Citat:
Ursprungligen postat av
Volvo123
Primadonnan har inte haft en ända boookning där hon ska sjunga. Endast framför mobilkameran där hon dansar bakom en stol och det ger inga pengar.
Har Anna haft en artistkarriär värd namnet vid sidan av sina uppträdanden i Melodifestivalen?
Anna var med i Solstollarna 1985 där hon uppmärksammades för låten ”Killsnack”. Det stora genombrottet kom i Melodifestivalen 1986 med ”ABC”. Båda låtarna hamnade på svensktoppen vilket gjorde att hon återigen fick vara med i Melodifestivalen 1987 men floppade där stort. Åren därefter spelade Anna in nya låtar i ett försök till att göra en come back som artist utan att lyckas.
2006 var Anna med i Lets dance där hon återigen fick uppmärksamhet och fick vara med i Melodifestivalen 2007 med ”Samba Sombero”. Denna låt gjorde en kort visit på svensktoppen men sedan blev det igen tyst från Anna.
2016 var det åter dags för ett uppträdande i Melodifestivalen med ”Himmel för två” som utfyllnad i programmet och ett försök att high lighta att det var 30 år sedan hon uppträdde i Melodifestivalen för första gången. Även denna gång floppade Anna då låten blev diskad.
Om Anna nu varit artist i 36 år, vilket hon själv hävdar, vad har hon gjort under denna tid?
Innan jag började följa denna tråden om Anna var hon för mig en tonårsartist som likt Shaking Fredrik och The Pinks hade någon hit i mitten på 80-talet men sedan dess lagt artistkarriären på hyllan. Till skillnad mot andra som försökt sig på en artistkarriär var min bild av Anna att hon krampaktigt hållit sig kvar som ”kändis” genom att delta i allehanda underhållningsprogram i TV för att skapa uppmärksamhet kring sig själv. Den bilden har inte förändrats sen jag började följa denna tråd.
När Anna för någon månad sen beklagade sig över att restriktionerna hindrade henne från att utöva sitt ”yrke” undrar man varför och på vilket sätt. Hon har förutom ”Himmel för två” inte sjungit in nya låtar sedan 2007. När man följt Anna i denna tråden under några år så tycks hon inte ha varit en aktiv artist med framträdanden på väldigt många år. Så förutom sina framträdanden i Melodifestivalen, vad har hon gjort under sina 36 år som artist?