Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Tycker att folk i tråden kan ta och lugna ned sig ett hekto eller två, de är ju mer speedade än Anna någonsin varit. Trakasserar hon 13-åringen så ser jag ingen som helst anledning till att inte anmäla. Då de redan är trakasserade i så fall.
Visst har Anna med familj hanterat det här uruselt. Men deras beteende bleknar, när folk beter sig värre.
Du, jag bor med en familj på gatan som började som Annas, lite småbrottslighet innan 15 och socialen kopplades in, skolan gjorde massor. Sedan brakade helvetet lös. Brotten blev grövre och grövre. Alltid samma visa, föräldrarna satt i rätten och klagade på att just deras barn var fina och oskyldiga. Nu sitter vi i skiten pga denna klan, varje år nya brott, nya domar och trakasserier på gårdarna.
Termovägen är nu klassat av polisen som utsatt område. Vi har lärt oss att samhället inte skyddar oss när vi vittnar. Jag vittnade för en kvinna som blev överfallen på gården. Det gör jag inte om.
Vi har Anna som beter sig på precis samma sätt. Svartarbeten, skulder, stöld, våldsbrott, misshandel, hot och nu våldtäkt med barn. Ska detta fortsätta? Är det sådana människor vi ska se i tv och bli kändisar och föredömen för våra barn?