Citat:
Ursprungligen postat av
DilsNacke
Vad är egentligen syftet med att skicka domar mm till TV-kanaler och tidningar (som f.ö. redan har full koll på det på egen hand), samt potentiella uppdragsgivare m.fl?
Att jävlas med Anna och hennes familj, ja det förstår jag. Men har ni som gör det funderat på konsekvenserna?
Om ni lyckas med ert uppsåt, så kommer snart familjen Toledano Book stå utan någon inkomstkälla. Det som händer då är att vi andra - inkl. er som hetsat fram situationen - får stå för familjens uppehälle via t.ex. socialbidrag.
Jag har inte mycket till övers för Anna Book, och jag äcklas av vad hennes son har gjort. Men det fråntar ingen annan, inte ens Flashback-skribenter, ansvar för sitt eget handlande.
Att Antonio har visat sig vara ett svin, är det en anledning för er att också vara det, eller hur tänker ni?
Drivs ni av en längtan att era skattepengar rent konkret ska försörja familjen Toledano Book, eller hur resonerar ni?
Hon får väl skaffa sig ett jobb som alla andra! Så himla lätt tror jag inte att det är nuförtiden att ordna försörjningen genom soc, det blir väl A-kassa först och främst? Felicia bör väl kunna bidra till familjeförsörjningen/alt flytta hemifrån. Står svärfar för boendet?
Vinsten är att slippa se henne. Det var illa nog med allt fjant runt hennes viktnedgångar och hur dåligt hon mår eftersom alla behandlar henne så illa, men när hon vill skuldbelägga sonens våldtäktsoffer var det droppen...