2012-06-14, 01:12
Avslutad
Anteckningar från källarhålet började jag på igår kväll då den låg nära tillhands och jag inte orkade gå hämta A Clash Of Kings som jag redan hade påbörjat. Kommer antagligen läsa ut antekningar från källarhållet fort - det är ju inte en speciellt lång bok.
Citera
2012-06-14, 01:14
Medlem
Läser just nu Alkemisten av Paolo Coelho. Bästa boken och bästa författaren. Läst denna bok kanske 15 gånger nu. Rekommenderar alla som inte läst den att börja göra det. Livsynen ändras. Jag lovar!
Citera
2012-06-14, 08:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag har läst alla hans tidigare verk, får köpa Sankta Psyko i veckan om jag hinner.

Låna den på biblioteket istället. Billigt och bra.

Läste första hundra sidorna inatt när jag fick tid över på jobbet. Spännande och en tryckande obehaglig känsla kring
Citera
2012-06-15, 23:43
Medlem
"Boktjuven" av Markus Zusac. Gör ett uppehåll i mitt Stephen King läsande.
Citera
2012-06-16, 00:33
Medlem
Beauvoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummerseven
Läser just nu Alkemisten av Paolo Coelho. Bästa boken och bästa författaren. Läst denna bok kanske 15 gånger nu. Rekommenderar alla som inte läst den att börja göra det. Livsynen ändras. Jag lovar!

Har inte läst den men enligt ryktet ska den vara den mest klyschiga och ytliga "djupa" berättelsen som finns.
Citera
2012-06-16, 00:46
Medlem
Karl Schlögel - Terror och dröm, Moskva 1937
Citera
2012-06-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beauvoir
Har inte läst den men enligt ryktet ska den vara den mest klyschiga och ytliga "djupa" berättelsen som finns.

Djup - Ja
Ytlig - Nej

Beror på vad du är för person och vad du gillar. Han letar efter en skatt i öknen. "Nu tänker du, åh shit barnbok" Nej så är det inte utan meningen med handlingen är inte att hitta skatten utan meningen är att hitta sig själv. Vem man är, vad man vill göra. Läs den. Den är bra. Seriöst.
Citera
2012-06-16, 15:43
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Läser Under i september av Klas Östergren - en av mina favoritförfattare. Den är välskriven och underhållande.
Citera
2012-06-16, 17:40
Medlem
Moon The Loons avatar
Avgrundens Folk av Jack London. Handlar om misären i East end runt sekelskiftet.
Citera
2012-06-17, 00:31
Medlem
Lelands avatar
Agatha Christie, Tio små negerpojkar

Efter att ha läst igenom några riktiga tegelstenar med många långrandiga förklaringar och utfyllningar så känns det skönt att öppna en bok med fart i. Den är inte något mer än 192 sidor lång och snart har jag läst halva. Det är en hittills rafflande bok med korta och lagom koncisa beskrivningar som lämnar en del till fantasin. Tio personer fastnar på en mystisk ö under konstiga omständigheter och väl där börjar människor att kola av utan någon riktig förklaring. Självmord? Hämnd? Är det ett sätt att tysta ner någon? Mystiken tilltar och stämningen lyckas Agatha förmedla väldigt bra. Återkommer med betyg!
Citera
2012-06-17, 19:56
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland
Agatha Christie, Tio små negerpojkar

Pusseldeckare på sommaren är aldrig fel

Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Avgrundens Folk av Jack London. Handlar om misären i East end runt sekelskiftet.

Ja den där tröskade man ju igenom tämligen snabbt. Dags för något med lite fler sidor i.

The Honourable Schoolboy - John le Carré
Senast redigerad av Moon The Loon 2012-06-17 kl. 19:58.
Citera
2012-06-17, 20:01
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beauvoir
Det känns som att författaren är en präktig gymnasieelev som försökt skriva en berättelse som ska charma läraren i syfte att få högt betyg. Men helt dålig är den i och för sig inte, bara man har överseende med vissa saker.

Läser just nu Zlatans bok som jag gillar skarpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in