2021-10-06, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Bevis finns inga förstås men sannolikheten att hon får gratis mat eller åtminstone rabatt är stor-kan tänka mig att ägaren till Cicciotto känner att han ”måste” åtminstone ge familjen rabatter eftersom han nu är så insyltad med dem och säkert också vill vara snäll helt enkelt. Hon kärleksbombar restaurangen och kärleksbombning påverkar de flesta som blir utsatta för det vare sig de vill eller inte.

Det finns ingen avund mot Anna här, det lovar jag dig. Snarare tvärt om, många människor följer henne till stor del isåfall för att det får deras egna svårigheter i livet att kännas mer hanterbara. Hon har två (av tre) kriminellt belastade barn, är hela Sveriges driftkucku som kämpat med grav övervikt och gråtit ut i TV i trettio år och har knappt några vänner eller pengar kvar. Hennes psykiska hälsa är uppenbart katastrofal. Varför skulle någon avundas det? Många helt okända människor har mycket mer värt att avundas i såfall.

Finns ingen med sinnet i behåll, som är avundsjuk på Anna.

Förstår varför många följer henne. Tyvärr inte på det sättet hon tror. En klockren studie hur en histronisk narcissist/psykopat fungerar.

Ta hand om dig @omniman.
Citera
2021-10-06, 04:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Det är ”platt” såtillvida att hon inte har några gråzoner eller nyanser i det. Allt är himmel eller helvete, svart eller vitt. Förmodligen mycket en teaterföreställning eller spel för galleriet för att förenkla det hela. Sen TROR jag en hel del av hennes brist på förmåga att avläsa andra korrekt är paranoia som varierar lite i grad beroende på hennes dagsform.
Alla som inte är duktiga på sociala koder måste inte automatiskt ha asperger.

Sen det där med förförisk(översexuell och sexfixerad är vad det yttrar sig som)-det är ju i hennes huvud hon är det och försöker vara det. Hon har sin karikatyrbild av vad ”förförisk” innebär och den är som tagen ur en tecknad serie eller såpopera från åttiotalet. Att uppleva olika relationer som mycket närmare och intimare än de i själva verket är är typiskt histrioniker.
Vad omgivningen anser om detta är en helt annan sak. Exempelvis narcissister är också ökända för icke-existerande självinsikt vilket i princip gör dem obehandlingsbara. Det finns många möjliga kombos (BPD kan också mycket väl finnas i cocktailen-sällan man har en enda personlighetsstörning utan åtminstone drag av någon annan) den här madamen kan ha och det är ett huvudskäl till att hon är-tyvärr-fascinerande.

Paranoia förklarar inte Annas sällsynt dåliga förmåga att läsa av situationer och ständigt göra bort sig socialt.
Att tex läsa in sin önskan om nära vänskap, när hon inte förstår att folk inte ser det på samma sätt. Bjuder intensivt in sig i andra människors liv och förstår inte hintarna hon får.
Hon har ju ingen större förmåga att förstå varför folk ruttnar på henne, förstår inte varför hon inte kan bete sig socialt olämpligt hur som helst.
Därav hennes ständiga klagan inför andra, för att hon är osäker på vad som är lämpligt och söker bekräftelse. Tilde intervjun är ju ett bra exempel på Annas osäkerhet på att läsa av andra.
Det är möjligt att en eventuell brytning med Dr Alban kan ha att göra med att Anna var lite väl öppen med Albans brytning med Kin.
Har sett liknande beteende som Anna har hos kvinnor med liknande problem ett stort antal gånger.
Det är rysningarna som Annas ger mig från hennes sociala tillkortakommanden som har fått mig att följa denna tråd.
Hon förstår inte när det är dags att sluta, utan ältar i evigheter och upprepar sig.

Ljuger taffligt gör hon också och förstår inte att hon blir ständigt överbevisad.
Och härmar sin omgivning ängsligt osäkert. Allt från vad hon sett i tidningar till sina vänner.
När man är över 50 bast och försöker imitera nästan hälften så unga kompisar blir det pinsamt värre.
Annas uppväxt har definitivt inte hjälpt henne att bli någon stabil person, påstår hon något annat blir det bara motsägelsefullt.
Senast redigerad av cece123 2021-10-06 kl. 04:21.
Citera
2021-10-06, 04:49
Medlem
MissDecibellas avatar
Någon som möjligtvis spelade in senaste liven, den som diskuterats nu där hon sitter och snackar skit om (ev) Alban..🤔
Citera
2021-10-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
"Vilka härliga gäster vi träffar varje gång"
Eh, det är en restaurang, inte Annnas hem?!
Dessutom, vad var det roliga med att ge bort bullar och croassanter, i en kartong för ugnsformar? Busigt? Hela skiten med att baka och ta med och bjuda, det är någonting som små barn sysslar med, alternativt knytkalas i parken, fan inte som betalning?

Hon har ju köpt bullar och croissanter på Lidl, men inte fullt lika flott att ha papperspåse därifrån som att lägga allt i en pappakartong från tattiga sagaform.. #Lyxlyxlyx
Citera
2021-10-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Jag tror det är väldigt få som är avundsjuka på Anna. Vad skulle vi vara avundsjuka på?
Hon har ingen karriär, inga pengar och det är uppenbart att hon mår väldigt dåligt och inte är lycklig.
Så jag kan verkligen inte förstå vad folks skulle vara avundsjuka på.
Håller med! Blir lika förvånad när någon drar avundsjuk kortet eller missunnsam kortet Aldrig i detta livet eller i nästa att jag är avundsjuk på denna patetiska människa. Hon har inget att vara avundsjuk på Missunnsam på AnnaTook, ja det är jag nog för jag tycker och anser att hon aldrig gjort något av värde i samhället eller i det artistiska livet. En äcklig liten parasit det är vad jag tycker om henne
Citera
2021-10-06, 10:00
Citat:
Ursprungligen postat av muskligajattevader
Håller med! Blir lika förvånad när någon drar avundsjuk kortet eller missunnsam kortet Aldrig i detta livet eller i nästa att jag är avundsjuk på denna patetiska människa. Hon har inget att vara avundsjuk på Missunnsam på AnnaTook, ja det är jag nog för jag tycker och anser att hon aldrig gjort något av värde i samhället eller i det artistiska livet. En äcklig liten parasit det är vad jag tycker om henne
Nä exakt... förstår inte vad hon skulle ha som skulle kunna göra mig avundsjuk. Jag är kvinna, ett par år yngre än Anna och jag har också gjort gastric bypass, för 7 år sedan. Gick ner 60 kg och har hållit vikten.
Äger mitt hus (0 kr i lån) äger min hyffsat nya xc60 (inga lån). Inga anmärkningar hos kronofogden.
2 barn varav en tonåring med grav adhd men som nu går gymnasieskolan, fullständiga betyg på ett nationellt program inom idrottsgymnasium.
Gift med en man som (i mitt tycke ointressant men om vi pratar avundsjuk,) tjänar 3 ggr så mycket som Jobejto. Jag jobbar halvtid och deklarerade det dubbla mot Anna förra året, och då har jag inget flashigt jobb.
Jag har mitt drömjobb. Jag jobbar halvtid för att jag vill, resten av tiden tränar jag, umgås med barn och husdjur....

Jaaaa, jag kom på EN grej jag faktiskt avundas henne..hennes sinne och ork för städning.
Senast redigerad av fruOl 2021-10-06 kl. 10:12.
Citera
2021-10-06, 10:11
Medlem
Sladderbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Paranoia förklarar inte Annas sällsynt dåliga förmåga att läsa av situationer och ständigt göra bort sig socialt.
Att tex läsa in sin önskan om nära vänskap, när hon inte förstår att folk inte ser det på samma sätt. Bjuder intensivt in sig i andra människors liv och förstår inte hintarna hon får.
Hon har ju ingen större förmåga att förstå varför folk ruttnar på henne, förstår inte varför hon inte kan bete sig socialt olämpligt hur som helst.
Därav hennes ständiga klagan inför andra, för att hon är osäker på vad som är lämpligt och söker bekräftelse. Tilde intervjun är ju ett bra exempel på Annas osäkerhet på att läsa av andra.
Det är möjligt att en eventuell brytning med Dr Alban kan ha att göra med att Anna var lite väl öppen med Albans brytning med Kin.
Har sett liknande beteende som Anna har hos kvinnor med liknande problem ett stort antal gånger.
Det är rysningarna som Annas ger mig från hennes sociala tillkortakommanden som har fått mig att följa denna tråd.
Hon förstår inte när det är dags att sluta, utan ältar i evigheter och upprepar sig.

Ljuger taffligt gör hon också och förstår inte att hon blir ständigt överbevisad.
Och härmar sin omgivning ängsligt osäkert. Allt från vad hon sett i tidningar till sina vänner.
När man är över 50 bast och försöker imitera nästan hälften så unga kompisar blir det pinsamt värre.
Annas uppväxt har definitivt inte hjälpt henne att bli någon stabil person, påstår hon något annat blir det bara motsägelsefullt.

Spot on på allt ovanstående skriver 😳
Och insikter kommer aldrig komma av sig själv….tvärtom förnekar hon sig.
Själv utveckling tycks inte vara annas starkaste gren 😖
Citera
2021-10-06, 10:24
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Nä exakt... förstår inte vad hon skulle ha som skulle kunna göra mig avundsjuk. Jag är kvinna, ett par år yngre än Anna och jag har också gjort gastric bypass, för 7 år sedan. Gick ner 60 kg och har hållit vikten.
Äger mitt hus (0 kr i lån) äger min hyffsat nya xc60 (inga lån). Inga anmärkningar hos kronofogden.
2 barn varav en tonåring med grav adhd men som nu går gymnasieskolan, fullständiga betyg på ett nationellt program inom idrottsgymnasium.
Gift med en man som (i mitt tycke ointressant men om vi pratar avundsjuk,) tjänar 3 ggr så mycket som Jobejto. Jag jobbar halvtid och deklarerade det dubbla mot Anna förra året, och då har jag inget flashigt jobb.
Jag har mitt drömjobb. Jag jobbar halvtid för att jag vill, resten av tiden tränar jag, umgås med barn och husdjur....

Jaaaa, jag kom på EN grej jag faktiskt avundas henne..hennes sinne och ork för städning.
Ja, detta med städningen är en avundsvärd egenskap och jag skulle vilja tillägga att hon har (faktiskt) snygga kläder. Stora, visst men de klär henne absolut!
Citera
2021-10-06, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, detta med städningen är en avundsvärd egenskap och jag skulle vilja tillägga att hon har (faktiskt) snygga kläder. Stora, visst men de klär henne absolut!
Definitivt snyggare klädsel som stor än när hon var smal. Då verkade det som om allt fokus låg just på att hon blivit smal så om det var snyggt eller ej kvittade.
Citera
2021-10-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Nej, någon bra uppväxt som på något sätt hjälpt henne bli stark hade hon inte-det framgår med all önskvärd tydlighet. En av hennes första livslögner var nog att pappa och mamma var århundradets kärlekspar trots att det var en charterfyllehistoria och att pappa brydde sig om henne. Sen har det rullat på.
Vi är nog många (om inte de flesta) som fortsätter följa spektaklet för att det påminner om personer i våra egna liv eller bara för att det är så plågsamt och fascinerande pinsamt. Hon skulle behöva ett psykolog/psykiaterteam och en fullständig utredning för allt på 20 v men det kommer aldrig hända.
Citera
2021-10-06, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av oscarostermalm
Hon har ju köpt bullar och croissanter på Lidl, men inte fullt lika flott att ha papperspåse därifrån som att lägga allt i en pappakartong från tattiga sagaform.. #Lyxlyxlyx
Ja, inte fan såg det hembakat ut..
Citera
2021-10-06, 15:29
Medlem
DoktorNos avatar
Nej, hade hon bakat själv hade hon först lagt upp ett dussin "titta vad duktig jag är som bakar"-bilder. Och sen bjudit "spontant" från en bakplåt för att riktigt visa att det var hembakt.

Nu blev det istället Lidl-fika, förmodligen gårdagens bröd till reducerat pris, i en pappkartong hon hittat. Busigt värre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in