Se till att läsa hans övriga böcker, betydligt bättre än Norwegian Wood.
Citera
2009-11-08, 21:11
Medlem
NoTruces avatar
Började läsa Jan Guillous Den demokratiske terroristen i fredags. Tänkte ta mig igenom hela serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in