Citat:
Ursprungligen postat av
alicewonderland
Idag framställdes hon inte i så positiv dager i Expressen. Manlig signatur, inte de här "livsstilsreportrarna" som dyrkat henne i Söndagsbilagorna...Hon kallades rentav "elak" i sitt agerande mot Camilla. Är detta ett trendbrott månne, eller väntar nya femtimmarsintervjuer då Porslinet får breda ut sig om sin egen förträfflighet? Själv nämnde hon ju i någon intervju att hon kan ställa upp i bildreportage när hon väl nått sin målvikt och kan go all in på sexiga underkläder...Herregud jag emigrerar snart...
Jag såg faktiskt programmet och det var ett bra avsnitt. Anna Book lurade de andra i sitt lag att äta - vilket hade försäkrat henne att stanna kvar en vecka till ifall deras lag hade förlorat. Det var jävligt fult gjort och det blir ju inte bättre av att hon snackar ner Camilla Henemark i sina egna live-sändningar och påpekar att Camila minsann inte har varken kärlek eller familj... Ja, vad ska man säga: Elak är ordet. Men jag undrar om hon alltid varit sådan eller om det hänger ihop med viktnedgången?
Kanske handlar det också om trovärdighet. I tidigare sammanhang, när hon gråtit, har det varit fullt trovärdigt att det varit mest synd om henne och mest jobbigt för henne i situationen som skildrats. Men i Biggest Loser VIP är det faktiskt inte Anna Book som det är synd om. Hon tillhör de friskaste, smalaste, piggaste, mest älskade hemma - samt utan tvekan mest ilskna. Så varför ska man tycka synd om henne? Hon verkar inte fatta att det är hon som mobbar andra nu.