Citat:
För att göra det enklare för andra här inne på FB: Felicia Book briljerar.
feliciabook
Varför skulle vi inte stå upp för honom när vi vet att han är oskyldig, ni har ingen aning om hur många gånger han gråtit ut och brutit ihop i min famn pga dom här anklagelserna. Offret har faktiskt aldrig själv sagt att Antonio våldtagit henne. Och det är bara 1 person som sa att det såg ut som att hon var på knä framför honom men hon säger själv att hon inte såg. Han är faktiskt ett offer och det är det som är det sorgliga, otroligt att man aldrig tror på killar. Det finns inte en chans att en kille som är anklagad för våldtäkt faktiskt är oskyldig, helt sjukt.
feliciabook
@amanda_larsens Antonio Och hans gamla vänner kom till oss efter och dom berättade allt, den pojken som vart friad berättade vad som hänt mellan honom och flickan och min bror sa "usch va äckligt hon är bara 03a" han gick fri bara för att han ljög och påstod att han inte visste att hon bara var 13. Antonio har varit ärlig hela tiden och han är felaktigt dömd och det värsta är att den här stämpeln blir man inte av med även om man blir friad efter överklagan. Oskyldig och det här är vad han och vi som hans familjemedlemmar blir utsatta för. Det är inte första gången rättsystemet brister och det här är extremt hemskt. Hon har blivit våldtagen, ja, vidrigt. Men det är inte killen som våldtog henne som är dömd, han går fri. Det är han om någon som borde få allt detta hat, inte min bror som slet bort honom från tjejen och drog upp hennes byxor.
feliciabook
Det här hände ju då för ett år sen och i väntan på rättegång så har han fått ha en kontaktperson ja, en kontaktperson som lyssnat på antonio och läst alla papper och han tror på Antonio. Våldtäkten hände alltså inte efter @___la_la__la___ . Han är dömd ja, men han är absolut ingen våldtäktsman
feliciabook
@cleoingberg har jag ingen empati för offret? När har jag sagt det? Lägg inte ord i munnen på mig är du snäll. Det är som sagt VIDRIGT att hon vart isatt för en våldtäkt. Och jag tycker det är hemskt att fel person är dömd för det. Så jag har empati för båda två. Tycker du det verkar som att jag inte bryr mig om situationen. @m4rcu5l0v6r3n ni kan säga vad ni vill, ni har bestämt er. Han är dömd ja, felaktigt dömd
Men Felicia blir duktigt satt på plats:
cleoingberg
@feliciabook Nu ska jag ta ett stycke DIREKT från domen " Vittnen berättar hur dom ser Antonio Book hålla flickans huvud mot sin höft och utfört oralsex. Antonio var väl medveten om flickans unga ålder. "