2021-12-23, 01:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jag tror Plutten tänkte på hur allmänt äcklig hon är i köket, inget hygientänk överhuvudtaget. Jag tror seriöst att man kan bli (mag)sjuk av hennes mat…….inte längesen det var spyor i soffan. Glömmer aldrig när hon lagade kyckling med de gula städhandskarna, hon betedde sig riktigt äckligt under den liven.
Enbart den sekvensen får mig att tänka att hon alltid är så äcklig i köket och givetvis NEJ jag skulle inte vilja smaka något hon lagat 😅
Och tänk dig alla meterlånga svarta hårstrån från fattiga indiskor som hon klistrat fast i sina stripor. Inte kul att hitta ett sånt i maten 🤮
Citera
2021-12-23, 06:44
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Socitetsområde, Anna är en socitetsdam. Sigtuna och Östermalm. Många i tråden har eller skulle äta där om de haft möjlighet och ekonomi.

Om du någonsin hade varit i närheten av Sigtuna kommun så hade du vetat att Sigtuna stad kan betraktas som socitetsområde. Odensala gör det inte. Kommunen är stor till ytan och Odensala är på landet. Villapriserna där är mindre än hälften än vad de är i närheten av Sigtuna stad och i allmänhet lägre än i i grannkommunerna närmare Stockholm.
Det enda särskilda med pizzerian är att deras pizzor är dyrare än på andra ställen i kommunen, definitivt inte prisvärda. Att AB nyttjar detta gör mig inget då jag inte kommer att äta där fler gånger.
Om nu AB har så fin i kanten som du vill ha det till, hur kommer det sig att hon inte har lyckats nästla sig in på någon av de bättre/finare krogarna i Sigtuna stad utan måste nöja sig med en pizzeria?

Och, ja, jag bor i Sigtuna kommun. Inte i Sigtuna stad, men betydligt närmare än AB.
Citera
2021-12-23, 09:40
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Den enda fabrik som skulle vara aktuell är INTE en fisksorteringsfabrik.
Anna älskar fisk alldeles för mycket och skulle äta ihjäl sig på fisk. Rå fisk.
Däremot en chokladfabrik.. Anna har ju gång på gång sagt att hon inte äter choklad..
Fast, Anna är ju en artist ända ut i lösnaglarna och det kommer inte på frågan att THE Anna Book skulle ta ett vanligt kneg och därmed sänka sig till alla sina fans nivå..

Nä just ja, aldrig choklad eller sötsaker överlag. Donken skulle kanske passa henne. Vi inom omsorgen behöver ständigt nya vikarier känns det som.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Det kommer du aldrig att få uppleva. Anna har nu förfinat den rumänska tiggarkonsten. Inte sitta utanför ICA med en Mc Donalds mugg. Här gör vi personliga besök eller genom datorn tigga till sig varor hos olika företag. Måste vara förnedrande, svärfar är miljonär, Anna en svensk sångerska utan karriär men ändå är hon störst och måste tigga. Skäms på dig madam Book.

Ja hon har verkligen levlat up tiggandet. Smart ändå hon slipper sitta ute och frysa utan kan istället sitta i soffan med en filt och trycka i sig godsaker medan hon tigger
Citera
2021-12-23, 10:08
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyCity
Om du någonsin hade varit i närheten av Sigtuna kommun så hade du vetat att Sigtuna stad kan betraktas som socitetsområde. Odensala gör det inte. Kommunen är stor till ytan och Odensala är på landet. Villapriserna där är mindre än hälften än vad de är i närheten av Sigtuna stad och i allmänhet lägre än i i grannkommunerna närmare Stockholm.
Det enda särskilda med pizzerian är att deras pizzor är dyrare än på andra ställen i kommunen, definitivt inte prisvärda. Att AB nyttjar detta gör mig inget då jag inte kommer att äta där fler gånger.
Om nu AB har så fin i kanten som du vill ha det till, hur kommer det sig att hon inte har lyckats nästla sig in på någon av de bättre/finare krogarna i Sigtuna stad utan måste nöja sig med en pizzeria?

Och, ja, jag bor i Sigtuna kommun. Inte i Sigtuna stad, men betydligt närmare än AB.
Mongo, har bott i Sigtuna
Det är vackert men lite avsides.

Ja, varför hon inte nästlat sig in hos de bättre krogarna har jag ingen aning om. Hon vill väl umgås och röra sig med kreti och pleti.
Citera
2021-12-23, 10:14
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyCity

Lokala pizzerian i Sigtuna stad får jag nog anses vara Sibylla mitt emot Cicciotto. Priserna hos Sibylla är helt normala och pizzorna är även bättre än hos Cicciotto enlig mig och alla jag känner. Har ca: 700 meter till båda ställena.
Citera
2021-12-23, 10:17
Medlem
flugornass avatar
I går eftermiddag besökte jag Annas släktgård pizzerian, hon var inte där och jag beställde en Calzone för den kan ingen misslyckas med, och ja den var god.

Men jag såg Felicia en stund så det gjorde resan värd, nä man är ju inte klok som åker från Östermalm för att äta på Sigtunas dyraste pizzeria.

Det är falsk marknadsföring allt det här med att man kan träffa Anna och kändisar hon bjuder på gratis mat där.
Mycket besviken.
Citera
2021-12-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Primadonnan har inte haft en ända boookning där hon ska sjunga. Endast framför mobilkameran där hon dansar bakom en stol och det ger inga pengar.

Har Anna haft en artistkarriär värd namnet vid sidan av sina uppträdanden i Melodifestivalen?

Anna var med i Solstollarna 1985 där hon uppmärksammades för låten ”Killsnack”. Det stora genombrottet kom i Melodifestivalen 1986 med ”ABC”. Båda låtarna hamnade på svensktoppen vilket gjorde att hon återigen fick vara med i Melodifestivalen 1987 men floppade där stort. Åren därefter spelade Anna in nya låtar i ett försök till att göra en come back som artist utan att lyckas.

2006 var Anna med i Lets dance där hon återigen fick uppmärksamhet och fick vara med i Melodifestivalen 2007 med ”Samba Sombero”. Denna låt gjorde en kort visit på svensktoppen men sedan blev det igen tyst från Anna.

2016 var det åter dags för ett uppträdande i Melodifestivalen med ”Himmel för två” som utfyllnad i programmet och ett försök att high lighta att det var 30 år sedan hon uppträdde i Melodifestivalen för första gången. Även denna gång floppade Anna då låten blev diskad.

Om Anna nu varit artist i 36 år, vilket hon själv hävdar, vad har hon gjort under denna tid?

Innan jag började följa denna tråden om Anna var hon för mig en tonårsartist som likt Shaking Fredrik och The Pinks hade någon hit i mitten på 80-talet men sedan dess lagt artistkarriären på hyllan. Till skillnad mot andra som försökt sig på en artistkarriär var min bild av Anna att hon krampaktigt hållit sig kvar som ”kändis” genom att delta i allehanda underhållningsprogram i TV för att skapa uppmärksamhet kring sig själv. Den bilden har inte förändrats sen jag började följa denna tråd.

När Anna för någon månad sen beklagade sig över att restriktionerna hindrade henne från att utöva sitt ”yrke” undrar man varför och på vilket sätt. Hon har förutom ”Himmel för två” inte sjungit in nya låtar sedan 2007. När man följt Anna i denna tråden under några år så tycks hon inte ha varit en aktiv artist med framträdanden på väldigt många år. Så förutom sina framträdanden i Melodifestivalen, vad har hon gjort under sina 36 år som artist?
Citera
2021-12-23, 12:11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Har Anna haft en artistkarriär värd namnet vid sidan av sina uppträdanden i Melodifestivalen?

Anna var med i Solstollarna 1985 där hon uppmärksammades för låten ”Killsnack”. Det stora genombrottet kom i Melodifestivalen 1986 med ”ABC”. Båda låtarna hamnade på svensktoppen vilket gjorde att hon återigen fick vara med i Melodifestivalen 1987 men floppade där stort. Åren därefter spelade Anna in nya låtar i ett försök till att göra en come back som artist utan att lyckas.

2006 var Anna med i Lets dance där hon återigen fick uppmärksamhet och fick vara med i Melodifestivalen 2007 med ”Samba Sombero”. Denna låt gjorde en kort visit på svensktoppen men sedan blev det igen tyst från Anna.

2016 var det åter dags för ett uppträdande i Melodifestivalen med ”Himmel för två” som utfyllnad i programmet och ett försök att high lighta att det var 30 år sedan hon uppträdde i Melodifestivalen för första gången. Även denna gång floppade Anna då låten blev diskad.

Om Anna nu varit artist i 36 år, vilket hon själv hävdar, vad har hon gjort under denna tid?

Innan jag började följa denna tråden om Anna var hon för mig en tonårsartist som likt Shaking Fredrik och The Pinks hade någon hit i mitten på 80-talet men sedan dess lagt artistkarriären på hyllan. Till skillnad mot andra som försökt sig på en artistkarriär var min bild av Anna att hon krampaktigt hållit sig kvar som ”kändis” genom att delta i allehanda underhållningsprogram i TV för att skapa uppmärksamhet kring sig själv. Den bilden har inte förändrats sen jag började följa denna tråd.

När Anna för någon månad sen beklagade sig över att restriktionerna hindrade henne från att utöva sitt ”yrke” undrar man varför och på vilket sätt. Hon har förutom ”Himmel för två” inte sjungit in nya låtar sedan 2007. När man följt Anna i denna tråden under några år så tycks hon inte ha varit en aktiv artist med framträdanden på väldigt många år. Så förutom sina framträdanden i Melodifestivalen, vad har hon gjort under sina 36 år som artist?

Hon var ju inbokad på något gig bara för några veckor sedan men for inte dit pga att hon inte hade tränat vare sig låten eller sin sångröst så hon ska inte klaga. Hon har haft möjligheter att få sjunga under hösten men övar man inte sin sångröst så kan man inte uppträda ens om man mimar till låten.
Hon och Milli Vanilli spelar på så sätt i samma liga eftersom de inte ens klarar av att mima till sina låtar utan att det blir fiasko.
Citera
2021-12-23, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hon var ju inbokad på något gig bara för några veckor sedan men for inte dit pga att hon inte hade tränat vare sig låten eller sin sångröst så hon ska inte klaga. Hon har haft möjligheter att få sjunga under hösten men övar man inte sin sångröst så kan man inte uppträda ens om man mimar till låten.
Hon och Milli Vanilli spelar på så sätt i samma liga eftersom de inte ens klarar av att mima till sina låtar utan att det blir fiasko.

Vad var det för gig?
Citera
2021-12-23, 12:42
Medlem
flugornass avatar
Jag tror nog Anna skulle kunna göra come back i mello med rätt låt och bra rådgivare inför giget, alltså hur man skapar bra stämning runt sin person samt bygger upp ett nytt nätverk i artist världen.

Kommer Antoni med flickvän fira julen hemma hos mamma och äta skagenröra och gröt?

Hon kan inte vara helt körd i branschen, hon har trots allt lång och gedigen erfarenhet av inspelnings studior och turne livet.

Med de rätta valen framöver så kanske hon kan bosätta sig på Östermalm när svärfar har trillat av pinnen.
Citera
2021-12-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Det finns hög risk att åtminstone döttrarna så småningom, när de fått egna familjer, kommer få upp ögonen för sin mor och ta kraftigt avstånd ( har en liknande mor och jag och syskonen har brutit m henne)
Sonen är ju så koko så han fattar ju inget men där kommer det sluta i en annan typ av katastrof, sanna mina ord.
Till slut kommer hon sitta där, ensam med bara Retardo vid sin sida och alla sina färgmatchade julklappar.

Jo, de blir ensammare och ensammare ju äldre de blir(har en liknande mamma själv, att gå i pension var hårt för henne-Anna har ju inte ens ett jobb) i takt med att omgivningen inser att det inte finns hopp om förändring. Felicia har jag lite till inget hopp för tyvärr, hon är 30 och så hårt knuten till momma dearest sen barndomen(Anna har garanterat inte låtit F ha andra nära känslomässiga kontakter som hon inte har full insyn i-det är därför hon är så på Ejube och även var det med Hristos och Lukas). V hoppas jag ändå har en chans till ett funktionellt liv.
Citera
2021-12-23, 13:24
Medlem
DoktorNos avatar
Hon är helt ute som sångerska. Ytterligare ett medverkande i Melodifestivalen kan hon bara drömma om. De allra flesta som tittar på Mellon vet inte ens vem hon är.

Det är bara 40-plussare och äldre som minns henne och den största delen av den målgruppen vill inte se, eller ännu mindre höra, henne sjunga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in