Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Om vi stoppar bandet lite och funderar lite på Annas personlighet och vad som har gått fel och när.
Man kan ju undra om Annas personlighet såg likadan när hon var liten eller om den har förändrats med åren pga dels egna tillkommakortanden och olika besvikelser i livet.
I tråden står lite brottstycken kring en krävande mamma och en frånvarande pappa men funderar väl lite om dessa saker är de enda sakerna som har format hennes nuvarande personlighet så att hon med tiden har blivit persona grata i artistvärlden.
Har ni fler infallsvinklar kring detta?
Ärligt talat tror jag kanske att hon har någon slags diagnos. Hennes syster Pia har ju haft samma förutsättningar under uppväxten mer eller mindre och verkar inte alls vara sådan. Hon har noll intresse för att bli sångerska/kändis iofs men verkar ju vara stabil.
Kan bara jämföra med min egen uppväxt och mitt syskon som idag 50+ aldrig haft ett jobb, ständigt levt på bidrag och på att alla andra ska lösa allt, hade en partner som drog på sig skulder för att mitt syskon ville ha massa saker, medan jag har på tok för många;-) högskolepoäng, har aldrig varit arbetslös, har ett rikt socialt liv, om jag vill men har med åren skalat ner. Hyfsat framgångsrik och frisk. Vi har, precis som Anna och Pia växt upp i hop men våra liv är helt skilda. Mitt syskon har en frontallobsskada, och troligen fler saker men har vägrat att utreda sig.
Läste om nåt som hette typ "histoisk personlighetsstörning" (tror jag) och det lät skrämmande likt Anna