Helt jävla fantastisk författare. Jag borde nog läst Perdido Street Station först först (4e boken av honom, 2a i Bas Lag) men jag fick inte tag på den på en gång och som tur är är berättelserna i Bas Lag väldigt fristående. Kommer antagligen ploga mig igenom allt av honom innan jag börjar med något annat.
Tog mig tiden att inhandla American Psycho av Bret Easton Ellis. Har hört mycket gott om den och jag älskade filmen så det var helt enkelt dags att läsa den.
Är inne i ett intensivt läsande nu såhär på sommarkvisten och lyckats raka av 4 böcker på en vecka.
Den första boken var Bloody Heroes av Damien Lewis. Handlar om engelska SBS i Afghanistan. Hyfsat psyke på de herrarna.
Andra boken var Statsrådet Sitter Kvar. Lite Baldersson på sommaren sitter aldrig fel.
Tredje var Woodstock av Elliot Tiber. Handlade knappt någonting om musik utan istället mer om det logistiska runt hela festivalen vilket kom som en överraskning för mig, dock utan att för den skull vara dålig.
Nummer fyra var Den Döende Detektiven av GW. Jag är oftast MYCKET känslig när det kommer till denna genre och framförallt när Svenska författare är inblandade då det producerats så mycket skit. GW håller dock hög klass och denna bok var inget undantag, däremot långt ifrån en av hans bättre.
Nu ska jag sätta tänderna i Tom Wolfes Bonfire of the Vanities. Något jag sett fram emot länge. Älskar Wolfe men har av någon märklig anledning aldrig läst denna bok. Något jag är mycket glad för just nu.
Jag avslutade Fritiofs saga av Esaias Tegner för ett par dar sen och den var sämre än väntat men ändå inte dålig. Nu har jag påbörjat Flickan från ovan av Alice Sebold.
Har du läst respektive lyssnat mycket på honom? I sådana fall; vilken bok borde man läsa först? (Har svårt att börja med en ny författare nämligen på grund av beslutsångesten om vilken jag skall börja med.)
Varvar Östlundhs Inkräktaren (klassisk svensk sommarkriminal: Fårö, otrohet och ond bråd död - nice) med A E Moorats Queen Victoria: Demon Hunter (hilarious om victorianska zombies och demoner). Det är ungefär så djupt jag orkar gräva just nu.