2009-04-19, 22:31
Medlem
arvid89s avatar
Som rubriken lyder, vilken bok (eller vilka böcker) läser du just nu?
Och för att detta inte ska bli en listtråd så får ni skriva vad ni tycker så långt och hur långt ni har kommit.

Själv läser jag Adolf Hitler : En biografi - Ian Kershaw
Har läst ungefär halva boken, det vill säga 460 sidor, så jag har en hel del sidor kvar att njuta av Jämfört med Bengt Liljegrens Hitlerbiografi anser jag att Kershaws är snäppet vassare.
Citera
2009-04-19, 22:38
Medlem
Ung_Fascists avatar
Läser en biografi om Bob marley. Helt värdelös då författaren skriver felaktig information. Funderar på att bränna skiten.

Börjat lite smått på en annan också, Flickan under gatan heter den. Inte riktigt hunnit komma in i den men ska ge den en chans!
Citera
2009-04-19, 22:39
Medlem
Kul tråd! Läser för tillfället boken Dexter som ligger som grund för tv-serien. Har kommit ca 130 sidor in i boken. Tycker väl att det är en okej bok som underhåller på okej nivå. Den passar för en biltur som varar några timmar.
Citera
2009-04-19, 22:46
Medlem
Gormits avatar
Har idag börjat läsa Räddaren i nöden av JD Salinger.

Dock så har jag inte hunnit alls långt än. Ska nog faktiskt fortsätta nu.
Citera
2009-04-19, 22:49
Medlem
Började läsa Frankenstein av Mary Shelley idag.
Citera
2009-04-19, 22:50
Medlem
farbrormelkers avatar
Läser kommunistiska mannifestet, Karl Marx och Fredrik Engels (tråkigt skriven)
Lyssnar på den demokratiska terroristen av Jan Guillio ( spännande )
Citera
2009-04-19, 23:00
Medlem
Svält av Knut Hamsun
Citera
2009-04-19, 23:13
Medlem
jerros avatar
Den som dödar draken
Leif gw Persson

Bara läst något kapitel än så länge.
Citera
2009-04-19, 23:18
Bannlyst
WeimarTyskland av Eric D Weitz. Köpte den av misstag från en bokklubb när jag var bortrest. Just börjat men känns lovande med kulturellt och politiskt perspektiv på Weimarrepubliken

Jag läser också om "Den tappre soldaten Svejk" av Hasek. Underbar bok som jag kan nästan utantill. Ibland tar jag fram den och läser ett kapitel på måfå innan jag somnar.
Citera
2009-04-19, 23:30
Medlem
slabadans avatar
Nu finns det ju redan en sån här tråd i Laidback - Evighetsdiskussioner, men eftersom inte alla har tillgång till denna forumdel kan den här tråden få vara kvar, men tänk på att inte göra någon listtråd av det tack.

/Mod
Citera
2009-04-19, 23:46
Medlem
Wupis avatar
Läser just nu fight club. Ska bli spännande att de då filmen är så bra
Citera
2009-04-19, 23:47
Medlem
Läser för tillfället The fruit of stone skriven av Mark Spragg. Väldigt trevlig än så länge (har läst 50 sidor). Språket är väldigt vackert och lyriskt, samtidigt som det är ganska enkelt. Mark Spragg har liknats vid Hemingway och är väldigt uppskattad tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in