2023-02-11, 20:30
Medlem
Har för mej att hon tar Metformin pga PCOS.
Metformin är ingen bantningsmedicin. Omnicipec, eller vad den nu heter, är också en diabetesmedicin men den kan även ge viktminskning som effekt.
Citera
2023-02-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Det är väl den som används som bantningsmedicin? Jag har haft mer övervikt än annan och trots att jag har genetisk risk för diabetes så var jag "bara" prediabetiker...men gick ner en hel del så jag är fri från den risken nu iaf..
Tror du tänker på Melanotan (Barbiedrogen).
Citera
2023-02-11, 20:52
Medlem
Jag har kombination av Metformin o Jardiance som diabetesmedicin. När jag fick Jardiancen tappade jag många kilon samt att blodsockret hålls stabilt.
Citera
2023-02-11, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Tror du tänker på Melanotan (Barbiedrogen).
nope, det är metformin. Den skrivs ut i viktminskningssyfte också.

Finns flera vetenskapliga artiklar kring detta om man gör en enkel googling. Det stod också en del om det i pressen under covid då det blev brist på den pga läkare skrev ut den i viktminskningssyfte, alltså till patienter som inte hade diabetes.
Citera
2023-02-11, 21:03
....och så drev dem med Anna Book i mello igen
Citera
2023-02-12, 00:04
Medlem
Citat:
nope, det är metformin. Den skrivs ut i viktminskningssyfte också.

Finns flera vetenskapliga artiklar kring detta om man gör en enkel googling. Det stod också en del om det i pressen under covid då det blev brist på den pga läkare skrev ut den i viktminskningssyfte, alltså till patienter som inte hade diabetes.

Alltid lär man sig ngt nytt. Hade jag ingen aning om.
Citera
2023-02-12, 00:53
Medlem
TPLs avatar
För Anna har inget hjälpt. GBP, övrig kirurgi (kanske fettsugning också), Metformin, powerwalks eller annat. Hårdträning i BL gav resultat men det har hon ju sabbat alldeles själv.
Citera
2023-02-12, 08:56
Medlem
Citat:
....och så drev dem med Anna Book i mello igen
Vad sades??
Citera
2023-02-12, 09:27
Medlem
Alltså näktergalen från märsta är så korkad att hon inte förstår att folk driver med henne. Kan hon inte lägga "sitt" arv på terapi? Visst ja, narcissister går inte att "bota", speciellt inte Sveriges Celine Dion. Hon kommer alltid att skylla på omgivningen som inte förstår hennes storhet.
Citera
2023-02-12, 09:41
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Vad sades??

Det var väl EGENTLIGEN riktat till G:son som skrivit Samba Samberio men Jesper hade nån tabell över hans låtar, och försökte lista ut hur hans hjärna egentligen fungerar där hade han hela spannet av udda låtar, men "samba Samberio med Anna Book hamnar till och med utanför hela " eller nåt sånt...det var väldigt smidigt inflikat i förbifarten men jag tyckte det var hysteriskt roligt
Citera
2023-02-12, 09:57
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Vad sades??

https://www.youtube.com/watch?v=cu8VzokvKKw

Ca en minut in börjar det.
Citera
2023-02-12, 10:11
Medlem
Citat: