2017-02-27, 13:14
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Aha, då har vi ju kanske förklaringen på de där allra mest positiva kommentarerna som åtminstone jag trodde var hennes barn, Wollter och vad de nu kallar sig. De kanske också är köpta kommentarer. Usch det här blir ju lyteskomik på hög nivå om de flesta av hennes följare och de som kommenterar är köpta och genererade av ett datorprogram

Nej, de kommentarerna är riktiga, från riktiga följare. De är väldigt lätta att känna igen fejk/köpta konton. Annars finns det en site som kollar upp hur många köpta/fejkkonton som följer en instagramprofil. Minns inte vad det hette, men snabb googling ger svar om någon är intresserad.
Citera
2017-02-27, 16:08
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Nej, de kommentarerna är riktiga, från riktiga följare. De är väldigt lätta att känna igen fejk/köpta konton. Annars finns det en site som kollar upp hur många köpta/fejkkonton som följer en instagramprofil. Minns inte vad det hette, men snabb googling ger svar om någon är intresserad.
Hittade detta:

Citat:
Example the follower count is 20k and they are getting under 100 likes and little to 3 comments. The engagement rate is (100+3)/20,000 = 0.5%. At well under a 2% low threshold, the followers are likely purchased.
http://instarevealed.com/determine-a...llowers-likes/

Om vi testar det på trådens huvudperson får vi:
Exempel: Anna får 100 likes och 10 kommentarer = 110/30.000 = 0,37% dvs långt under 2% och därmed BIG FAKE!

Och jag som tippade att hon köpt 20.000 av sina 30.000 följare. Verkar som att hon köpt ännu fler. Tror inte att det är fler än max 3000 som är äkta. Sorglig människa.
Senast redigerad av Flor-Ida 2017-02-27 kl. 17:00.
Citera
2017-02-27, 17:40
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Hittade detta:

http://instarevealed.com/determine-a...llowers-likes/

Exempel: Anna får 100 likes och 10 kommentarer = 110/30.000 = 0,37% dvs långt under 2% och därmed BIG FAKE!

Och jag som tippade att hon köpt 20.000 av sina 30.000 följare. Verkar som att hon köpt ännu fler. Tror inte att det är fler än max 3000 som är äkta. Sorglig människa.

Ja det hela är ju tragiskt och det bara för att hon gör sig ovän med allt och alla.
Ganska snart står hon där alldeles ensam, hur ska det då gå?
Citera
2017-02-27, 17:41
Medlem
Men ha Anna råd att köpa så många följare? Tjänar hon så mycket pengar på ett gig i Helsingborg? Eller är det här Roberos andra jobb kommer in i bilden, för att betala för en massa followers?
Citera
2017-02-27, 17:45
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
Men ha Anna råd att köpa så många följare? Tjänar hon så mycket pengar på ett gig i Helsingborg? Eller är det här Roberos andra jobb kommer in i bilden, för att betala för en massa followers?

Jag är rädd för det

Frågan är ju hur länge han och barnen orkar med denna charad.
De måste ju anse att det hela har gått alldeles för långt.
Lågvattenmärke Deluxe när man måste köpa följare på sociala medier samt kanske även köpa kompisar som tjoar i bakgrunden.

Detta är ju skamfyllt i paritet med avlatshandeln på 1500-talet som bekostade bygget av Peterskyrkan i Rom.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-02-27 kl. 17:50.
Citera
2017-02-27, 20:28
Medlem
StAlias avatar
Jag tror nog ändå inte att hon har köpt så många följare. Tror detta främst av två orsaker:

1) Generell kompetensbrist. Tror faktiskt inte hon skulle klara av det.

2) Hon har för få följare. Så mycket stash som hon drar in hade hon nog köpt minst 1 miljon följare och brusat upp och förnekat och blivit både allvarligt kränkt och sårad när detta ifrågasattes. För det är ju helt resonligt att 10% av Sveriges befolkning följer henne... Anna Took - denna megastjärna utan motstycke i svensk musikhistoria.

Har hon för övrigt inte sagt att hon har få följare om man jämför med andra?

Att hon varken får likes eller kommentarer beror väl på att en följer henne för att se när hon spårar ur - inte för att en gillar henne. Och kommentarer en inte odelat positivt...well vi vet ju alla vad som händer...
Citera
2017-02-28, 00:21
Medlem
Tror faktiskt världen hade varit en trevligare plats utan Anna Book som enbart bidrar med evigt klagande och hat. Gråter ut om att hon var nära att ta livet av sig och bla bla bla, gör det då människa. Tvivlar på att hon ens tanken utan enbart vill väcka sympati hos svenska folket.

Rent ut sagt en obehaglig människa.

Saknar att hennes "älskare" här i tråden slutat skriva. Var ett underhållande inslag
Citera
2017-02-28, 01:48
Medlem
Men sluta hon har öppnatt hjärtat för alla !!!
Citera
2017-02-28, 18:54
Medlem
SpencerHastingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskigNisse
Men sluta hon har öppnatt hjärtat för alla !!!

Men stängt sitt instagram!

Har någon hört något om något projekt hon ska vara med i nu i vår? Det var ju något prat om Brynolf & Ljung eller hur?
Citera
2017-03-02, 12:24
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerHastings
Men stängt sitt instagram!

Har någon hört något om något projekt hon ska vara med i nu i vår? Det var ju något prat om Brynolf & Ljung eller hur?

Har hon stängt Instagram också? Hur ska hon då kunna sända live från det nya köket?
Citera
2017-03-02, 14:40
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Anna är helt enkelt en mycket engagerande personlighet, jag tvivlar inte en sekund över att hon har större genomslag än den genomsnittlige instagrammaren.
Citera
2017-03-02, 16:16
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Anna är helt enkelt en mycket engagerande personlighet, jag tvivlar inte en sekund över att hon har större genomslag än den genomsnittlige instagrammaren.

Visst är hon det.
Men även om hon roar mig ibland, så skulle jag aldrig följa henne. Och för att räknas som följare, så ska man väl ha ett instagramkonto själv och/eller klicka i någonstans att man följer?
Tror många gör som jag gjort, och bara tittat när hennes insta var öppet för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in