Börjat läsa från Charles Manson Coming down fast av Wells. Ganska bra än så länge. Mina förkunskaper kring Mansons liv sträckte sig enbart till dådet och domen samt hans utseende. Intressant att läsa mer utförligt om hans liv och att han hade en liten sekt också.
Han hade helt klart en tuff uppväxt med en frånvarande far, en mor som åkte i fängelse, korkade troende som verkade inte speciellt EQ intelligenta. Manson fick gå i kjol till en mässa för att han skulle "blå tuffare" som gubben sa, något som gjorde att han blev retad av de andra barnen. Det gjorde honom "hårdare" men tror jag skulle passa på en sådan uppfostringsmetod.
Lite rolig ankedot om att han endast fick en tandborste med någon figur på som julklapp o när de andra barnen visade upp sina fina presenter, så skolkade han o stal sedan deras presenter o brände upp dem

Det var första gången han fick problem med polisen ( var under 15 år då).
Bra att de lagt in bilder i boken med. Boken är på ca 435 sidor, o jag läser mest på nätterna så lär läsa från den här boken under hela oktober o förmodligen hela november med.
Det var ett bra köp i vilket fall som helst. Men man får se, det kanske blir segare om ett tag.